printlogo


کد خبر: 165949تاریخ: 1395/7/24 00:00
مقاومت

سید حسن نصرالله در شب عاشورا:
خون یمنی‌ها آل‌سعود را به زباله‌دان تاریخ خواهد فرستاد
سیدحسن نصرالله شب عاشورا در جمع عزاداران حسینی(ع) در مجمع سیدالشهدا حضور یافت و درباره آخرین مسائل مربوط به تحولات منطقه سخنرانی کرد. نصرالله در این سخنرانی گفت: ما طی روزهای اخیر شاهد تشدید ناامنی‏ و تنش در منطقه از جمله تنش در روابط مصر و عربستان بوده‌ایم، اما خطرناک‌ترین تنش مربوط به روابط 2 کشور روسیه و آمریکاست. نصرالله تصریح کرد: آمریکا با استفاده از ناامنی‎های عراق و درگیری‎های این کشور، راه را برای داعش جهت ورود به سوریه باز کرد و اکنون تلاش می‌کند راه را از موصل به سوریه باز کند. تروریست‌های داعش پس از شکست در عراق، با پشتیبانی نیروهای هوایی آمریکا وارد سوریه شدند.  سیدحسن نصرالله ادامه داد: اگر سوریه به دست عناصر تروریستی بیفتد، سرنوشت کشور به سرنوشت افغانستان دچار می‌شود. او در ادامه سخنرانی در جمع عزاداران حسینی در بیروت تاکید کرد که سوریه محور مقاومت بوده، هست و خواهد بود. سیدحسن نصرالله همچنین به مقامات سعودی هشدار داد که خون مردم یمن، آل‌سعود را به زباله‌دان تاریخ خواهد فرستاد. وی خاطرنشان کرد: جهانیان می‌دانند که عربستان منبع تروریسم است؛ عربستانی که برای جنگ‌های منطقه سلاح خریداری کرد. سیدحسن نصرالله همچنین در سخنان دیگری در ظهر روز عاشورای حسینی، گفت: امروز از یمن صبحت می‌کنیم و همانطور که گفتیم، شعار اصلی راهپیمایی امروز ما در ضاحیه، صور، بعلبک و هرمل تا بقاع غربی، اعلام همبستگی با ملت مقاوم و مظلوم یمن و ارتش و کمیته‌های مردمی آن است. وی افزود: جنگی که عربستان علیه مردم یمن تحمیل کرده، برای تحقق اهداف سیاسی نیست، بلکه بیانگر سطح کینه و انتقام‌جویی نظام سعودی از یمنی‌هاست. وی تأکید کرد: در یمن
2 صحنه وجود دارد، یکی صحنه غم و اندوه و اشک و دیگری صحنه دلاوری و پایداری در مقابل ماشین کشتار سعودی- آمریکایی؛ اما یمن در این جنگ شکست نخواهد خورد. سیدحسن نصرالله تأکید کرد: یمن صدها هزار مبارز شجاع دارد که نه از کوه‌ها می‌ترسند و نه صحراها، آنان همچنان با شجاعت نبرد می‌کنند و پیروزی‌هایی را محقق کرده‌اند. و همانطور که امام ‌خامنه‌ای فرمودند، بینی آل‌سعود در این جنگ به خاک مالیده خواهد شد. سید مقاومت گفت: موضوع دوم فلسطین، قبله نخست و سرزمین مقدس ما است. هر روز که می‌گذرد ثابت می‌شود که گزینه واقعی ملت فلسطین انتفاضه، جهاد، مقاومت و مقابله با اشغالگران است. بسیاری بر این موضوع تکیه کرده بودند که انتفاضه قدس شکست خواهد خورد، ولی در روزهای اخیر ثابت شد که این انتفاضه در عمق وجدان و قلب جوانان فلسطینی ریشه دارد. سیدحسن نصرالله همچنین درباره اوضاع عراق گفت: عراقی‌ها امروز در حال حرکت به سوی نبرد نهایی و سرنوشت‌ساز با داعش هستند و به صورت مستمر در حال پیروزی‌اند. دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اوضاع بحرین، از پایداری بحرینی‌ها در راه خود و تلاش برای ادامه مسیر در دفاع از حقوق و مطالبات مشروع‌شان تمجید کرد. سیدحسن نصرالله تأکید کرد: به شما می‌گویم که صبر کنید، زیرا کسانی که در پس پرده ظلم علیه شما قرار دارند، به برکت تلاش‌ها و مجاهدت‌های ملت بحرین در لبه پرتگاه و سقوط قرار گرفته‌اند.


خمپاره‌ها به آنتالیا رسیدند
سرانجام آنتالیا هم هدف حملات تروریستی قرار گرفت تا حاشیه امنیت توریستی‌ترین قطب ترکیه از بین برود، استثنایی که بر اثر استقرار سران گروه‌های تکفیری داعش، جبهه النصره، احرار الشام و ارتش آزاد در آن و منافع مشترک شیوخ خلیج‌فارس و رهبران مخالفان در ترکیه به وجود آمده بود.  به گزارش خبرگزاری دوغان، حملات خمپاره‌ای روز جمعه به آنتالیا تلفاتی در پی نداشته‌ است. با این حال مطمئنا ضربه سهمگین دیگری به صنعت توریسم ترکیه وارد می‌آورد.  این راکت‌ها از منطقه‌ای کوهستانی در خارج شهر آنتالیا و نزدیک شهرک ساحلی کِمِر شلیک شده‌اند. مقامات آنکارا این حادثه را تروریستی خوانده‌اند و با آنکه هنوز هیچ گروهی مسؤولیت آن را بر عهده نگرفته‌، شاخه نظامی حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را عامل حملات دانسته‌اند.
 


Page Generated in 0/0050 sec