printlogo


کد خبر: 165943تاریخ: 1395/7/24 00:00
شروع دوباره بازی‌های لیگ شانزدهم
پرسپولیس به دایی رسید

با پیروزی درخشان تیم‌ملی فوتبال کشورمان مقابل کره‌جنوبی، فعلا بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی تعطیل می‌شود تا این بازی‌های باشگاهی باشد که مجددا جان بگیرد. هفته هشتم لیگ روز گذشته با تقابل تیم‌های پیکان و نفت آبادان و فولاد و صبا آغاز شد و امروز شنبه با 5 بازی دیگر دنبال می‌شود. مهم‌ترین بازی هفته هشتم لیگ برتر را شاگردان برانکو ایوانکوویچ و علی دایی در تهران برگزار خواهند کرد. 2 تیم تاکنون عملکرد قابل قبولی را در لیگ برتر داشتند. پیروزی پرسپولیس در این دیدار، سرخپوشان را به صدر جدول می‌فرستد و نفت تهران هم در خوشبینانه‌ترین حالت می‌تواند صدرنشین شود. در حال حاضر پرسپولیس با ۱۵ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به تراکتورسازی، در رده دوم قرار دارد و نفت با ۱۲ امتیاز سوم است. برانکو در این دیدار هر 6 ملی‌پوش خود را در اختیار دارد. البته حضور 5 نفر از این بازیکنان در ترکیب اصلی دیدار با ازبکستان و کره‌جنوبی شاید خوشایند برانکو نباشد، چراکه بدون شک فشار زیادی به این بازیکنان وارد می‌شود. پرسپولیس در آخرین بازی رسمی خود مقابل قشقایی شیراز شکست خورده و نفت مقابل مهرگان دره‌شهر به برتری پرگل دست یافته است. آخرین تقابل 2 تیم در فصل گذشته هم با برتری نفت تهران تمام شد تا دست پرسپولیس به جام قهرمانی نرسد. حضور علی دایی و برانکو روی نیمکت 2 تیم هم به حساسیت‌های این بازی افزوده است.
روز سخت منصوریان در مشهد
از دیدارهای مهم این روز می‌توان به بازی شاگردان فرهاد کاظمی و علیرضا منصوریان اشاره کرد. استقلال در آخرین بازی خود در لیگ‌برتر توانست نخستین پیروزی خود را مقابل ذوب‌آهن به دست بیاورد و به طور موقت از زیر فشارهای موجود بیرون بیاید. البته تیم منصوریان مقابل ذوب‌آهن هم مشکلاتی را در تیمش داشت و تعطیلات اخیر فرصت مناسبی برای آبی‌پوشان بود تا ایرادهای موجود در تیم‌شان را برطرف کنند. بزرگ‌ترین غایب استقلال در این دیدار، علی قربانی است که در بازی‌های گذشته نقشی کلیدی در پیروزی‌های تیمش ایفا کرده است. سیاه‌جامگان مشهد هم پس از پشت‌سر گذشتن حرف و حدیث‌های فراوان مبنی بر استعفای فرهاد کاظمی، مهیای این دیدار مهم شده است. آنها در هر دو بازی فصل گذشته مقابل آبی‌پوشان شکست خوردند و در این دیدارمی‌توانند به نوار ناکامی‌های خود مقابل این تیم پایان بدهند. استقلال در حال حاضر با 7 امتیاز و سیاه‌جامگان با ۹ امتیاز در رده‌های دهم و ششم جدول رده‌بندی هستند.
داربی اصفهان بدون یحیی
داربی اصفهان در حالی برگزار می‌شود که تغییرات زیادی را نسبت به هفته هفتم داشته است. یحیی گل‌محمدی پس از شکست در هفته هفتم مقابل استقلال از هدایت ذوب‌آهن کنار رفت و مجتبی حسینی به عنوان دستیار او، هدایت این تیم را بر عهده گرفت و برای نخستین‌بار در لیگ‌ برتر به عنوان رسمی سرمربی روی نیمکت این تیم می‌نشیند. در سپاهان هم اصغر باقریان از سمت مدیرعاملی این باشگاه کناره‌گیری کرد و محسن طاهری جایگزین او شد. از طرفی عبدالله ویسی هم برای نخستین‌بار در این داربی به عنوان سرمربی حضور دارد. هرچند ویسی پیش از این به عنوان بازیکن برای سپاهان به میدان رفته است.2 بازی آخر سپاهان و ذوب‌آهن به تساوی ختم شده و آخرین پیروزی هم از آن سپاهان بوده است. ذوب‌آهن با ۶ امتیاز در رده ۱۴ قرار دارد و سپاهان هم با ۱۰ امتیاز چهارم است.
فرکی مقابل تراکتور و قلعه‌نویی
تقابل یاران حسین فرکی و امیر قلعه‌نویی هم از جذابیت خاص خود برخوردار است. تراکتورسازی به عنوان صدرنشین لیگ‌برتر پا به این دیدار می‌گذارد و بدون شک از حضور هواداران تهرانی هم بهره خواهد برد. تراکتورسازی در صورت ادامه پیروزی‌های خود در لیگ‌برتر کماکان صدر جدول را اختیار خواهد داشت. آنها با ۱۵ امتیاز از 7 بازی صدرنشین هستند. سایپا با حسین فرکی در لیگ‌برتر نتایج متوسطی را کسب کرده و پیروزی در این دیدار جدول رده‌بندی را دست خوش تغییر می‌کند و موجب سقوط احتمالی تراکتورسازی از صدر جدول خواهد شد. این تیم هم با ۷ امتیاز در رده نهم جدول است.
برانکو: تا به اوج می‌رسیم لیگ تعطیل می‌شود
برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر نفت تهران با تسلیت به خاطر ایام سوگواری محرم و تبریک به خاطر موفقیت تیم‌ملی فوتبال در انتخابی جام جهانی اظهار کرد: یک بار دیگر کارمان را از نو شروع خواهیم کرد. تمرین‌ها را در این روزها به طور مرتب برگزار کرده‌ایم و همه بازیکنان‌مان در سلامت کامل هستند. بازیکنان ملی‌پوش هم با آمادگی کامل به تیم‌مان بازگشته‌اند. البته تا حدودی خسته هستند اما سلامتی آنها از همه چیز مهم‌تر است. به هر حال یک مسؤولیت سنگین بر عهده من است. الکسی پولیانسکی نیز بهبود یافته اما کماکان در ترکیب تیم‌مان نیست. وی افزود:  یکی از کلیدی‌ترین بازی‌های لیگ ماست چون سال گذشته نفت بود که قهرمانی را از ما گرفت. ما 3 بازی بسیار سخت داشتیم. دیدار مقابل تراکتورسازی، استقلال و سپاهان را بخوبی پشت سر گذاشتیم و فردا هم بازی سختی را با تیمی داریم که در رده سوم قرار دارد و بسیار محکم و سخت بازی می‌کند اما به چیزی که در انتظارمان است واقفیم. ما در این بازی و 3 دیدار بعدی با حداکثر توان ظاهر خواهیم شد. تلاش‌مان برای بیشترین امتیاز و بهترین بازی است. سرمربی پرسپولیس همچنین درباره تعطیلی‌های پی‌درپی لیگ اظهار کرد: طبیعتا این وقفه‌ها به نفع بازیکنان نیست. بعد از 3 بازی‌ای که انجام می‌دهیم،‌ دوباره یک ماه تعطیل خواهیم بود اما کاری از دست‌مان برنمی‌آید اما سعی می‌کنیم خودمان را با این شرایط وفق دهیم. خودتان شاهد بوده‌اید که پرسپولیس بازی به بازی فرم بهتری پیدا کرده است اما متاسفانه زمانی که می‌خواهیم به اوج آمادگی برسیم، تعطیلات از راه می‌رسد. برانکو درباره تقویت خط حمله تیمش گفت: همیشه درحال آنالیز کردن بازیکنان تیم‌مان هستیم و شرایط همه بازیکنان را می‌دانیم. شاید در آینده تیم‌مان را تقویت کنیم اما در حال حاضر هیچ بازیکنی وجود ندارد که بخواهیم او را جذب کنیم. متاسفانه پولیانسکی هم در روزهای گذشته مصدوم شد و نتوانستیم از او استفاده کنیم. در تعطیلات نیم‌فصل درباره تقویت تیم تصمیم‌گیری خواهیم کرد. برای این مشکل راه‌حل داریم. سرمربی پرسپولیس درباره اینکه رامین رضاییان جزو نامزدهای بازی در ترکیب اصلی است یا خیر؟ گفت: او هم مانند سایر بازیکنان تیم است اما در حال حاضر حسین ماهینی بسیار خوب کار می‌کند و فعلا در اولویت نخست ما است.
 


Page Generated in 0/0052 sec