printlogo


کد خبر: 165992تاریخ: 1395/7/25 00:00
اخبار

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تأیید کرد
تخلفات وسیع در صندوق ذخیره فرهنگیان
«بازداشت‌هایی که در صندوق ذخیره فرهنگیان صورت می‌گیرد، نشان‌دهنده اوج تخلفات و وسعت آن است».
سیدحسین نقوی‌حسینی، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب اظهار داشت: شرایط مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان نامطلوب است و این موضوع با توجه به سرمایه بالایی است که در این صندوق وجود دارد. وی به فارس عنوان کرد: 90 درصد فرهنگیان ماهانه مبلغی را به این صندوق واریز می‌کنند و صندوق باید با کارکرد خود، سود آنها را بدهد اما متأسفانه کارکرد این صندوق نامطلوب است. نقوی‌حسینی ادامه داد: به گمان ما در این صندوق تخلفاتی در حوزه‌های گوناگون رخ داده است؛ چه در اقدامات اقتصادی صندوق و چه در ارتباط با تسهیلاتی که در اختیار قرار داده است.  رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس یادآور شد: بازداشت‌هایی که در این صندوق صورت می‌گیرد، نشان‌دهنده اوج تخلفات و وسعت آن است. وی تأکید کرد: بارها به وزیر آموزش‌وپرورش و معاونان وی نسبت به کارکرد صندوق ذخیره فرهنگیان تذکر داده و مصادیق را ارائه کرده‌ایم اما اراده‌ای برای جلوگیری از این تخلفات وجود نداشت و ما درخواست تحقیق و تفحص را به هیأت رئیسه مجلس ارائه کرده‌ا‌یم. رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در پاسخ به این پرسش که سرانجام طرح استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش به کجا انجامید؟ گفت: درباره مدیریت وزیر آموزش‌وپرورش و همکاران وی بشدت معترض هستیم و این مدیریت را ناتوان از تحولات عمیق در حوزه تعلیم و تربیت می‌دانیم و معتقدیم این مدیریت نه‌تنها به نظام تعلیم و تربیت لطمه‌هایی وارد کرده است، بلکه نتوانسته از حقوق فرهنگیان دفاع کند.
استیضاح فانی همچنان دنبال می‌شود
همچنین نماینده مردم فریمان در مجلس با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر منتفی شدن استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش اعلام کرد موضوع استیضاح همچون گذشته دنبال می‌شود. سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی، نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هنوز درباره استیضاح علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش‌وپرورش اتفاق جدیدی رخ نداده است، گفت: هیچ مطلبی مبنی بر منتفی شدن استیضاح  فانی اعلام نشده است. نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر منتفی شدن استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: استیضاح‌کنندگان هیچ سخنگویی ندارند و موضوع استیضاح مانند گذشته دنبال می‌شود.


افزایش واردات روغن پالم
واردات روغن پالم به کشور طی 10 سال گذشته براساس آمارهای موجود افزایش یافته است. به گزارش فارس، منان حاجی‌محمودی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به موضوع روغن پالم اظهار داشت: روغن پالم یک نوع نیست و انواع گوناگونی را به خود اختصاص می‌دهد، بنابراین از درجه خیلی خوب تا خیلی بد آن می‌تواند وجود داشته باشد. وی با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد واردات روغن پالم طی 10 سال گذشته در کشور افزایش یافته است، افزود: خوشبختانه وزارت بهداشت در کنترل ورود این روغن اقدامات زیادی انجام داده است و بر شفافیت استفاده از انواع روغن در محصولات غذایی تاکید دارد. معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه روغن پالم در صنعت لبنیات، شکلات، کیک و کلوچه بیشترین استفاده‌ها را دارد، گفت: برای صنایع گوناگون سقف استفاده از این روغن تعیین شده است.

بزرگداشت مقام امام سجاد(ع)
در خارج از کشور
معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد از برگزاری آیین بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد(علیه‌السلام) از 12 تا 25 محرم به صورت همزمان در داخل و خارج از کشور خبر داد. به گزارش«وطن‌امروز»، مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد با اعلام این خبر عنوان کرد: به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام سجاد(ع)، آیین بزرگداشت مقام شامخ آن حضرت به همت دبیرخانه کنگره  و با همکاری جمعی از علاقه‌مندان آستان حضرات معصومین(علیه‌السلام) و موسسات و مراکز فرهنگی و دینی در داخل و خارج از کشور بویژه در بیش از 10 استان و 12 کشور خارجی برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0056 sec