printlogo


کد خبر: 165877تاریخ: 1395/7/19 00:00
اخبار

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش:
رتبه‌بندی  شامل نیروی قراردادی نمی‌شود
طرح رتبه‌بندی معلمان شامل ۱۳ هزار نیروی قراردادی و ۶۶ هزار نیروی خدماتی نمی‌شود. سیدحسن حسینی، مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش در پاسخ به این پرسش که آیا نیروهای خدماتی شامل رتبه‌بندی می‌شوند؟ اظهار داشت: دولت در سال 94 مصوبه‌ای داشت و قرار شد براساس ضوابط و مقرراتی که به تصویب شورای توسعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی رسید، معلمان بتوانند به رتبه‌های پایه، ارشد، خبره و عالی ارتقا پیدا کنند. حسینی با بیان اینکه رتبه‌بندی شامل نیروهای قراردادی نمی‌شود، به فارس عنوان کرد: آموزش‌وپرورش حدود 960 هزار کارمند دارد که از این عدد، حدود 13 هزار نفر نیروی قراردادی هستند و مشمول رتبه‌بندی نمی‌شوند، زیرا این طرح فقط مشمول نیروهای رسمی و پیمانی می‌شود. وی افزود: حدود 66 هزار نفر در آموزش‌وپرورش هستند که پست‌های خدماتی دارند مانند خدمتگزار، انباردار، کارپرداز و راننده که مشمول این طرح نمی‌شوند. مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه رتبه‌بندی شامل حدود 900 هزار نفر در آموزش و پرورش شد، خاطرنشان کرد: فردی مشمول رتبه پایه می‌شود که 6 سال سابقه خدمت داشته باشد و براساس ضوابطی که در شورای توسعه پیش‌بینی شده بود، نمره ارزشیابی افراد نباید کمتر از 75 باشد.

سوءاستفاده از صندوق ذخیره فرهنگیان
«سوء‌مدیریت فراوانی در صندوق ذخیره فرهنگیان وجود دارد و اطلاعاتی که به دست ما رسیده، نشان‌دهنده وجود تخلفات در این صندوق است.» حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر عبادی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب، اظهار داشت: تا زمانی که تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان صورت نگرفته باشد، نمی‌توانیم درباره مصادیق تخلفات وارد بحث شویم اما گزارش‌ها حاکی از سوء‌استفاده از این صندوق است. وی با تأکید بر اینکه سوءمدیریت فراوانی در این صندوق وجود دارد، به فارس گفت: تخلفات و مفاسد اقتصادی نیز گزارش شده است؛ البته امیدواریم این گزارش‌ها درست نبوده و همه چیز درست باشد. حجت‌الاسلام عبادی عنوان کرد: برای اینکه خیال فرهنگیان راحت شود و ما نیز به عنوان ناظر در این باره خیال‌‌مان راحت باشد، بحث تحقیق و تفحص را پیگیری خواهیم کرد و اگر تخلفی صورت گرفته باشد، بدون مماشات با آن برخورد می‌کنیم. عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره زمان تحقیق و تفحص یادآور شد:‌ این کار روالی دارد و با توجه به مسائل مطرح شده، به اتفاق آرا همه با انجام این طرح موافقت کردند و این طرح به هیأت رئیسه مجلس رفته است تا مقدمات آن شکل گیرد. وی با اشاره به برگزاری جلسه با وزیر آموزش‌وپرورش یادآور شد: جلسه‌ای با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و بعضی مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان در کمیسیون آموزش برگزار شد.


وام بلاعوض برای مددجویان دختر کمیته امداد
«دختران دم‌بخت تحت پوشش کمیته امداد 2 میلیون تومان وام نقدی بلاعوض دریافت خواهند کرد». فاطمه رهبر، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر 460 هزار دختر در آستانه ازدواج بین 15 تا 35 سال و همچنین
105 هزار دختر بازمانده از ازدواج بالای35 سال در کشور وجود دارد. وی به باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: کمیته امداد برای تمام دختران دم‌بخت تحت پوشش، بسته‌های حمایتی را در قالب جهیزیه پیش‌بینی کرده که بین14 تا 15 قلم از کالاهای اساسی تولید داخل با نگرش و رعایت اقتصاد مقاومتی تهیه شده و در صورت ازدواج این هدایا به آنها تقدیم می‌شود.  رهبر تصریح کرد: در صورت نیازمند بودن این افراد 2 میلیون تومان وام بلاعوض به طور نقدی پرداخت می‌شود و 166 هزار نفر از دخترانی که تا پایان امسال به خانه بخت می‌روند نیز این هدایا را دریافت خواهند کرد.
 


Page Generated in 0/0048 sec