printlogo


کد خبر: 165829تاریخ: 1395/7/18 00:00
اخبار

فرمانده ناجا خبر داد
امکان تردد زائران اربعین از مرز دریایی
امسال نیروی انتظامی خدمات خود به زائران اربعین حسینی را در 3 مرز زمینی و یک مرز دریایی ارائه خواهد داد. به گزارش تسنیم، سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر برنامه‌ریزی کامل پلیس برای اربعین حسینی بیان داشت: نیروی انتظامی در سال جاری آمادگی بیشتری برای عملیات اربعین حسینی دارد و خدمات خود را در 3 مرز زمینی و یک مرز دریایی به زائران حسینی ارائه خواهد داد. وی با اشاره به تمهیدات ترافیکی پلیس برای تاسوعا و عاشورای حسینی از هماهنگی کامل دسته‌جات و هیئات حسینی با نیروی انتظامی خبر داد و از مدیران هیات‌های عزاداری خواست به توصیه‌های پلیس توجه جدی داشته باشند. اشتری در حاشیه افتتاح سامانه سپهتن و تیپ جدید ساختمان‌های پاسگاه پلیس راه با اشاره به تاثیر بهره‌برداری از این سامانه بر ارتقای توان مقابله با تردد کالای قاچاق اظهار داشت: افتتاح این سامانه در کنترل حمل و نقل بار می‌تواند موثر باشد.

تحقیق وتفحص از دانشگاه آزاد کلید خورد
عضو هیات‌رئیسه مجلس از وصول طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد درباره نحوه پذیرش دانشجویان در مقطع دکترا خبر داد. اکبر رنجبرزاده، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به وصول طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی درباره نحوه پذیرش دانشجویان در مقطع دکترا در سال‌های 93 و 94 عنوان کرد: پس از تعطیلات مجلس این طرح به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه می‌شود. وی به تسنیم بیان داشت: در همین راستا از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز دعوت می‌شود با حضور در کمیسیون به تبیین موضوع و بیان معیارها و شاخص‌هایی که منجر به پذیرش تعداد قابل توجهی از دانشجویان در مقطع دکترا در این دانشگاه شده است، بپردازد.عضو هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: در هیات رئیسه مجلس کمیته 3 نفره‌ای تشکیل شده تا به اینگونه موضوعات رسیدگی شود.

آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش
ثبت‌نام برای شرکت در آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش آغاز شده و تا 24 مهر ادامه دارد. به گزارش خبرگزاری دانشجو، آموزش‌وپرورش در سال 95 از طریق سومین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی اقدام به جذب 10 هزار نیروی انسانی می‌کند. براساس این گزارش، ثبت‌‌نام برای جذب نیروی پیمانی در وزارت آموزش‌وپرورش از روز  18 مهر تا روز شنبه 24 مهر از طریق پایگاه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  انجام می‌شود.   طبق اعلام وزارت آموزش‌وپرورش، تعداد 4هزارو 7  زن و 5هزار و 993 مرد در این آزمون جذب می‌شوند همچنین براساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان پذیرفته‌شدگان ملزم به گذراندن دوره یک‌ساله در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی هستند.

تنها 2 تالاب در استان فارس آب دارد
تمام تالاب‌های استان فارس جز ۲ تالاب «هیرم» و «هفت برم» خشک شده‌اند. حمزه ولوی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان فارس درباره حقابه تالاب‌های استان فارس گفت: در میان تالاب‌های استان فارس تنها یک تالاب، یعنی بختگان است که می‌توان به آن حقابه‌‌ رها کرد، زیرا باقی آنها به‌گونه‌ای نیست که در بالادست‌شان رودخانه یا سدی وجود داشته باشد. وی به ایلنا بیان داشت: امسال هیچ آبی وجود ندارد که بخواهند از آن حقابه بختگان را‌‌ رها کنند حتی امسال در استان، آب برای شرب هم کافی نبود. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان فارس درباره وضعیت تالاب‌های این استان افزود: جز ۲ تالاب «هیرم» و «هفت برم» باقی تالاب‌های استان فارس خشک هستند. ولوی درباره دلیل وضعیت کنونی تالاب‌های این استان توضیح داد: بخشی از این اتفاق مربوط به خشکسالی است اما بخشی دیگر مربوط به اقدامات انسانی در حوضه آبریز مانند بهره‌برداری‌های کشاورزی، صنعتی و شرب است که با توجه به این اقدامات و وضعیت اقلیمی، اگر خشکسالی ادامه داشته باشد، آبی وجود نخواهد داشت که به حقابه تالاب‌ها تعلق بگیرد.
 


Page Generated in 0/0053 sec