printlogo


کد خبر: 165970تاریخ: 1395/7/24 00:00
معاون سیاسی فرمانداری قصرشیرین اعلام کرد
ممنوعیت تردد زوار اربعین از مرز خسروی

معاون سیاسی فرمانداری قصرشیرین گفت: تردد انفرادی و کاروانی زوار ایرانی از مرزهای قصرشیرین به عتبات عالیات عراق ممنوع است و زوار برای شرکت در مراسم اربعین از دیگر مرزهای کشور تردد کنند. نعمت‌الله نازپرورده در گفت‌وگو با مهر، اظهار داشت: پیش از این اعلام کردیم از آمادگی برای اعزام ۵۰ هزار زائر از 3 استان کشور جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی از طریق مرز سومار برخورداریم اما این امکان منتفی شد. وی با بیان اینکه امسال امکان تردد زوار اربعین از مرز سومار وجود ندارد، تصریح کرد: فراهم نشدن زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای خدمت‌رسانی به زوار از دلایلی است که امکان اعزام زوار از طریق مرز سومار را منتفی می‌کند. این مسؤول بیان کرد: طرف عراق در «مندلی» توان پذیرش حجم بالای زائران ما را ندارد و بر این اساس امکان تردد زوار از طریق سومار برای حضور در مراسم اربعین حسینی امسال منتفی است. نازپرورده تردد انفرادی و کاروانی زوار ایرانی از مرزهای قصرشیرین به عتبات عالیات در عراق را ممنوع اعلام کرد و گفت: زائران باید برای شرکت در مراسم اربعین از دیگر مرزهای کشور تردد داشته باشند. معاون سیاسی فرمانداری قصرشیرین بیان کرد: امکان تردد زوار عتبات عالیات از مرز رسمی خسروی وجود ندارد.
اعزام 94 هزار زائر از مرز بین‌المللی مهران به عتبات عالیات
فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به بازگرداندن بیش از 300 زائر که بدون ویزا به مرز مهران مراجعه کرده بودند، گفت: در دهه اول ماه محرم، بیش از 94 هزار زائر از این مرز بین‌المللی به عتبات عالیات اعزام شدند. به گزارش فارس از ایلام، سردار نورعلی یاری به آمادگی پلیس برای میزبانی از زائران عتبات عالیات در مرز مهران برای ایام اربعین اشاره کرد و گفت: اقدامات نیروی انتظامی برای برگزاری کنگره عظیم اربعین که از چندی پیش آغاز شده اکنون با پایان یافتن تاسوعا و عاشورای حسینی، شدت می‌گیرد. فرمانده انتظامی استان ایلام ادامه داد: در دهه اول ماه محرم، 94 هزار و 949 زائر از پایانه مرزی مهران برای زیارت عتبات عالیات تردد داشته‌اند. وی با تأکید مجدد بر همراه داشتن مجوزهای لازم برای سفر به عتبات عالیات، گفت: در دهه اول محرم 300 زائر که بدون ویزا به مرز مراجعه کرده بودند به شهرهای خود بازگردانده شدند. یاری تصریح کرد: در این مدت 800 نفر نیز که با گذرنامه افراد دیگر به مرز مهران مراجعه کرده بودند، دستگیر و تحویل محاکم قضایی شدند. فرمانده انتظامی استان ایلام در پایان با تأکید بر آمادگی پلیس برای میزبانی از زائران عتبات عالیات از دلدادگان حسینی خواست برای حضور در این همایش ملی و همچنین حفظ آرامش و امنیت خود و برگزاری منظم این مراسم به قوانین و مقررات احترام بگذارند.
تردد زوار 32 کشور جهان در اربعین سال گذشته از مرز مهران
معاون سیاسی - امنیتی استاندار ایلام گفت: زوار 32 کشور جهان در اربعین سال گذشته از مرز مهران تردد کردند. حسین کلانتری در جلسه اخیر کمیته راهبری مرز مهران که با حضور علی باقری‌نعمتی‌زرگران، مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری برگزار شد، اظهار داشت: ساماندهی گردشگران یک فرصت برای توسعه پایدار و رونق اشتغال در استان است. وی ادامه داد: اربعین یک ظرفیت ویژه برای توسعه گردشگری است با توجه به اینکه در اربعین سال گذشته از 32 کشور جهان زائر داشته‌ایم، علاوه بر اینکه یک فضای مذهبی را بر استان حاکم کرد، می‌توان از این قابلیت در سایر ایام برای توسعه گردشگری در حوزه‌های مختلف بهره گرفت. وی با اشاره به حسن اجرای قانون در مبادی ورودی و خروجی کشور گفت: رعایت چارچوب قانون در تصمیم‌گیری‌ها یک الزام است، چرا که در این تصمیمات همه عوامل در نظر گرفته می‌شود. کلانتری بیان کرد: با توجه به تردد میلیونی زوار در ایام اربعین در مهران ضرورت دارد شروع کار به صورت موقت و در داخل غرفه‌های پایانه انجام گیرد و دستگاه‌ها نیز موظفند در این‌باره تعامل لازم را با مجری طرح داشته باشند. ساماندهی گردشگران عراقی در مرز مهران با هدف ساماندهی ورود و خروج گردشگران، بیمه، فروش سیمکارت، حذف واسطه‌ها و معرفی جاذبه‌های توریستی توسط یک شرکت گردشگری صورت می‌گیرد.


Page Generated in 0/0049 sec