printlogo


کد خبر: 165860تاریخ: 1395/7/18 00:00
اخبار

بنزین و گازوئیل گران نمی‌شود
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تکذیب اظهارات رئیس انجمن جایگاهداران مبنی بر افزایش قیمت سوخت تا پایان امسال گفت: دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین و گازوئیل ندارد.  به گزارش تسنیم، منصور ریاحی در این‌باره افزود: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به عنوان متولی سوخت‌رسانی در کشور موضوع افزایش قیمت سوخت را از پایه بی‌اساس و فضاسازی می‌داند. وی درباره سخنان اخیر جایگاه‌داران درباره دستور جمع‌آوری کارت سوخت بنزین تا 10 روز آینده گفت: این موضوع صحت ندارد و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به هیچ جایگاهی دستوری مبنی بر جمع‌آوری کارت سوخت نداده است. به گفته ریاحی، هنوز مصوبه‌ای از سوی دولت برای حذف کارت سوخت بنزین به ما ابلاغ نشده است. وی ادامه داد: کارت‌های سوخت بنزین تا زمان ابلاغ مصوبه از سوی دولت، اعتبار دارند. پیش از این رئیس سندیکای جایگاهداران سوخت کشور با اشاره به قیمت‌های جدید حامل‌های سوخت گفته بود پیش‌بینی می‌شود قیمت هر لیتر بنزین معمولی از 1000 تومان کنونی به لیتری 1200 تومان و هر لیتر بنزین سوپر از رقم کنونی 1200 تومان  به 1500 تومان برسد. همچنین قیمت گازوئیل هم از 350 تومان برای هر لیتر به 500 تومان افزایش یابد.


قرارداد محرمانه نفت با روسیه
با امضای سومین تفاهمنامه همکاری با یک شرکت نفتی روس، جمع شرکت‌های روسی فعال در صنایع نفت و گاز ایران کامل شد به طوری‌که پس از امضای قرارداد فروش نفت با لوک اویل و امضای قرارداد محرمانه نفتی با زابروژنفت، سومین تفاهمنامه همکاری با تات نفت روسیه هم امضا شد. از این رو پس از مذاکرات گسترده ایران با لوک اویل روسیه به منظور توسعه برخی میادین مشترک نفتی در غرب کشور همچون میدان آذر و حتی امضای قرارداد محرمانه مطالعه ٢ میدان نفتی منصوری و آب تیمور با لوک اویلی‌ها، شرکت ملی نفت ایران با «تات نفت» روسیه هم تفاهمنامه توسعه میادین نفتی امضا کرد. به گزارش مهر، علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و «نیل اولفاتویچ» مدیرعامل شرکت تات‌نفت روسیه تفاهمنامه MOU مطالعات توسعه میدان دهلران را امضا کردند.


ارزانی ۳۰ هزار تومانی سکه
بازار سکه در هفته گذشته با بیشترین کاهش قیمت در ماه‌های اخیر همراه شد به‌طوری که نرخ سکه تمام با افت ۳۰ هزار تومانی، یک‌میلیون و ۸۳ هزار تومان معامله شد که انتظار می‌رود با توجه به ایام عزاداری حسینی، روند کاهشی قیمت ادامه یابد. به گزارش ایسنا،  سکه تمام طرح جدید در ماه‌های اخیر با ثبات نسبی همراه بود و نوسان چندانی به خود ندید اما در هفته گذشته با افت محسوسی مواجه شد و در این مدت بیش از ۳۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرد. سکه تمام طرح جدید در شروع هفته گذشته با نرخ یک‌میلیون و ۱۱۵ هزار تومان در بازار عرضه شد.  این سکه در میانه هفته با افت یک‌باره به یک‌میلیون و ۹۰ هزار تومان کاهش یافت و در آخرین روز هفته قبل به یک‌میلیون و ۸۳ هزار تومان رسید. همچنین نیم‌سکه در اولین روز هفته گذشته ۵۶۶ هزار تومان در بازار عرضه شد.  در میانه‌های هفته به ۵۵۲ هزار تومان و در انتهای هفته به ۵۴۶ هزار تومان کاهش یافت تا در مجموع این نوع سکه در هفته‌ای که گذشت ۲۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کند.


Page Generated in 0/0063 sec