printlogo


کد خبر: 166048تاریخ: 1395/7/26 00:00
ناوگان ریلی «بنیاد» تا سال ۹۷ دو برابر می‌شود

مدیرعامل راه‌آهن شرقی بنیاد از امضای قرارداد بهبود سطح خدمات ریلی برای نخستین‌بار در کشور با راه‌آهن بین‌المللی آلمان (DB) خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ توسعه‌ای بنیاد مستضعفان، ناوگان ریلی تا سال ۹۷ به ۲۵۰ دستگاه افزایش می‌یابد.  به گزارش تسنیم، علیرضا شیخ‌طاهری با یادآوری اینکه شرکت بن ریل بیش از 2 دهه است در حوزه حمل‌ونقل ریلی به عنوان نخستین شرکت غیردولتی وارد شده است، اظهار کرد: در ابتدا در حوزه جابه‌جایی مسافر و بار فعالیت داشتیم اما از حدود 3 سال پیش بخش باری و مسافری براساس مدل راه‌آهن از هم جدا شد. وی با اشاره به اینکه با 10 واگن مسافری کار را شروع کردیم که این رقم الان به 128 واگن افزایش یافته است،‌ تصریح کرد: این واگن‌ها تفاوت‌های بنیادی با سایر ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور دارد، در حال حاضر میانگین سنی ناوگان ریلی کشور بیش از 30 سال است اما میانگین عمر ناوگان بن ریل 10 سال است. وی با بیان اینکه وجود واگن 4 تخته ویژه یکی دیگر از وجه تمایزهای بن ریل با ناوگان سایر شرکت‌هاست، اظهار کرد: حدود 100 دستگاه از این نوع واگن را در اختیار داریم. مدیرعامل راه‌آهن شرقی بنیاد با اشاره به تاکید رئیس بنیاد مستضعفان بر توسعه حمل‌ونقل ریلی گفت: حمل‌ونقل ریلی بهترین فرصت برای ارائه خدمات به مردم ایران است و در این راستا از 2 سال گذشته نگاه ما بهبود کیفیت بوده نه صرفا جابه‌جایی. با توجه به اینکه خدمات ارائه‌شده در این بخش در شأن مردم عزیز ایران نیست، تلاش کرده‌ایم کیفیت را ارتقا دهیم بدون آنکه قیمت‌ها افزایش یابد.  شیخ‌طاهری افزود: براساس برنامه توسعه ششم بنیاد مستضعفان باید تعداد ناوگان بن ریل طی سال‌های 95، 96 و 97 دو برابر شود. با اجرای این برنامه باید سهم 5 درصدی کنونی راه‌آهن شرقی بنیاد به 10 درصد افزایش یابد. وی با اشاره به امضای قرارداد برای بهبود سطح کیفی خدمات در قطارها مطابق با استانداردهای جهانی با راه‌آهن آلمان، گفت: از هفته گذشته این پروژه اجرایی شده که براساس آن دانش فنی مدل بهبود یافته خدمات به کشور منتقل شده و توسط نیروهای ایرانی اجرا می‌شود و در صورت تایید راه‌آهن آلمان ناوگان ما تحت لیسانس راه‌آهن این کشور فعالیت خواهد کرد. وی زمان اجرای این قرارداد را یک‌سال اعلام کرد و افزود: هدف این قرارداد طراحی و اجرای همه خدمات قابل ارائه حین سفر و مکمل سفر (از در منزل تا رسیدن به مقصد) طبق استانداردهای جهانی و به روز دنیاست. وی از افزایش ضریب اشغال قطارهای بنیاد پس از ارتقای خدمات براساس برنامه توسعه‌ای خبر داد.


Page Generated in 0/0058 sec