printlogo


کد خبر: 165786تاریخ: 1395/7/17 00:00
دیپلماسی

واکنش ایران به ادعای مقام اماراتی
تحمل تبعات جنگ را ندارید در دام سیاست‌ جنگ‌افروزانه نیفتید
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تکذیب ادعای وزیر مشاور در امور خارجی امارات مبنی بر ارسال سلاح توسط ایران به یمن، به کشورهایی که تحمل کمترین پیامدهای جنگ را ندارند توصیه کرد در دام سیاست‌های جنگ‌افروزانه نیفتند. بهرام قاسمی اظهارات وزیر مشاور در امور خارجی امارات عربی متحده و تکرار ادعای بی‌اساس ارسال سلاح به یمن از سوی جمهوری اسلامی ایران را تکذیب کرد و افزود: کشورهایی که جنگی ظالمانه علیه مردم بی‌دفاع یمن را آغاز کرده‌اند پس از گذشت یک سال و نیم از آغاز این تجاوز و انجام جنایات متعدد علیه مردم یمن، سعی دارند شکست فضاحت‌بار خود را با چنین ادعاهایی توجیه کنند. قاسمی به کشورهایی که تحمل کمترین تبعات جنگ را ندارند توصیه کرد در دام سیاست‌های جنگ‌افروزانه نیفتند.به گزارش فارس، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات اعلام کرد افزایش حملات از سوی انصارالله در یمن که از طریق ارسال سلاح ایرانی برای آنها صورت می‌گیرد، هدف قرار دادن ناو اماراتی و تعرض به مرزهای عربستان فقط به دنبال نابودی راه‌حل سیاسی است و این اقدامات نتیجه‌ای جز طولانی کردن جنگ ندارد. وی در صفحه توئیتر خود نوشت: هدف قرار دادن ناو «سویفت» توسط حوثی‌ها حمله‌ای برنامه‌ریزی‌شده است که هدف آن کنار زدن راه‌حل سیاسی ارائه‌شده از سوی سازمان ملل برای حل مساله یمن و نیز چیدن یکطرفه مقدمات سیاسی از جمله تعیین نخست‌وزیری غیرمشروع است. جنبش انصارالله یمن شنبه هفته گذشته اعلام کرد یگان موشکی ارتش یمن یک ناو جنگی ائتلاف عربی - سعودی را در سواحل المخا (جنوب غرب) هدف قرار داده و منهدم کرد.

اجرای توافق هسته‌ای ایران با غرب همچنان شکننده است
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توافق اتمی ایران با غرب را همچنان در یک مرحله اولیه حساس ارزیابی کرده و اجرای آن را همچنان شکننده دانست. به گزارش تسنیم، یوکیا آمانو که به آلمان سفر کرده است در گفت‌وگو با خبرگزاری این کشور گفت: توافق اتمی تاریخی با ایران هنوز در یک مرحله اولیه حساسی قرار دارد. اجرای این توافق همچنان شکننده است. آمانو که از دیروز سفری به آلمان را آغاز کرده است در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: خطاهای فنی کوچک و شکست‌های کوچک در اجرا می‌تواند تبدیل به مسائل مهم سیاسی شود که می‌تواند تاثیرات منفی بزرگی روی این توافق داشته باشد. وی همچنین تاکید کرد در آمریکا و ایران افراد زیادی وجود دارند که از این توافق اتمی حمایت نمی‌کنند. وی از اعتماد کم بین ایران و آمریکا سخن گفت و افزود: بنابراین خروجی انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران و آمریکا هیجان‌انگیز است. آمانو از دیروز [جمعه] سفری 4 روزه را به آلمان آغاز کرده تا آنجا درباره فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری فدرال آلمان اطلاعاتی را کسب کند همچنین برای امروز یک دیدار با وزیر خارجه آلمان در برنامه‌های این سفر آمانو قرار دارد.

آمریکا نتوانست بازی در حلب را به نفع تروریست‌ها اداره کند
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل، داعش را ابزار دست آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و گفت: تروریست‌ها با تشدید محاصره فوعه و کفریا در سوریه فاجعه جدید انسانی را در این کشور رقم زده‌اند. به گزارش خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان با بیان اینکه آمریکا نتوانسته است بازی در حلب را به نفع تروریست‌ها اداره کند، گفت: مردم، ارتش و رهبری سوریه اجازه نخواهند داد تروریست‌ها حتی در منطقه‌ای کوچک در سوریه باقی بمانند. وی افزود: داعش ابزار دست محور آمریکا و رژیم صهیونیستی است که محور مقاومت را هدف قرار داده اما رژیم نامشروع اسرائیل را هدف قرار نمی‌دهد. دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با جدی دانستن خطر تجزیه کشورهای منطقه، خاطرنشان کرد: تروریست‌های شکست‌خورده در سوریه با تشدید محاصره فوعه و کفریا فاجعه جدید انسانی را در این کشور رقم زده‌اند.


Page Generated in 0/0063 sec