printlogo


کد خبر: 165805تاریخ: 1395/7/18 00:00
اخبار

5000 نسخه از کتاب بچه‌های عاشورا راهی کتابفروشی‌ها شد
5 هزار نسخه از کتاب «بچه‌های عاشورا» اثر طاهره ایبد به عنوان یکی از کتاب‌های منتخب در پویش کتابخوانی «روشنا» وارد بازار کتاب شده است. «بچه‌های عاشورا» روایتگر جوانان و نوجوانان قهرمانی است که در کنار امام حسین(ع) و برای اسلام، فداکاری‌ها و دلاوری‌های بسیاری انجام داده‌اند.  به گزارش ستاد خبری ششمین پویش مطالعاتی «روشنا»، این کتاب عاشورایی برای گروه سنی کودک و نوجوان توسط انتشارات به‌نشر به چاپ رسیده و دربرگیرنده مجموعه داستان‌های مذهبی است که هدف آن تصویرسازی واقعه کربلا به‌صورت ملموس‌تر برای نسل امروز است.  «بچه‌های عاشورا» در 3 فصل «مرد میدان» روایت قاسم فرزند حسن بن علی(ع) با تصویرگری بیوک ملکی، «از غریبه‌ها می‌ترسم» روایت محمد فرزند سعید بن عقیل با تصویرگری پژمان رحیمی‌زاده و «جنگجوی کوچک» روایت عبدالله فرزند حسن بن علی(ع) با تصویرگری فرشید شفیعی تدوین شده است. پویش مطالعاتی «روشنا» برای شناخت و درس‌آموزی همگان با ابعاد مختلف قیام جاودانه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ترویج فرهنگ کتابخوانی، در حرکتی مردمی طی هماهنگی با ناشران، مراکز پخش و کتابفروشان، این کتاب را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

اکران ویژه «هیهات» برای خانواده شهدای مدافع حرم
فیلم سینمایی «هیهات» ساخته 4 کارگردان صاحبنام سینمای ایران با موضوع عاشورا برای خانواده شهدا و شهدای مدافع حرم اکران می‌شود. به گزارش فارس، فیلم «هیهات» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی 28 مهرماه اکرانی ویژه برای خانواده شهدا و شهدای مدافع حرم در تالار ایوان شمس با حضور بازیگران و عوامل فیلم خواهد داشت. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است فیلم سینمایی «هیهات» به نویسندگی و کارگردانی هادی نائیجی، دانش اقباشاوی، روح‌الله حجازی و هادی مقدم‌دوست برای خانواده شهدا و شهدای مدافع حرم به نمایش درآید. همچنین قرار است در این برنامه از خانواده‌های شهدا تقدیر و به رسم سپاس لوح یادبودی به آنها تقدیم شود.

«بادیگارد» پایان مهرماه به شبکه نمایش خانگی می‌آید
فیلم سینمایی «بادیگارد» با زیرنویس فارسی ویژه ناشنوایان، انگلیسی، عربی و ژاپنی توزیع می‌شود. علاوه بر توزیع فیلم در شبکه نمایش خانگی، آرت‌بوک فیلم هم توزیع می‌شود. به گزارش فارس، عدم توزیع نسخه نمایش خانگی فیلم سینمایی «بادیگارد» تازه‌ترین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا در پایان مردادماه طبق وعده قبلی که اعلام شده بود و تأخیر پخش این فیلم در بازار ویدئویی پرسش‌هایی را در ذهن علاقه‌مندان و مخاطبان این فیلم و همینطور همکاران رسانه‌ای ایجاد کرد که پژمان لشکری‌پور، مجری طرح و نماینده سازمان هنری-رسانه‌ای اوج در این باره گفت: لازم به اشاره است که قرارداد پخش ویدئویی این فیلم با مؤسسه هنر اول و سینما 24 به مدیریت آقای مجید محسنی در آذرماه سال گذشته منعقد شد، بنابراین دلایل تأخیر در توزیع نسخه نمایش خانگی مطلقاً مساله‌ای حقوقی یا مرتبط با کمپانی پخش‌کننده نبوده است.  وی ادامه داد: تأخیر در توزیع نسخه نمایش خانگی بادیگارد به 3 دلیل اساسی رخ داد که بعدا به آن خواهم پرداخت اما ان‌شاءالله مرحله اول توزیع نسخه ویدئویی فیلم پایان مهرماه آغاز خواهد شد و به مخاطبان و علاقه‌مندان فیلم این نوید را می‌دهیم که قطعاً با ویدئویی بسیار متفاوت از آنچه پیش‌تر در عرصه نمایش خانگی شاهد آن بوده‌اند مواجه خواهند شد.

معرفی «چهار گفتار» رهبر انقلاب در نماز جمعه
به مناسبت ایام عزای سالار شهیدان حضرت امام حسین(علیه‌السلام)، کتاب «چهار گفتار» در مراسم نماز جمعه‌ سراسر کشور معرفی شد.  به گزارش فارس، به مناسبت ایام عزای سالار شهیدان حضرت امام حسین (علیه‌السلام)، کتاب «چهار گفتار» در مراسم نماز جمعه‌ در سراسر کشور معرفی شد. کتاب «چهار گفتار» علاوه بر مباحث عبرت‌آموز، مطالب خواندنی دیگری را هم پیش روی خوانندگانش قرار می‌دهد، مباحثی همچون زندگی پرفضیلت امام حسین(ع) و صفات برجسته ایشان، اهمیت مقام شهادت، اهمیت نقش ارزشمند حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در حفظ و گسترش پیام عاشورا، تحلیل تاریخ اسلام از بعثت تا عاشورا، ویژگی‌های لازم برای مجالس عزاداری محرم و صفر و بسیاری مطالب خوب و مفید دیگر درباره قیام حسینی.


Page Generated in 0/0081 sec