printlogo


کد خبر: 165893تاریخ: 1395/7/19 00:00
اخبار

قیمت نفت رکورد زد
قیمت نفت اوپک به دنبال افزایش‌های اخیر قیمت نفت به رکورد قیمتی خود در سال 2016 نزدیک شده است و تنها 18 سنت با بالاترین قیمت این نوع نفت فاصله دارد. به گزارش فارس، اوپک اعلام کرد: هر بشکه سبد نفتی این سازمان، پنجشنبه گذشته با یک سنت افزایش نسبت به قیمت روز قبل 84/47 دلار در هر بشکه فروخته شد. سبد نفتی اوپک چهارشنبه گذشته 74/47 دلار در هر بشکه فروخته شد. متوسط قیمت نفت اوپک در هفته منتهی به 16 مهرماه برابر با 23/47دلار در هر بشکه بوده است. قیمت نفت در بازارهای جهانی همچنان در مرز 52 دلار قرار دارد. سبد نفتی اوپک 20 خردادماه رکورد بالاترین قیمت این نوع نفت را شکست و به 02/48 دلار در هر بشکه رسید. سبد نفتی اوپک سال 2016 را با 79/31 دلار آغاز کرد و تاکنون توانسته است قیمت بالای 48 دلار را نیز تجربه کند. متوسط قیمت نفت اوپک در سال 2016 تاکنون 72/38 دلار در هر بشکه بوده که کمترین قیمت آن از سال 2004 به شمار می‌رود.

ایران و شل بدون حضور خبرنگاران تفاهمنامه امضا ‌کردند
ایران و شل انگلیس روز گذشته و در غیاب خبرنگاران یک تفاهمنامه همکاری در صنایع پتروشیمی امضا کردند. به گزارش مهر، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شرکت انگلیسی- هلندی شل یک تفاهمنامه همکاری در صنایع پتروشیمی امضا کردند. مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با دستوری به روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواستار عدم حضور خبرنگاران مستقل حوزه نفت در این مراسم شده بود. در طول ۱۰ ماه گذشته تاکنون ایران با شرکت‌هایی همچون توتال فرانسه، لینده آلمان، سارکوبه اسپانیا، سوجیتس ژاپن و چند شرکت آلمانی و ژاپنی دیگر تفاهمنامه همکاری در صنایع پتروشیمی امضا کرده است. با این وجود به استثنای قرارداد لینده آلمان تاکنون هیچ یک از تفاهمنامه‌های امضا شده بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت‌های خارجی در صنایع پتروشیمی کشور عملیاتی نشده است. مهم‌ترین تحول در روابط نفتی ایران و شل انگلیس در دوران پساتحریم، وصول طلب 6/2 میلیارد دلاری نفتی ایران توسط شل و فروش یک محموله یک میلیون بشکه‌ای نفت‌خام توسط شرکت ملی نفت ایران به این شرکت انگلیسی - هلندی بوده است.


۱۹۷ واحد تولیدی تهران وام گرفتند
از مجموع یکهزار و ۴۱۷ درخواست ارائه شده در کارگروه رفع موانع تولید استان تهران، ۲۲۱ پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند که تاکنون ۱۹۷ واحد تولیدی در استان تهران این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.  محمدرضا مرتضوی، رئیس خانه صنعت و معدن استان تهران در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 2 هزار و 864 واحد تولیدی استان تهران برای دریافت تسهیلات 16 هزار میلیاردی ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی فقط آنها را نگه داشته و کار خاصی برای رفع مشکلات اساسی آنها نمی‌کند. امروز همچنان رکود در بازار وجود داشته و همین امر امکان فعالیت را از واحدهای تولیدی گرفته است. مرتضوی اضافه کرد: راه حل امروز رفع مشکلات بخش تولید پرداخت تسهیلات نیست بلکه باید این رکود سنگین برطرف شود. امروز مناسبات بانکی کشور ضد رکود نیست و پول‌محور شده است همین امر باعث می‌شود واحدهای تولیدی در تأمین نقدینگی با مشکل روبه‌رو شوند. مرتضوی با اشاره به اینکه بانک‌ها عادت کرده‌اند مردم را بدهکار خود کنند، تصریح کرد: بودجه‌های عمرانی به عنوان موتور محرک اقتصاد در چندسال اخیر با مشکل مواجه بوده و دولت به جای اختصاص تسهیلات بیشتر به این بخش به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام می‌پردازد.


Page Generated in 0/0053 sec