printlogo


کد خبر: 166001تاریخ: 1395/7/25 00:00
اخبار

انتصابات جدید در صداوسیما
معاون برون‌مرزی صداوسیما، مدیرکل خبر و تفاسیر و مدیر رادیو عربی و آفریقایی این معاونت را با صدور احکامی جداگانه منصوب کرد.  به گزارش فارس، پیمان جبلی، معاون برون‌مرزی صداوسیما در حکمی عباس محمدنژاد را به سمت مدیرکل خبر و تفسیر معاونت برون‌مرزی صداوسیما منصوب کرد. جبلی در حکم دیگری نیز سیدعباس انجام را به‌عنوان مدیر رادیو عربی و آفریقایی معاونت برون‌مرزی صداوسیما منصوب کرده است.

پخش سریال «آرام می‌گیریم» از اوایل آذرماه
سریال «آرام می‌گیریم» به کارگردانی روح‌الله سهرابی و تهیه‌کنندگی فرهاد گلی که این روزها مراحل پایانی تولید را سپری می‌کند،‌ حوالی جنت‌آباد و در خانه مسعود با بازی مجید صالحی مقابل دوربین رفته است. به گزارش فارس، تا به حال 70 درصد از این سریال مقابل دوربین روح‌الله سهرابی رفته است و تدوین نیز به صورت همزمان در حال انجام است. «آرام می‌گیریم» بعد از محرم و صفر و اوایل آذرماه سال جاری به صورت هر شب از شبکه 2 سیما پخش می‌شود.  هوشنگ توکلی در این سریال نقش حاج ابراهیم که بزرگ خانواده است را ایفا می‌کند. ثریا قاسمی، همسر وی و فرزندانش علی اوسیوند (ناصر)، میرطاهر مظلومی (منصور)، مجید صالحی (مسعود)، مهدی سلوکی (سعید) و لعیا زنگنه (ماهان) هستند.

آغاز جشنواره «نهضت ترجمه رضوی»
جشنواره «نهضت ترجمه رضوی» با هدف ترجمه آثار فارسی‌زبان مربوط به امام هشتم شیعیان به زبان‌های فرانسه، اردو، روسی، عربی و انگلیسی و همچنین ترجمه آثار پرمخاطبی که به زبان‌های روز دنیا تالیف شده به فارسی آغاز شد.  به گزارش تسنیم، انسیه خزعلی، رئیس دانشگاه الزهرا(س) از برگزاری جشنواره «نهضت ترجمه رضوی» از آغاز ماه محرم با هدف ترجمه آثار فارسی‌زبان مربوط به امام هشتم شیعیان به زبان‌های فرانسه، اردو، روسی، عربی و انگلیسی خبر داد و گفت: اساتید و دانشجویان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و دانشجویان با نظارت استادان این دانشگاه و برخی دیگر از دانشگاه‌های مادر کشور، آثار رضوی را ترجمه کنند.

تئاترشهر میزبان نمایش‌های  تازه می‌شود
برنامه جدید تالارهای نمایشی مجموعه تئاترشهر با گذشت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) در دهه اول ماه محرم اعلام شد.  به گزارش تسنیم، در تالار اصلی نمایش «سردار» به نویسندگی و کارگردانی نادر برهانی از روز یکشنبه 25 مهرماه ساعت 19:30 با مدت 110 دقیقه و قیمت بلیت 35 هزار تومان روی صحنه می‌رود. در تالار چهارسو نمایش «درباره تصویرت از من تجدید نظر کن» به کارگردانی آروند دشت‌آرای ساعت‌های 16، 18 و  20:30  با مدت زمان 110 دقیقه با بازی آروند دشت‌آرای، مارین ون هولک، آروشا بیگی، مالته شولتز، دیبا خاتمی، میخائیل بلوس، استوارت دنیسون و آزاده میرزایی روی صحنه می‌رود.  با پایان گرفتن اجراهای این اثر نمایشی، نمایش «طپانچه خانم» به نویسندگی محمدامیر یاراحمدی، کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور به صحنه می‌رود. «آخرین انار دنیا» عنوان نمایش جدید دیگری به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی است که از 25 مهرماه ساعت 19:30 به مدت زمان 65 دقیقه در تالار سایه میزبان علاقه‌مندان تئاتر می‌شود. مرکز مطالعات اجرایی قشقایی به نمایش «بریدگی‌ها» به نویسندگی و کارگردانی رضا شاه‌بداغی، «زمستان» به نویسندگی و کارگردانی باقر سروش و نمایش «گور به گور» به نویسندگی میثم فرهمندیان و کارگردانی حمید مرادویسی اختصاص دارد. در پلاتوی اجرای مجموعه تئاترشهر نیز از روز دوشنبه 26 مهرماه نمایش «آنکه گفت آری آنکه گفت نه» با برداشتی آزاد از متن برتولت برشت به نویسندگی حسین جمالی و کارگردانی مجید رحمتی روی صحنه می‌رود.


Page Generated in 0/0074 sec