printlogo


کد خبر: 165942تاریخ: 1395/7/24 00:00
رویدادها

انتشار کتاب جدیدی از نویسنده «دختر شینا»
جدیدترین کتاب بهناز ضرابی‌زاده با عنوان «گلستان یازدهم» از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب شد. به گزارش تسنیم، بهناز ضرابی‌زاده که با نگارش کتاب دوست‌داشتنی «دختر شینا» توانست علاقه‌مندان به کتاب را به سمت خود جلب کند، بتازگی کتاب جدیدی را منتشر کرد. «گلستان یازدهم» شامل خاطرات زهرا پناهی‌روا، همسر شهید علی چیت‌سازیان فرمانده اطلاعات و عملیات لشکر 32 انصارالحسین استان همدان است و ضرابی‌زاده این‌بار هم جنگ را از زاویه دید یکی از همسران شهدا روایت کرده است. «گلستان یازدهم» شامل 11 فصل است که ابتدای آن با تولد نوزادی آغاز می‌شود و در ادامه، خاطرات یکی یکی از دوران زندگی مشترک روایت می‌شود. نویسنده تلاش دارد در این اثر صرفاً به روایت خاطرات نپردازد و با چاشنی جریان سیال ذهن و توصیف، خاطرات را جذاب‌تر کند.

رونمایی از جلد سی و ‌یکم «تقویم تاریخ دفاع مقدس»
مجلد سی‌و‌یکم از کتاب تقویم تاریخ دفاع مقدس در فرهنگسرای اندیشه تهران رونمایی می‌شود. به گزارش مهر، مجموعه کتاب تقویم تاریخ دفاع‌مقدس که تاکنون در 30 مجلد منتشر شده است، در جلد سی و یکم به بررسی رویدادهای مرتبط با یکی از ماه‌های جنگ تحمیلی می‌پردازد. این مراسم با سخنرانی سردار سرتیپ موسوی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله حسینیان، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی به همت موسسه فرهنگی - هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی ساعت ۱۰ امروز شنبه ۲۴ مهرماه ۹۵ در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

نویسنده و محقق آثار عاشورایی:
در عرصه عاشوراپژوهی شاهد رشدی تدریجی هستیم
محمد اسفندیاری درباره کتاب‌های عاشورایی گفت: تاثیر کتاب‌های عاشورایی در فرهنگ عمومی قابل انکار نیست و این تعداد کتاب که درباره عاشورا نوشته و منتشر می‌شود، دیر یا زود و کم یا زیاد در تکوین شخصیت و عقاید خوانندگان تاثیر می‌گذارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  نویسنده «عاشوراشناسی» افزود: ما در عرصه عاشوراپژوهی شاهد رشدی تدریجی و کند هستیم و به جهش‌های علمی نرسیده‌ایم. از طرفی جامعه ما بویژه در حوزه عاشورا بر فرهنگ شفاهی بیشتر تکیه دارد تا فرهنگ کتبی. وی کتاب‌هایی را در این باره به این شکل پیشنهاد کرد: «پس از پنجاه سال» دکتر سیدجعفر شهیدی، «شهادت» از دکتر علی شریعتی، «حماسه حسینی» مرتضی مطهری و «نگاهی به حماسه حسینی» و «شهید جاوید» از آثار نعمت‌الله صالحی نجف‌آبادی از جمله کتاب‌هایی است که در ارتباط با موضوع عاشورا پیشنهاد می‌کنم. در کنار این کتاب‌ها، کتابی که اخیرا با عنوان «فرهنگ سوگ شیعی» به اهتمام دکتر محسن صباغ‌مظاهری منتشر شده است، برای طالبان تحقیق پیشینه و چگونگی عزاداری در سده‌های گذشته تا عصر حاضر بسیار کارآمد و سودمند است.

باب دیلن برنده نوبل ادبیات 2016 شد
باب دیلن، خواننده، آهنگساز، شاعر و نویسنده آمریکایی برنده نوبل ادبیات در سال 2016 شد. باب دیلن، خواننده، آهنگساز، شاعر و نویسنده آمریکایی است. وی که در سبک موسیقی بومی آمریکا به فعالیت می‌پرداخت، در دهه 1960 میلادی به سبک راک روی آورد و اشعار عاشقانه راک‌اندرول روز را با اشعار ادبی و روشنفکرانه کلاسیک درهم آمیخت. وی از تأثیرگذارترین چهره‌های موسیقی معاصر آمریکا بوده‌ است.

برگزاری دومین پیش‌نشست تخصصی همایش ملی اربعین
دومین پیش‌نشست تخصصی همایش ملی اربعین با موضوع «الهیات اجتماعی و تمدن‌زایی اسلامی» روز دوشنبه، 26 مهرماه ساعت 10 تا 12 در تالار امام خمینی(ره) دانشگاه امام صادق(ع) برگزار خواهد شد.  به گزارش فارس، این نشست با حضور مارکوس گرهولد، استاد اسلام‌شناسی دانشگاه مونستر و گیسن آلمان، حجت‌الاسلام سیدظهیرالحسین نقوی،‌ امام جمعه و مؤسس مسجد علی شمال کالیفرنیا و مدیر شبکه ولایت آمریکا برپا می‌شود. همچنین حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، حجت‌الاسلام سعدی و غلامرضا گودرزی، اعضای هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) نیز سخنرانی خواهند داشت.


Page Generated in 0/0056 sec