printlogo


کد خبر: 165946تاریخ: 1395/7/24 00:00
اخبار

سعودی‌ها خشمگین از فضای دینی آزادی
سعودی‌ها از فضای دینی که هنگام دیدار تیم‌ملی فوتبال ایران برابر کره‌جنوبی در آزادی حاکم شد خشمگین هستند. تیم‌ملی فوتبال ایران در فضایی خاص که هواداران رقم زده بودند توانست کره‌جنوبی را در انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه شکست دهد و با 10 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی جای گیرد. این دیدار در حالی برگزار شد که هواداران سیاهپوش شده بودند و ندای لبیک یا حسین را سر دادند و با لباس‌های سیاهی که پوشیده بودند یک شب خاص را در آزادی رقم زدند. سعودی‌ها از شور دینی که در آزادی حاکم شد خشمگین و ناراحت هستند و مثل همیشه اظهارات توهین‌آمیزی را بر زبان آوردند. روزنامه ایلاف عربستان نوشت: برای ایران تاسوعا مهم‌تر از صعود به جام‌جهانی است. ایرانی‌ها بازهم سیاست و دین را وارد ورزش و مخالفت خود را با قوانین فوتبالی بیان کردند.

صعود ایران به رده 27 جهان
2 پیروزی ارزشمند برابر کره‌جنوبی و ازبکستان باعث شد شاگردان کی‌روش 10 پله در رده‌بندی فیفا صعود کنند و در بین 30 تیم برتر فوتبال جهان جای گیرند. عملکرد خوب تیم‌ملی فوتبال ایران در انتخابی جام‌جهانی باعث شد صعود چشمگیری در جدیدترین رده‌بندی فیفا داشته باشد. در تازه‌ترین رده‌بندی فیفا که از سوی مرکز آمار فدراسیون بین‌المللی فوتبال اعلام شد ایران بعد از مدت‌ها در رده بیست‌وهفتم قرار گرفت و این نشان می‌دهد شاگردان کی‌روش در بهترین شرایط خود به سر می‌برند. تیم‌ملی فوتبال ایران در رده‌بندی قبلی فیفا در رده سی‌وهفتم جای داشت و 2 پیروزی ارزشمند برابر ازبکستان و کره‌جنوبی باعث شد شاگردان کی‌روش 10 پله صعود داشته باشند. در این رده‌بندی آرژانتین، همچنان تیم نخست فیفاست و آلمان و برزیل هم در رده‌های دوم و سوم جای دارند.

تست دوپینگ 4 وزنه‌بردار المپیک ریو مثبت اعلام شد
فدراسیون جهانی وزنه‌برداری از مثبت شدن تست دوپینگ 4 ورزشکار این رشته خبر داد. فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اعلام کرد تست 4 وزنه‌بردار در بازی‌های المپیک ریو مثبت است. تست دوپینگ وزنه‌بردار رومانیایی به نام گابریل سینکریانا مثبت اعلام شده است. همچنین غیر از این وزنه‌بردار 3 ورزشکار دیگر در این رشته در ریو دوپینگی از آب درآمده‌اند. سینکریانا مدال برنز خود را در ریو از دست خواهد داد. این وزنه‌بردار 27 ساله در دسته 85 کیلو به رقابت پرداخت که با تست تستسترون، دوپینگش مثبت اعلام شد. این ورزشکار به مراسم جشنی که برای مدال‌آوران رومانی برگزار شده بود، دعوت نشد. این وزنه‌بردار رومانیایی از سال 2013 تا 2015 نیز از حضور در میادین محروم بود. مدال سیکریانا به ورزشکاری از قزاقستان می‌رسد. هنوز تصمیمی درباره این ورزشکار دوپینگی رومانیایی گرفته نشده است. چاگنادورچ از مغولستان، توماس زلینسکی از لهستان و عزت آرتیکوف از قرقیزستان دیگر محرومان ریو هستند.

جلال حسینی در کنار پوگبا و رونالدو
نام مدافع تیم‌ملی فوتبال ایران در تیم منتخب مجله فرانس فوتبال دیده می‌شود. به نقل از فرانس فوتبال، رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی در قاره‌های مختلف، شرایط متفاوتی دارد. در آسیا این مسیر تقریبا به نیمه رسیده است ولی در قاره‌ای همچون اروپا تازه 3 هفته‌ از آن سپری شده است. نشریه معتبر فرانس فوتبال، اقدام به انتخاب تیم منتخب خود از این رقابت‌ها کرد که در بین بهترین‌ها نام سیدجلال حسینی، مدافع تیم‌ملی فوتبال کشورمان هم دیده می‌شود. تیم‌ملی ایران عملکرد خوبی در انتخابی جام‌جهانی 2018 داشته است و عملکرد خوب مدافعان ایران باعث شده است نام سیدجلال حسینی در تیم منتخب مجله فرانس فوتبال دیده شود.

خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس منتفی شد
دیوان عدالت مصوبه دولت را تایید کرد که به این ترتیب تیم‌های استقلال و پرسپولیس دولتی می‌مانند. به این ترتیب دیگر بحث واگذاری به صورت کلی منتفی شد و حالا وظیفه دولت است که عوض محول کردن اختیارات این 2 باشگاه بزرگ به بخش خصوصی، خودش گلیم آنها را از  آب بیرون بکشد.


Page Generated in 0/0047 sec