printlogo


کد خبر: 165911تاریخ: 1395/7/19 00:00
اخبار

با حضور رهبر انقلاب
اولین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) برگزار شد
مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان، شنبه‌شب با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم که هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و جمعی از مسؤولان نظام حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی با تبیین عناصر قیام تاریخ‌ساز کربلا، فداکاری و ایثار را مهم‌ترین عنصر خواند و گفت: در مکتب عاشورا، مهم‌ترین معروف تشکیل نظام و حکومت دینی است و حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام از همه هستی خود برای عزت دین گذشت. وی با بیان اینکه امام حسین علیه‌السلام به ما یاد داد در عرصه فداکاری برای دین خدا هیچ مرزی وجود ندارد، افزود: امروز که با عنایت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و فرهنگ عاشورا پرچم حاکمیت دین در کشورمان بلند است، باید همه تلاش کنیم این پرچم در اهتزاز بماند. همچنین در این مراسم آقایان ماشاءالله عابدی و حاج منصور ارضی به ذکر مصیبت و مرثیه‌خوانی پرداختند.  مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام تا پنجشنبه ۲۲ مهر/ یازدهم محرم ادامه خواهد داشت.

پیام لاریجانی به رئیس مجلس نمایندگان جمهوری یمن
سعودی‌ها بزرگ‌ترین جنایات حقوق بشری را رقم می‌زنند
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی خطاب به رئیس مجلس نمایندگان جمهوری یمن حمله جنگنده‌های متجاوز سعودی به سالن برگزاری مراسم سوگواری در صنعا را محکوم کرد و با نمایندگان مردم یمن در مجلس این کشور و خانواده‌های شهدای این حملات ابراز همدردی کرد. به گزارش خانه ملت، در بخشی از این پیام خطاب به یحیی علی‌الراعی با اشاره به گذشت بیش از یک‌سال و نیم از تجاوز نظامی و کشتار و خشونت و بی‌رحمی علیه مردم مظلوم و مقاوم یمن، آمده است: بار دیگر جهان در شوک حملات جنگنده‌های متجاوز سعودی به سالن برگزاری مراسم سوگواری در صنعا که منجر به کشته و زخمی شدن صدها غیرنظامی بی‌گناه و بی‌دفاع شد، قرار گرفت و این در حالی است که برخی کشورهای مدعی حقوق بشر و مجامع بین‌المللی همچنان به سکوت و بی‌تفاوتی خود ادامه می‌دهند. این پیام می‌افزاید: وقت آن رسیده است وجدان‌های آگاه بشری از خود بپرسند چگونه حاکمان یک کشور با برخورداری از حمایت آمریکا و برخی مدعیان جهانی به خود اجازه می‌دهند به بهانه‌های واهی و خودساخته زیرساخت‌های حیاتی کشوری فقیر را از هوا و زمین و دریا مورد حمله قرار دهند و با نقض فاحش مقررات حقوق بین‌المللی بزرگ‌ترین جنایات حقوق بشری را رقم بزنند. لاریجانی با محکومیت و ابراز همدردی با مردم و مسؤولان یمن، اعلام کرد: ایران آمادگی دارد نسبت به انتقال مجروحان و مداوای آنان با هماهنگی سازمان بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر جمهوری یمن اقدامات فوری به عمل آورد.

واشنگتن از هیچ فرصتی علیه ایران کوتاهی نمی‌کند
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی ارتباطی به کنگره آمریکا ندارد. علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به مخالفت قانونگذاران آمریکایی با عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی، گفت: این اظهارات و ادعاها، حلقه‌ای از حلقه‌های متعدد تصمیمات خصمانه ایالات متحده علیه ملت ایران است. نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: عضویت جمهوری اسلامی در سازمان تجارت جهانی ارتباطی به کنگره آمریکا و درخواست آنها ندارد، بلکه عضویت ایران در این سازمان براساس یک فرآیند قانونی صورت می‌گیرد و این فرآیند سال‌هاست در حال اجرا و طی شدن است. وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی تصمیم‌گیر نیستند، تصریح کرد: مقامات ایالات متحده از هیچ فرصتی علیه جمهوری اسلامی کوتاهی نکرده و همواره در تمام عرصه‌ها دشمنی خودشان را علیه ملت ایران نشان داده‌اند.
 


Page Generated in 0/0056 sec