printlogo


کد خبر: 165825تاریخ: 1395/7/18 00:00
کاهش توقف و سرعت در حرکت ناوگان حمل‌‌و‌نقل جاده‌ای
ایمنی تردد در جاده‌ها افزایش می‌یابد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با افتتاح سامانه سپهتن میزان تلفات جاده‌ای کاهش و ایمنی در جاده‌ها افزایش می‌یابد، گفت: افزایش ایمنی در جاده‌ها توسط تنها یک دستگاه غیرممکن است. عباس آخوندی در مراسم بهره‌برداری از سامانه سپهتن و افتتاح پاسگاه شریف‌آباد با تیپ جدید، گفت: یکی از ویژگی‌های سامانه سپهتن این است که این سامانه در لحظه عمل می‌کند و همین عمل در لحظه و آنلاین بودن این سیستم باعث می‌شود ایمنی تردد در جاده‌ها افزایش یابد.  آخوندی گفت: از طریق این سیستم تمام سوابق رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقلی و سوابق خودرو ثبت می‌شود.   در ادامه این مراسم، معاون وزیر راه و شهرسازی از کاهش 3 درصدی تلفات جاده‌ای در 5 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد. داوود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در حال حاضر بیش از 40 هزار دستگاه خودرو شامل ناوگان مسافری و باری جاده‌ای و بیش از 600 هزار نفر راننده فعال در حوزه حمل و نقل عمومی وجود دارد که با این ناوگان سالانه 500 میلیون تن کالا و 300 میلیون نفر مسافر جابه‌جا می‌شود. کشاورزیان با اشاره به رشد نرخ تردد از جاده گفت: در 6 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال نرخ تردد از جاده‌ها 4/4 درصد رشد داشته است که این عدد فقط در تابستان چیزی حدود 5/7 تا 6/7 درصد رشد را نشان می‌دهد. وی با بیان اینکه اولویت سازمان راهداری افزایش ایمنی و تدوین آیین‌نامه‌هایی برای ارتقای ایمنی تردد در جاده‌هاست، گفت: یکی از اقدامات ما در راستای تحقق این هدف نصب دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت است که بزودی تعداد دیگری از این دوربین‌ها به افتتاح می‌رسد.  همچنین معاون برنامه‌‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه سپهتن در میزان مصرف گازوئیل در سال 75 میلیون لیتر صرفه‌جویی می‌شود، گفت: با اجرای سامانه سپهتن زمان سفر برای ناوگان مجهز به این سیستم تا 8500 ساعت در شبانه‌روز کاهش می‌یابد. شهرام آدم‌نژاد در این مراسم گفت: سامانه سپهتن در خودروها نصب می‌شود و از طریق GSM و GPRS به طور مداوم اطلاعات تعریف شده داخل خودرو را مانند سرعت، مشخصات گواهینامه راننده و ساعت تردد را به مرکز و پاسگاه‌ها ارسال می‌کند. وی ادامه داد: همچنین برای اتوبوس‌ها دستگاهی ارتباطی به نام DSRC در سامانه قرار داده شده است که می‌تواند در نزدیکی پاسگاه‌ها نسبت به تخلیه اطلاعات اقدام کند. وی ادامه داد: بنابراین پاسگاه از طریق اطلاعات ارسال شده از طریق این سامانه عملکرد خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهد. آدم‌نژاد افزود: با اجرای سامانه سپهتن دیگر نیازی به توقف اتوبوس‌ها کنار پاسگاه‌ها وجود ندارد.


Page Generated in 0/0074 sec