printlogo


کد خبر: 165965تاریخ: 1395/7/24 00:00
اخبار

با حضور رهبر انقلاب در حسینیه  امام خمینی(ره)
آخرین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد
آخرین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام پنجشنبه شب، همزمان با شب شهادت حضرت زین‌العابدین امام سجاد علیه‌السلام با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، رؤسای قوای مجریه و مقننه، جمعی از مسؤولان و هزاران نفر از عاشقان حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌قمی، «انحطاط فکری و اخلاقی جامعه و رعب و وحشت حاکم بر آن بر اثر حکومت خلفای ظالم بنی‌امیه» را از ویژگی‌های اصلی دوران امامت امام زین‌العابدین(ع) برشمرد و گفت: در این شرایط همراه با اختناق و انحطاط، حضرت علی‌بن‌الحسین امام سجاد(ع) با «نشر معارف دینی در قالب دعا و مناجات»، «زنده نگه‌داشتن نهضت عاشورا با خطابه‌ها و یادآوری مصائب کربلا» و «مراقبت و دستگیری از مستمندان و فقرا» دین خدا را اقامه و احیا کردند. همچنین در این مراسم، آقایان سماواتی و انسانی مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کردند.

فتنه 88 حق‌الناس بود
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه فتنه 88 مصداق حق‌الناس بود، گفت: نباید حق‌الناس را جناحی و باندی تفسیر کرد. آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه پایتخت با اشاره به واقعه کربلا و فرمایش امام حسین(ع) درباره حق‌الناس، اظهار داشت: امام‌حسین(ع) فرمودند آنها که حق‌الناس به گردن‌شان هست، شایستگی حضور در این اردوگاه را ندارند. وی افزود: در عرصه‌های مختلف حق‌الناس وجود دارد، در عرصه اجتماعی هم حق‌الناس وجود دارد، باید حق همسایه را رعایت کنیم، در عرصه سیاسی هم رأی مردم حق‌الناس است، یک رأی نباید جابه‌جا شود چون خلاف شرع بین است. امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه خروجی رأی مردم هم حق‌الناس است، ضمن محکوم کردن آشوب‌های خیابانی و فتنه‌آفرینی‌ها در سال 88 یادآور شد: اینکه خروجی 40 میلیونی رأی مردم را نبینیم، زیر پا گذاشتن حق‌الناس محسوب می‌شود، اینکه بگوییم رأی مردم حق‌الناس است اما رأی 85 درصد از واجدان شرایط در انتخابات را به غارت ببریم این هم حق‌الناس است، آتش کشیدن خیابان‌ها در آن مقطع مصداق حق‌الناس بود از این‌رو نباید حق‌الناس را جناحی و باندی تفسیر کرد.

پیام رهبر انقلاب درباره آل‌سعود مقدمه‌ نابودی این خاندان است
رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به آل‌سعود مقدمه‌ای بر نابودی این خاندان خواهد بود. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی در یادواره شهدای روستای حسن‌رباط شهرستان میمه با اشاره به حمله وحشیانه اخیر آل‌سعود به یمن اظهار کرد: سعودی‌ها در حمله‌ای وحشیانه 500 نفر از مردم مظلوم و بی‌گناه این کشور را به خاک و خون کشیدند. وی افزود: آل‌سعود لیاقت خادم‌الحرمین بودن را ندارد، آنها نه تنها خادم‌الحرمین نیستند بلکه تهدیدکننده حرمین هستند؛ پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به آل‌سعود مقدمه‌ای بر نابودی آنها خواهد بود. رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به حضور داعش در منطقه گفت: نیروهای تکفیری و داعش در منطقه تمام تلاش خود را می‌کنند تا بتوانند از مرزهای ایران عبور کرده و انفجاری در کشورمان به وجود آورند اما هیچ‌گاه به آرزوی خود نمی‌رسند. وی ادامه داد: داعش از محل دلارهای آل‌سعود، حکومت قطر و اموال ملت‌های عرب تأمین می‌شود و بهترین اسلحه‌ها را خریداری می‌کند اما سر همه اینها در آخور آمریکاست، یادمان نرود 50 سال پیش امام(ره) لقب شیطان بزرگ را به آمریکا دادند و فرمودند «هرچه می‌کشیم زیر سر آمریکاست». وی افزود: دیگر آب شیعه و مسلمان واقعی با آب آل‌سعود در یک جوی نمی‌رود و ما در آینده‌ای نزدیک منتظر نابودی آل‌سعود هستیم.


Page Generated in 0/0056 sec