printlogo


کد خبر: 165817تاریخ: 1395/7/18 00:00
چهارگوشه

عمار حکیم به ترکیه هشدار داد
رئیس ائتلاف ملی عراق گفت: مردم عراق برای همیشه اقدامات تحریک‌آمیز ترکیه و اظهارات غیرمسؤولانه مقامات ترکیه را تاب نخواهند آورد و کاسه صبر آنها روزی لبریز خواهد شد.  عمار حکیم اعلام کرد: کسانی که ادعا می‌کنند استان نینوا فقط متعلق به اهل تسنن است، خواهند دید که خود اهل تسنن پیش از شیعیان با چنین ادعایی مخالفت خواهند کرد.  نخست‌وزیر ترکیه پنجشنبه گذشته اعلام کرد واکنش عراق به استقرار نظامیان ترک در نزدیکی موصل «غیرقابل فهم» است و این نظامیان برای اطمینان از عدم تغییر بافت جمعیتی مناطق حومه موصل همچنان در پایگاه خود باقی خواهند ماند.

تعداد قربانیان متیو در هائیتی از مرز 900 تن گذشت
توفان متیو پس از درنوردیدن کشورهای هائیتی، کوبا و جمهوری دومنیکن، روز جمعه به ایالات متحده رسید؛ توفانی که مقامات آمریکایی را در برخی ایالت‌ها از قبیل فلوریدا و جورجیا مجبور به اعلام وضعیت اضطراری کرده است.  فرماندار فلوریدا، ظهر شنبه خبر داده هم‌اکنون 94 درصد از ساکنان این ایالت با بی‌برقی و قطع برق مواجه هستند. از ایالت جورجیای آمریکا هم خبر رسیده که توفان متیو سبب قطع برق هزاران نفر از آمریکایی‌ها شده است. پیش از این در خبرها آمده بود این توفان در هائیتی دست‌کم 900 کشته بر جا گذاشته است.

160 شهید در حمله سعودی به عزاداری یمنی‌ها
دژخیمان سعودی در جنایتی آشکار علیه بشریت تجمع 3 هزار یمنی در پایتخت را به خاک و خون کشیدند. به گزارش شبکه المسیره، دیروز جنگنده‌های متجاوز رژیم سعودی در ادامه حملات وحشیانه خود به جنوب صنعا، سالن محل برگزاری مراسم تشییع‌جنازه پدر یکی از مقامات انصارالله را هدف قرار دادند. به گزارش خبرگزاری شیهنوای چین، دست‌کم 160 تن از حاضران در این مراسم که بیش از 3 هزار نفر در آن شرکت داشتند بر اثر این حمله شهید شدند. گفته می‌شود چند تن از مقامات ارشد انصارالله جزو شهدا هستند.


حمد آل‌خلیفه در مسیر صدام و قذافی
یک بانوی بحرینی با  ایستادگی در مقابل پایین آوردن پرچم حسینیه‌ها توسط نیروهای رژیم آل‌خلیفه تبدیل به نماد نوین انقلابیون در این جزیره عمدتا شیعه شد. به گزارش منامه پست، شماری از فعالان بحرینی ویدئویی در شبکه اجتماعی یوتیوب منتشر کردند که در آن مزدوران شبه‌نظامی آل‌خلیفه پرچم‌ها و نمادهای عزاداری حسینی را در شهر سلماباد پایین می‌آورند اما یک بانوی بحرینی با ایستادگی در مقابل آنان تلاش می‌کند مانع این بی‌حرمتی شود. حملات مزدوران شاه بحرین به نمادها و پرچم‌های عاشورایی در مناطق تادیه، الدیر، بنی جمره و منامه گزارش شده  است. در چنین شرایطی حمد بن عیسی، حاکم دست‌نشانده انگلیس و آمریکا در بحرین  مزورانه اما در کمال حماقت سعی دارد با ادعاهایی دروغین و متناقض با اعمال سرکوبگرانه‌اش از آتش خشم شیعیان بکاهد. به گزارش العالم، در همین راستا وزارت کشور بحرین پس از یورش به بیش از 15 روستای متعلق به پیروان اهل بیت (علیهم‌السلام) برای برچیدن پرچم‌های سیاه و نشانه‌های عزا از خیابان‌ها مدعی شد که « عاشورا را به عنوان یک مناسبت دینی قدر می‌داند!»  البته ادعای شخص سلطان حمد از این هم احمقانه‌تر است. به نوشته تارنمای مرآه البحرین، شاه بحرین به سبک 2 دیکتاتور معدوم شده عراق و لیبی یعنی صدام و معمر قذافی، با نسب‌سازی خود را منتسب به امام سوم شیعیان دانسته و با وجود سرکوب مداوم عاشقان امام حسین(ع) مدعی شده که اگر حسین بن‌علی(ع) در عصر حاضر حضور داشت، در کنارش قرار می‌گرفت! این در حالی است که او طی
5 سال اخیر هزاران تن از پیروان اهل‌بیت(ع) را کشته و زخمی ساخته، بیش از 40 مسجد و مرکز متعلق به آنها را ویران کرده و رهبران‌شان را به زندان انداخته یا حکم اخراج آنها را صادر کرده است.


Page Generated in 0/0051 sec