printlogo


کد خبر: 166010تاریخ: 1395/7/25 00:00
اخبار

قیام امام حسین(ع) هرگز برای سازش نبود
شاگرد مبرز امام خمینی(ره) و از اساتید فعلی حوزه علمیه با اشاره به شبهه‌افکنی اخیر عده‌ای درباره ماهیت قیام امام حسین(ع) تأکید کرد: هرگز قیام امام حسین(ع) برای سازش نبود. آیت‌الله محمد‌باقر باقری‌کنی در گفت‌وگو با تسنیم، مهم‌ترین هدف و پیام قیام امام حسین(ع) را هدایت و نجات مردم و حتی دشمن‌ترین دشمنان خدا دانست و متذکر شد: هرگز قیام امام حسین(ع) برای سازش نبود. وی با تأکید بر اینکه اگر قیام امام حسین(ع) نبود، امروز دیگر اثری از اسلام باقی نمی‌ماند، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) و پیش از آن پیامبر گرامی‌ اسلام(ص)، امیرالمؤمنین(ع) و امام حسن(ع) نیز تمام توان خود را در راستای حفظ و بقای اسلام حقیقی به کار بستند و در این راه از تمام داشته‌های خود در راه خدا گذشتند. عضو سابق مجلس خبرگان رهبری پیام اصلی قیام اباعبدالله(ع) را هدایت و نجات از گمراهی برای تمام ابنای بشر عنوان کرد و یادآور شد: اگر امروز هم در سراسر دنیا هر انسان منصفی پیام امام حسین(ع) به گوشش برسد، شیفته این ذات مقدس می‌شود. شاگرد مبرز امام خمینی(ره) در ادامه تأکید کرد: در زمان امام حسین(ع) تمام دشمنی‌ها با ایشان به‌دلیل حق‌طلبی و عدالت‌‌خواهی امام حسین(ع) بود، همان‌طور که در دنیای امروز جبهه باطل تمام تلاش خود را مصروف مبارزه با اسلام ناب محمدی(ع) کرده و هرجا که بتواند از نشر و گسترش اسلام حقیقی جلوگیری می‌کند. وی با ابراز اینکه امام حسین(ع) و یزید
2 نقطه مقابل هم هستند، متذکر شد: کسی که هیچ دینی هم نداشته باشد، یزید را  
تایید نمی‌کند.

پاسخ ایران به بیانیه نشست شورای همکاری خلیج‌فارس و ترکیه
وزارت امور خارجه به بیانیه پایانی نشست مشترک کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس و ترکیه واکنش نشان داد. در بخشی از بیانیه 6 بندی وزارت امور خارجه آمده است: کشورهایی که مداخله‌جویی‌های غیرمسؤولانه آنها در سایر کشورها موجب گسترش ناامنی، جنگ و تروریسم شده و حاکمیت ملی همسایگان خود را نقض کرده‌اند، در مقامی نیستند که دیگران را به عدم مداخله در امور منطقه نصیحت کنند. وضعیت اسفبار و ناامن سوریه، یمن، بحرین، عراق و لیبی نتیجه مداخله‌جویی غالب کشورهایی است که در ریاض جمع شده و اینک چاره سیاست‌های شکست خورده خود را در متهم ساختن دیگران یافته‌اند. وزارت امور خارجه با مداخله‌جویی در امور سایر کشورها خواندن زیاده‌گویی کشورهای یادشده درباره تمامیت ارضی خود و حاکمیت ملی خلل‌ناپذیر بر جزایر سه‌گانه ایرانی، درباره تعامل با این کشورها افزود: به‌رغم درخواست این کشورها برای بنای روابط با همه کشورها براساس منشور ملل متحد و موازین شناخته شده بین‌المللی، جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه صداقتی در این درخواست متناقض و بیانیه مملو از اتهام و فرافکنی اجلاس مذکور نمی‌بیند. وزارت امور خارجه اشارات بیانیه مذکور به توافق هسته‌ای (برجام) را در ادامه مواضع قبلی شورای همکاری خلیج‌فارس جهتگیری مداخله‌جویانه، غیرمسؤولانه و غیردوستانه درباره توانایی‌های دفاعی مشروع جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: صادرکنندگان بیانیه مذکور ناشیانه بر لزوم اجرای قطعنامه‌ای اشاره کرده‌اند که در نتیجه مذاکرات منتج به برجام، ملغی شده و محلی از اعراب ندارد.

مراسم دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی برگزار می‌شود
مراسم دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی با سخنرانی آیت‌الله موحدی‌کرمانی برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، همزمان با فرارسیدن دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی، رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری مراسم‌های بزرگداشتی ویژه این «عالم پارسا» برگزار می‌شود. روز چهارشنبه 28 مهرماه مراسمی با سخنرانی آیت‌الله موحدی‌کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود. بزرگداشت دیگری نیز چهارشنبه 28 مهرماه ساعت 10 صبح در مدرسه علمیه مروی برگزار می‌شود. مراسم تجدید میثاق و حضور بر مزار رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری نیز صبح روز جمعه 30 مهرماه در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود. همچنین همایشی تحت عنوان«فقه حکومتی از دیدگاه آیت‌الله مهدوی‌کنی» روز پنجشنبه 6 آبان در شهر مقدس قم، سالن دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.
 


Page Generated in 0/0063 sec