printlogo


کد خبر: 165981تاریخ: 1395/7/25 00:00
اخبار

ارزیابی کیفی خودروها در شهریور
گزارش کیفیت خودروها در شهریور امسال نشان می‌دهد کیفیت خودروهای پرتیراژی مانند سمند، پژو ۴۰۵، پژو پارس، پراید و تیبا در پایین‌ترین حد یعنی تک‌ستاره است.  به گزارش «وطن امروز» در این ماه، 56 هزار و 943 دستگاه خودروی سبک در کشور تولید شد که 93 درصد از میزان این تولید به خودروهای سواری و 7 درصد دیگر به خودروهای وانت اختصاص داشته است. خودروهای سبک تولیدی در شهریورماه شامل 35 مدل خودرو در گروه سواری و 6 مدل در گروه وانت است. در بخش وانت، خودروهای وانت نیسان دوگانه‌سوز و وانت تندر به ترتیب بیشترین و کمترین میزان تولید را به خود اختصاص داده‌است. طبق گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در بخش سواری، خودروهای پژو 206 و برلیانس H330 به ترتیب بیشترین و کمترین میزان تولید خودرو را در شهریورماه به خود اختصاص داد. براساس این گزارش، همه خودروهای با سطح قیمتی کمتر از ۲۵ میلیون تومان تنها یک ستاره کیفی را کسب کرده که تیبا، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۱۱ و سایپا ۱۳۱ تولیدی پارس‌خودرو در این گروه قرار دارد. اما خودروهای تندر ۹۰ اتوماتیک، پارس تندر، تندر ۹۰ ایران‌خودرو، تندر ۹۰ پارس‌خودرو و رانا 3 ستاره کیفی و نیو ام‌وی‌ام ۳۱۵، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار، پژو ۲۰۶ و دنا نیز 2 ستاره کیفی دارد و دیگر خودروها شامل سمند، پژو پارس، پژو ۴۰۵، ام‌وی‌ام ۱۱۰S و تیبا ۲ نیز تنها یک ستاره کیفی را کسب کرده‌است. همچنین جک j۵، برلیانس H۳۲۰ و برلیانس H۳۳۰  تنها 2ستاره کیفی و آریو، نیو ام‌وی‌ام X۳۳، ام‌وی‌ام ۵۵۰ و لیفانX۶۰  نیز یک ستاره به دست آورده‌است. از سوی دیگر کیا سراتو 3 ستاره کیفی، تیگو ۵ و جک S۵ نیز 2 ستاره و نیومزدا ۳ و سوزوکی گراند ویتارا هم 3 ستاره را به دست آورده‌است.

 کوئید فرانسوی در تست ترمز رد شد
در شرایطی که مناقشات پشت پرده برای تعیین چگونگی تولید «کوئید» به عنوان خودروی ارزا‌ن‌قیمت رنو در ایران در جریان است، در تست انجام‌شده ایمنی این خودرو بشدت زیر سوال رفته است.  به گزارش ایسنا، گلوبال ان‌کپ « Global Ncap» یک موسسه معتبر و مستقل جهانی است که به بررسی سطح کیفیت و ایمنی خودروها پرداخته و بسته به چگونگی ایمنی خودروها در تست تصادف، صفر تا 5 ستاره کیفی به آن می‌دهد. در این زمینه در تست خودروی کوئید که چندی پیش از سوی این موسسه صورت گرفته، این خودرو حتی موفق به کسب یک ستاره از 5 ستاره ایمنی نیز نشده است. این موسسه 3 نمونه از کوئید که نمونه دوم و سوم مدل‌های ارتقا یافته این خودرو بوده‌ را مورد تست تصادف قرار داده است.


بررسی کارمزدهای بانکی در مجلس
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از ورود کمیسیون متبوعش به موضوع افزایش کارمزد خدمات بانکی خبرداد. محمدرضا پورابراهیمی به خانه ملت گفت: معیار افزایش کارمزد خدمات بانکی باید رشد کیفیت خدمات باشد. پورابراهیمی داورانی با اشاره به ابلاغیه‌ اخیر بانک مرکزی به بانک‌های کشور درباره افزایش تعرفه کارمزد خدمات بانکی مصوب سال ۹۵ و نرخ‌های قابل وصول، گفت: ملاک هر نوع افزایش کارمزدی باید رشد کیفیت خدمات باشد. وی با بیان اینکه اگر در 30 سال گذشته حوزه خدمات‌دهی بانک‌ها افزایش یافته اما هزینه‌ها رشد نداشته پس باید تغییر در کارمزدها صورت بگیرد، افزود: هر نوع افزایشی نیز در حوزه کارمزدها باید تابع قانون باشد. وی ادامه داد:در صورت لزوم کمیسیون اقتصادی مجلس افزایش کارمزد خدمات بانکی را بررسی خواهد کرد.


نامه چندباره جهانگیری به نوبخت
رئیس سازمان برنامه و بودجه بارها وعده کمک به تکمیل زیرساخت واحدهای مسکن‌مهر را داده ولی اتفاقی نیفتاده است و گزارش‌ها نیز حاکی است معاون‌اول رئیس‌جمهور بارها برای تأمین اعتبار مسکن‌مهر به این سازمان نامه نوشته است.  به گزارش فارس، نوبخت در سمت معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در حضور جهانگیری معاون‌اول رئیس‌جمهوری قول داده بود تا 700 میلیارد تومان را دولت و 300 میلیارد تومان را وزارت نیرو برای تأمین خدمات زیربنایی مسکن‌مهر تا پایان شهریور همان سال تقبل کنند اما از سوی دولتی‌ها عملی نشد. وعده جدید نوبخت با سمت رئیس سازمان برنامه و بودجه دادن 130 میلیارد تومان به شهر پردیس برای تکمیل واحدهای مسکن‌مهر این شهر است که هنوز یک ریال هم پرداخت نشده است.


Page Generated in 0/0068 sec