printlogo


کد خبر: 165846تاریخ: 1395/7/18 00:00
اخبار

18 میلیارد تومان از حقوق‌های نجومی باید به بیت‌المال بازگردد
 رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به استرداد ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از دریافتی‌های مازاد به بیت‌المال، گفت: حدود 18 میلیارد تومان دیگر باقی مانده است که باید بازگردد. داوود محمدی در گفت‌وگو با  مهر، با اشاره به قرائت 2 گزارش از سوی دیوان محاسبات و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در صحن علنی مجلس طی هفته گذشته درباره حقوق‌های نجومی، اظهار داشت: با توجه به اینکه ابزاری برای بررسی ۹۳ هزار فیش حقوقی در اختیار کمیسیون اصل ۹۰ نبوده، این کمیسیون بررسی این پرونده را به دیوان محاسبات مجلس ارجاع داده بود و گزارشی هم که از سوی دیوان با جزئیات آماری قرائت شد، براساس مواردی بوده است که کمیسیون درخواست کرده بود. وی با اشاره به دسته‌بندی سه‌گانه متهمان پرونده فیش‌های حقوقی نجومی، تصریح کرد: در این مرحله دیوان محاسبات مواردی را که تخلف اداری صورت گرفته، به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری ارجاع می‌دهد، مواردی را که برداشت غیرقانونی صورت گرفته به دادسرای دیوان محاسبات و مواردی را هم که جرم بوده است به دستگاه قضایی معرفی می‌کند. رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خاطرنشان کرد: در نتیجه بررسی پرونده‌ها ۳۹۷ مورد برداشت مازاد از بیت‌المال به ارزش ۲۳ میلیارد تومان صورت گرفته که از این میزان، 5 میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به بیت‌المال بازگشته است؛ بنابراین حدود 18 میلیارد تومان باقی مانده است که دیوان محاسبات باید تا آخر پیگیری و بررسی کند که به بیت‌المال مسترد شود و متخلفان نیز اگر جرمی مرتکب شده‌اند، به دستگاه قضایی معرفی شوند و اگر غیر از این هستند نیز در دادسرای دیوان یا هیأت رسیدگی به تخلفات اداری تعیین تکلیف شوند.

به سوریه و عراق کمک نمی‌کردیم دولت بزرگ داعش تشکیل می‌شد
رئیس‌جمهور می‌گوید اگر به دولت‌های عراق و سوریه کمک نمی‌کردیم چه بسا امروز شاهد گروهی به نام داعش نبودیم بلکه 2 دولت بزرگ داعشی در عراق و سوریه شکل می‌گرفتند. حسن روحانی در دیدار نخبگان علمی، فرهنگی و رسانه‌ای مالزی که صبح روز شنبه در کوالالامپور برگزار شد، افزود: در چنین وضعیتی، در منطقه و حتی در سطح بین‌الملل با جنگ بی‌پایانی مواجه می‌شدیم. وی با تبیین 4 اصل سیاست منطقه‌ای ایران گفت: مبارزه میدانی با تروریسم تکفیری، کمک موثر به صلح، آتش‌بس و کمک‌رسانی انسان‌دوستانه به مردم، عدم تجزیه کشورها و تغییر مرزهای جغرافیایی و تکیه بر صندوق‌های رای و حاکمیت مردم بر امور کشورهایشان از اصول سیاست منطقه‌ای ما است. روحانی اظهار داشت: ما معتقدیم تروریسم امروز یک معضل در منطقه ما است و باید با تروریست‌های تکفیری در کل منطقه مبارزه شود و نباید اجازه دهیم این راه غلط، کشتار و آدم‌کشی در منطقه ما ادامه یابد و باید جلوی این فاجعه را بگیریم.

آمریکا اجازه دخالت در امور منطقه غرب آسیا را ندارد
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب سلامی با تأکید بر اینکه آمریکا اجازه دخالت در امور منطقه غرب آسیا را ندارد، گفت: با وجود تمام شرارت‌های دشمن، امنیت پایدار در خلیج‌فارس برقرار است. سردار علی فدوی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره بیانیه اخیر نیروی دریایی سپاه خطاب به شناورهای سعودی حاضر در رزمایش سپر خلیج گفت: هر اقدام، حرکت و امنیت پایداری که در منطقه وجود دارد، به ‌برکت و قدرت انقلاب اسلامی است. این امنیت پایدار با وجود تمام شرارت‌های دشمن در خلیج‌فارس برقرار است. وی افزود: ایران اسلامی با هر حرکتی که به این امنیت پایدار لطمه وارد کند، مخالف است و اقدامات مورد نیاز برای تثبیت این امنیت پایدار انجام می‌شود، چراکه تمام مردم دنیا از این امنیت بهره می‌برند.

«لطفی» جایگزین «آب خضر» در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شد
آیت‌الله جنتی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور حکمی نصرت‌الله لطفی را به سمت قائم‌مقام جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی منصوب کرد. پیش‌تر علی‌اصغر آب‌خضر قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بود که به دلیل شرایط نامساعد جسمی از سمت خود استعفا کرده بود.


Page Generated in 0/0078 sec