printlogo


کد خبر: 165871تاریخ: 1395/7/19 00:00
رسیدیم به حساس‌ترین روز برای صعود به جام‌جهانی
غیرت عاشورایی برای عبور از کره

تیم‌ملی فوتبال ایران در صورت شکست کره‌جنوبی در تهران، بیش از نیمی از راه صعود به جام‌جهانی را طی خواهد کرد. تیم‌ملی فوتبال ایران در ادامه دیدارهایش در مرحله انتخابی جام‌جهانی، سه‌شنبه ۲۰ مهرماه به مصاف کره‌جنوبی می‌رود. این چهارمین بازی 2 تیم در این مرحله است. هر دو تیم از 3 بازی قبلی خود صاحب 2 پیروزی و یک تساوی شده‌اند و با ۷ امتیاز در رده‌های اول و دوم جدول گروهA قرار دارند. ایران و کره‌جنوبی تاکنون ۲۸ بار با یکدیگر بازی کرده‌اند و تقابل 2 تیم یکی از پرتکرارترین دیدارهای آسیایی محسوب می‌شود. در این ۲۸ بازی، ایران ۱۲ بار پیروز بوده و ۹ بار شکست خورده است. 7 بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. از ۲۸ بازی قبلی 2 تیم، ۷ دیدار در چارچوب انتخابی جام‌های جهانی انجام شده که حاصل آنها، 2 پیروزی برای ایران، یک پیروزی برای کره‌جنوبی و 4 تساوی است. 3 دیدار اخیر 2 تیم با نتیجه مشابه یک بر صفر به سود ایران تمام شده و همین مساله باعث شده کره‌ای‌ها با انگیزه بسیار زیادی برای انتقام به ایران بیایند. بازیکنان تیم‌ملی کره‌جنوبی پیش از رسیدن به ایران مقابل دوربین‌ها مشت‌های خود را گره کردند تا نشان دهند برای کسب 3 امتیاز به تهران می‌آیند ولی ایران نیز تیمی نیست که براحتی در خانه امتیاز از دست بدهد. تیم‌ملی ایران در 3 بازی نخست خود در انتخابی جام‌جهانی گل نخورده در حالی که کره‌ای‌ها در 3 بازی 4 بار دروازه‌شان را باز شده دیده‌اند. از طرف دیگر، کره‌جنوبی در 3 بازی اول، 6 گل زده و بهترین خط حمله مسابقه‌های انتخابی جام‌جهانی در قاره آسیا را در اختیار دارد. جدال بهترین خط دفاع مسابقه‌ها با بهترین خط حمله، جذاب‌ترین نکته این دیدار است. خبر خوب برای ایران غیبت هونگ یونگ هو مدافع میانی کره‌جنوبی در بازی سه‌شنبه است. این بازیکن در دیدار با قطر با کارت قرمز داور از بازی اخراج شد. کره‌جنوبی در آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال بعد از ایران در رده دوم بهترین تیم‌های آسیایی قرار دارد و این مساله هم جذابیت دیدار را از سوی 2 تیم افزایش می‌دهد. هواداران فوتبال در قاره کهن بی‌صبرانه مشتاق تماشای نبرد تیم‌های اول و دوم آسیا هستند. دیدار 2 تیم فردا، سه‌شنبه ۲۰ مهر، همزمان با تاسوعای حسینی، از ساعت ۱۸:۱۵ در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود. در همین روز  و از ساعت ۱۹، قطر از سوریه میزبانی می‌کند و از ساعت ۱۸ ازبکستان میزبان چین است. در گروه B هم، سه‌شنبه عراق با تایلند، استرالیا با ژاپن و عربستان با امارات دیدار می‌کنند.
ورزشگاه آزادی عاشورایی شد
در آستانه دیدار حساس ایران و کره‌جنوبی در روز تاسوعا، ورزشگاه آزادی حال و هوای عاشورایی گرفت. ورزشگاه آزادی سه‌شنبه از ساعت ۱۸ میزبان دیدار حساس و سرنوشت‌ساز ایران و کره‌جنوبی از هفته چهارم مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه است. با توجه به همزمانی این دیدار حساس با ایام عزاداری امام حسین (ع) و روز تاسوعا مسؤولان فدراسیون فوتبال ایران، وزارت ورزش و... تلاش زیادی را برای برگزاری هرچه بهتر این دیدار و رعایت شؤونات این ایام انجام داده‌اند. در همین رابطه و در فاصله یک روز مانده به برگزاری این دیدار، ورزشگاه آزادی آماده این دیدار شده و دور تا دور طبقه دوم ورزشگاه آزادی با پرچم‌های مشکی پوشانده شده و این ورزشگاه از الان حال و هوای محرمی گرفته است. علاوه بر ورزشگاه، در مسیرهای منتهی به ورزشگاه آزادی و سردر این ورزشگاه نیز پرچم‌های منقش به نام امام حسین(ع) نصب و برافراشته شده است. همچنین قرار است مداحانی مانند غلامرضا کویتی‌پور، عبدالرضا هلالی و محمد علیزاده به مداحی بپردازند.
بهانه‌تراشی کره‌ای‌ها در تهران آغاز شد
کاروان تیم‌ملی فوتبال کره‌جنوبی گلایه زیادی از وضعیت امکانات خود در تهران دارند. به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها پیش از بازی، جنگ روانی خود را شروع کرده‌اند. به نقل از اینچوان نیوز، تیم‌ملی فوتبال کره‌جنوبی و ایران باید سه‌شنبه در انتخابی جام‌جهانی در قاره آسیا برابر هم به میدان بروند. کره‌ای‌ها عصر روز شنبه در ورزشگاه آرارات تهران به تمرین پرداختند ولی از شرایط میزبانی ایران راضی نیستند. این سایت کره‌ای در این باره نوشته است:‌ «تیم‌ملی کره به دنبال نخستین برد خود در ورزشگاه آزادی برابر ایران است ولی شرایط میزبانی به نظر این اجازه را به آنها نمی‌دهد. ترافیک بسیار زیاد و معطلی، نرسیدن کافی وسایل همراه، چمن نامطلوب و نور کم ورزشگاه موضوعاتی بوده است که کاروان کره‌جنوبی به آن اعتراض داشته است». کوون سو تایه دروازه‌بان کره‌جنوبی درباره این تمرین گفت: من اصلا توپ را نمی‌دیدم و برایم خیلی سخت بود توپ را کنترل کنم و ببینم. امکانات اینجا خیلی ضعیف است و علاوه برای آن چمن ورزشگاه هم شرایط خوبی نداشت. یکی دیگر از مسؤولان تیم کره‌جنوبی گفت: ما نمی‌خواستیم در این ورزشگاه تمرین کنیم ولی نماینده ایرانی تنها 2 ورزشگاه را به ما پیشنهاد داد و ما مجبور بودیم بهترین را انتخاب کنیم که شرایط خوبی ندارد. ایران از عمد امکانات بدی در اختیار ما قرار داده است و می‌توانست ورزشگاه آزادی را در اختیار ما قرار دهد. علاوه بر آن مسافت نسبتا زیادی هم از هتل تا ورزشگاه بود و نماینده ایرانی ما را از این موضوع آگاه نکرد و این وظیفه میزبان بوده است تا ما را از این موضوع آگاه می‌کرد. مشکل دیگری نیز که برای ما وجود داشت این بود که چمدان‌های‌مان با تاخیر زیادی به ما رسید و این یکی دیگر از مشکلاتی بود که برای ما ایجاد شده بود. در ادامه این گزارش آمده است: «دیگر مشکلی که وجود داشت، خیابان‌های تنگ و ترافیک وحشتناک بود که سرعت حرکت اتوبوس را خیلی کم کرده بود و کاروان کره‌جنوبی با مشکلات زیادی همراه بودند. خراب شدن اتوبوس و معطلی کاروان کره باعث عصبانی شدن بازیکنان کره‌ای شده بود که کار را برای آنها سخت کرده بود. خیابان‌های تهران چندین لاین دارد ولی همه خیابان‌ها مملو از ماشین بود و اتوبوس تیم مسیر 4 کیلومتری را یک ساعت طول کشید تا طی کند. گویی ایران جنگ را خیلی زودتر شروع کرده است».


Page Generated in 0/0053 sec