printlogo


کد خبر: 165806تاریخ: 1395/7/18 00:00
رویدادها

پیشنهاد سردار سلیمانی به حاتمی‌کیا برای ساخت یک فیلم سینمایی
نویسنده کتاب «آن بیست‌وسه نفر» از پیشنهاد سردار سلیمانی به ابراهیم حاتمی‌کیا برای تولید فیلم سینمایی بر اساس این کتاب خبر داد.  به گزارش تسنیم، احمد یوسف‌زاده، نویسنده کتاب «آن بیست‌وسه نفر» با اشاره به فراهم شدن مقدمات کار برای تولید فیلم سینمایی یا سریال با الهام از این اثر گفت: بعد از انتشار کتاب و بازخوردهای خوبی که میان مردم داشت، چند بار با من درباره تولید فیلم سینمایی از این اثر گفت‌وگو شد. اخیراً نیز یکی از کارگردانان جوان کشور تلفنی این موضوع را با من در میان گذاشت و چند ساعتی در این‌ رابطه صحبت کردیم. وی ادامه داد: برای تولید سریال یا فیلم سینمایی از کتاب «آن بیست‌وسه نفر» من تصمیم‌گیرنده اصلی نیستم اما امیدوارم اگر کاری در کشور برای این امر صورت می‌گیرد، به بهترین نحو باشد تا این حماسه از بین نرود و دلاوری‌هایی که مردم به واسطه این اثر با آن آشنا شدند، تحت‌الشعاع قرار نگیرد. نویسنده کتاب «آن بیست‌وسه نفر» با بیان اینکه برخی فعالان این حوزه درصدد فراهم کردن مقدمات کار هستند، گفت: خبر دارم که سردار سلیمانی نامه‌ای به ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان، نوشته‌ و پیشنهاد داده‌اند که براساس این کتاب، فیلمنامه این کار نوشته و یک فیلم سینمایی تولید شود.  

آغاز پیش‌تولید «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی
بهروز شعیبی قصد دارد سومین فیلم بلند سینمایی خود را با عنوان «دارکوب» بزودی جلوی دوربین ببرد.  به گزارش تسنیم، فیلم سینمایی «دارکوب» جدیدترین همکاری بهروز شعیبی با سیدمحمود رضوی است که هم‌اکنون در مرحله پیش‌تولید قرار دارد. سعید آقاخانی در اولین همکاری خود با بهروز شعیبی قرار است در «دارکوب» به ایفای نقش بپردازد. شعیبی در سومین تجربه سینمایی خود سراغ فضای تازه‌ای در سینمای اجتماعی رفته است. فیلمنامه «دارکوب» توسط حسن تراب‌نژاد و آزیتا ایرایی به نگارش در آمده است. البته پیش از این تراب‌نژاد در مجموعه تلویزیونی «پرده‌نشین» با شعیبی در مقام نویسندگی همکاری داشته است.

«دختران آفتاب»  به چاپ بیست‌ویکم رسید
کتاب «دختران آفتاب» نوشته امیرحسین بانکی، محمد دانشگر و محمدرضا رضایتمندی توسط انتشارات سروش به چاپ بیست‌ویکم رسید.  به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، کتاب «دختران آفتاب» نوشته امیرحسین بانکی، محمد دانشگر و محمدرضا رضایتمندی بتازگی توسط انتشارات سروش به چاپ بیست‌ویکم رسیده است. «دختران آفتاب» خواسته است زن و منزلت و شخصیت و هویت او را بشناساند؛ به خودش، به مردش، به جامعه‌اش و به تاریخ و سرنوشتش؛ همان‌گونه که هست و همان‌گونه که باید باشد. و همین‌گونه است که او را از طفیلی مرد بودن می‌رهاند و نشان می‌دهد که در عین زن بودن هیچ از مراتب و کمالات انسانی کم ندارد.

بهرام توکلی فیلم دفاع مقدسی می‌سازد
تهیه‌کننده «برف سرخ» گفت: این فیلم سینمایی به کارگردانی بهرام توکلی با موضوع اجتماعی و با محوریت بمباران شیمیایی سردشت تولید می‌شود.  به گزارش تسنیم، مسعود ردایی، تهیه‌کننده «برف سرخ» در این باره گفت: با توجه به نزدیک شدن مراحل پیش‌تولید این فیلم سینمایی با برنامه‌ریزی انجام شده فیلمبرداری «برف سرخ» به کارگردانی بهرام توکلی از اول مهرماه در تهران آغاز می‌شود. تهیه‌کننده «برف سرخ» تصریح کرد: تصمیم داریم تا نخستین نمایش این فیلم، امسال در جشنواره سی‌وپنجم فیلم فجر باشد. در خلاصه داستان فیلم «برف سرخ» که یک درام اجتماعی با موضوع بمباران شیمیایی سردشت است، آمده: خورشید از سردشت به تهران آمده تا بداند چقدر دیگر زنده خواهد ماند. در مرکز درمانی اما، اتفاقات آن‌طور که در ذهن او است پیش نمی‌رود. «برف سرخ» که بتازگی پروانه ساخت خود را دریافت کرده است دومین همکاری مشترک توکلی و ردایی محسوب می‌شود که نوروز امسال سریال «بیمار استاندارد» را به ترتیب در مقام نویسنده و تهیه‌کننده روی آنتن شبکه یک داشتند.


Page Generated in 0/0059 sec