printlogo


کد خبر: 165967تاریخ: 1395/7/24 00:00
دیپلماسی

ایران حمله به عزاداران حسینی در نیجریه را محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه حمله به عزاداران حسینی در شهرهای مختلف نیجریه را قویا محکوم کرد. بهرام قاسمی ضمن محکوم کردن حمله به عزاداران حسینی در شهرهای مختلف نیجریه تاکید کرد: لازم است اقدامات وحشیانه و خشونت‌بار نیروهای افراطی و وابستگان به محافل وهابی که متاسفانه در برخی موارد با حمایت یا بی‌تفاوتی نیروهای پلیس نیجریه همراه بوده است علیه شیعیان و عزاداران حسینی متوقف شود و عاملان آن در اسرع وقت دستگیر و به دست عدالت سپرده شوند.   وی همچنین مسؤولیت دولت نیجریه در حفاظت از عزاداران حسینی و حفظ امنیت مراسم آنها را مورد تاکید قرار داد.

روحانی: اوضاع یمن تأسفبار است
رئیس‌جمهور با اشاره به حادثه صنعا تصریح کرد: اوضاع یمن تاسفبار است، چرا که یک ملت مظلوم که وضع اقتصادی خوبی ندارد مدت 2 سال، بی گناه اسیر بمباران دولت سعودی است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حسن روحانی پس از بازگشت از سفر جنوب شرق آسیا در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران افزود: این باورنکردنی است که در ماه حرام و محرم اینها مردم و برادر مسلمان خود را بدون دلیل مورد حمله قرار داده و  به کشتار زنان و کودکان ادامه می‌دهند. وی اضافه کرد: در سخنرانی خود در اجلاس مجمع همکاری‌های آسیایی  نیز به این موضوع اشاره کردم که اگر می‌خواهیم در آسیا شاهد توسعه و پیشرفت باشیم نمی‌تواند شرق آسیا از غرب آسیا فاصله داشته باشد و همه باید از توان خود استفاده کنیم برای امن کردن آسیا در مبارزه با تروریسم و تجاوزات غیرقانونی.

بایکوت «کربلای یمن» در روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح طلب
جنایت تازه عربستان سعودی در یمن در حالی در رسانه‌های جهان بازتاب وسیعی داشته است که در ایران رسانه‌های زنجیره‌ای ترجیح دادند این خبر را بایکوت و از کنار آن عبور کنند. شنبه هفته گذشته جنگنده‌های سعودی طی یک حمله هوایی، مراسم ختمی را در یمن هدف قرار دادند که طی آن بیش از 700 تن از مردم یمن کشته و زخمی شدند. این جنایت سعودی در قبال مردم یمن به سرعت در رسانه‌های جهانی بازتاب یافت و در ایران نیز رسانه‌ها با توجه به وسعت این جنایت به پوشش آن پرداختند. در ایران هر چند علاوه بر حجم این جنایت سعودی، مسلمان بودن مردم یمن و همچنین حضور این کشور در محور مقاومت بر اهمیت پوشش این جنایت می‌افزود اما رسانه‌های اصلاح‌طلب تلاش کردند این جنایت سعودی‌ها را سانسور کنند. در حالی این رسانه‌ها اشاره‌ای به کشتار مردم یمن نداشته‌اند و به نوعی در این جنایت از عربستان سعودی حمایت غیرمستقیم کردند که سال گذشته و پس از اقدام تروریستی در پاریس، با تیترهای بزرگی همچون «شب هولناک پاریس»، «این‌بار جهان ترسید»، « هراس در قلب پاریس» و... که همراه با عکس‌های مختلف از این عملیات بود، نسبت به آن واکنش نشان دادند. به گزارش مشرق، هرچند همدردی با مردم فرانسه را نیز می‌توان مثبت ارزیابی کرد اما باید پرسید چرا روزنامه‌های زنجیره‌ای تنها همدرد غربی‌ها هستند نه مسلمانان؟! استاندارد دوگانه‌ای که رسانه‌های اصلاح‌طلب دارند بخوبی‌ نشان‌دهنده ماهیت آنها و خط جریانی است که این رسانه‌ها از آن حمایت می‌کنند.

ایران با قدرت در کنار محور مقاومت ایستاده و خواهد ایستاد
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران با قدرت در کنار محور مقاومت ایستاده و خواهد ایستاد. حسین امیرعبداللهیان در آیین شام غریبان هیات انگلیسی زبانان مقیم تهران افزود: تردید نداریم توجه به حسین(ع)، زینب(س) و ائمه اطهار(ع)، مردم منطقه بویژه برادران و خواهران دینی ما را در سوریه، عراق و یمن در مبارزه با تروریسم و صهیونیسم پیروز می‌گرداند. وی ادامه داد: تردید نداریم مردم مظلوم بحرین به حقوق خود دست می‌یابند. دستیار ویژه رئیس مجلس با اشاره به حذف رژیم نامشروع اسرائیل از صفحه منطقه اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با قدرت در کنار محور مقاومت ایستاده و خواهد ایستاد. امیرعبداللهیان با تاکید بر حمایت ایران از سوریه و محور مقاومت ادامه داد: تجاوز مشترک آمریکا و سعودی در یمن شکست خورده و برای تامین حداکثری امنیت و ثبات منطقه به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم و این پیام و رسالت کربلاییان است.


Page Generated in 0/0048 sec