printlogo


کد خبر: 166000تاریخ: 1395/7/25 00:00
بهرام عظیمی:
انیمیشن‌سازها بیکار نیستند اما حس رقابت بین آنها وجود ندارد

بهرام عظیمی معتقد است بسیاری از فیلمسازان انیمیشن به واسطه ارتباطات، مدام سفارش کار می‌گیرند اما انیمیشن ضعیف تحویل می‌دهند. به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم کوتاه تهران، بهرام عظیمی درباره مشکلات اقتصادی انیمیشن‌سازی در کشور، گفت:  بیشتر تولیدات  انیمیشن در کشور ما سفارشی است. معمولا یک ارگان یا سازمان به انیمیشن‌سازان پیشنهاد کار می‌دهد یا یک طرح از سوی یک تیم انیمیشن به  مرکزی پیشنهاد شده و ساخته می‌شود. بدین ترتیب سینمای انیمیشن ما چرخه اقتصادی مشخصی ندارد بلکه تنها درآمدزایی می‌کند. وی ادامه داد: اقتصاد زمانی در کار فیلمسازی مطرح است که انیمیشن‌ساز بتواند اثرش را به شبکه‌ها و مراکز مختلف بفروشد و از سوی دیگر این فیلم‌ها خریدار داشته باشد اما در حال حاضر  اقتصاد انیمیشن خوب نیست و از بودجه مراکز و سازمان‌ها استفاده می‌کند. کارگردان فیلم سینمایی«تهران 1500» درباره کیفیت نازل بسیاری از فیلم‌های انیمیشن، عنوان کرد:  بیشتر تولیدات ما به دلیل سفارشی بودن در یک چرخه باطل گرفتار شده‌اند و از نظر کیفی رشد و پویایی ندارند. آثار معدودی در بخش انیمیشن یافت می‌شود که از نظر کیفیت متفاوت از سایر فیلم‌ها باشد. از طرف دیگر ارگان‌های سفارش‌دهنده نیز در چرخه رقابت قرار ندارند. وی افزود: انیمیشن‌سازها در حالت کلی بیکار نیستند اما حس رقابت بین آنها وجود ندارد. از آنجا که رقابت بین انیمیشن‌سازها وجود ندارد هیچکدام از تیم‌های سازنده انیمیشن از دور خارج نشده‌اند اما خیلی از آنها کار حرفه‌ای ارائه نمی‌دهند. درواقع به شعور و شرف فیلمساز بازمی‌گردد که کار خوب و باکیفیت عرضه کند.کارگردان انیمیشن کوتاه «ماسوله» با اشاره به جوایز متعدد بین‌المللی در بخش انیمیشن کوتاه، بیان کرد: بهترین انیمیشن‌های ایران در طول تاریخ انیمیشن‌سازی کشور مربوط به انیمیشن‌های کوتاه جشنواره‌ای است و قابل رقابت با انیمیشن‌های موفق دنیاست. انیمیشن کوتاه بسیار جمع و جور است و بسادگی امکان جبران و تصحیح کار در آن  وجود دارد. به همین دلیل این انیمیشن‌ها در جشنواره‌های بین‌المللی موفق‌تر عمل کرده‌‌اند.


Page Generated in 0/0097 sec