printlogo


کد خبر: 166057تاریخ: 1395/7/26 00:00
نبض جامعه

مدیرکل ارزیابی آموزش‌وپرورش اعلام کرد
ثبت هزار و 924 شکایت با موضوع تنبیه بدنی
مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش‌وپرورش جزئیات آمار تنبیه بدنی دانش‌آموزان در 2 سال گذشته را تشریح کرد. رحیم میرشاه‌ولد، مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش‌وپرورش با اعلام اینکه در سال‌های ۹۳ و ۹۴، از ۸۰هزار شکایت هزار و 924 شکایت درباره تنبیه بدنی دانش‌آموزان ثبت شده است، اظهار داشت: در سال ۹۳ جمع شکایات در ارتباط با تنبیه بدنی هزار و 249 مورد بوده است و آنچه در سال ۹۴ گزارش شده، ۶۷۵ مورد بود که به نصف تقلیل پیدا کرده است. وی با بیان این مطلب که مابقی شکایات‌، مسائل آموزشی و مالی بوده است، به ایلنا عنوان کرد: از مجموع هزار و924 مورد تنبیه بدنی، هزار و274 شکایت بحق و ۶۵۰ مورد از آنها ناحق بوده است. مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش‌وپرورش افزود: در این باره، ۳۶ پرونده به هیات تخلفات اداری فرستاده شده است. همچنین ۱۸۶ تذکر کتبی و ۵۱۸ تذکر شفاهی از سوی آموزش‌وپرورش داده شده و ۱۵۲ نفر نیز رضایت شاکی را گرفته‌اند.

ورود سامانه جدید بارشی
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی و کاهش دمای کشور خبر داد. احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش پراکنده در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بیان داشت: روز دوشنبه 26 مهر سامانه دیگری با تقویت جریان‌های سرد شمالی وارد شمال و شمال غرب کشور می‌شود و موج جدید بارش‌ها در سواحل دریای خزر، دامنه‌های شمالی البرز، برخی مناطق استان اردبیل و شمال آذربایجان غربی و شرقی ایجاد خواهد کرد که شدت بارش این سامانه در استان‌های گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود. به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، به دلیل کاهش محسوس دما از روز دوشنبه 26 مهر، بارش برف طی روزهای دوشنبه تا سه‌شنبه در ارتفاعات استان‌های اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و دامنه‌های شمالی البرز دور از انتظار نخواهد بود.  وظیفه افزود: در این روز جاده‌های کوهستانی البرز بویژه جاده‌های مرتفع و گردنه‌های کوهستانی مه‌آلود با کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

نقص فنی در پرواز کرمانشاه ـ تهران
صبح یکشنبه پرواز کرمانشاه به تهران به دلیل بروز نقص فنی در هواپیما ناتمام ماند. شاهرخ نوش‌آبادی، مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این باره اظهار داشت: پرواز ایران‌ایر از کرمانشاه به تهران با شماره 282 در حوالی همدان به دلیل بروز نقص فنی مجبور به بازگشت به کرمانشاه شد. مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران دلیل بازگشت این پرواز را نقص فنی در یکی از قطعات این هواپیما دانست و به تسنیم گفت: این قطعه هواپیمایی باید از تهران تهیه شود که براین اساس پرواز کرمانشاه به تهران لغو شد.

دستگیری وبلاگ‌نویسان داعشی
فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از دستگیری افرادی که با ایجاد وبلاگ اجتماعی اقدام به انتشار اخبار کذب و پخش تصاویر گروهک داعش می‌کردند، خبر داد. به گزارش خبرگزاری دانشجو، سرهنگ دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر در این باره  اظهار داشت: با توجه به دریافت گزارشی مبنی بر اینکه افرادی با ایجاد وبلاگ اقدام به انتشار اخبار کذب و تصاویری از گروهک‌های تروریستی - تکفیری به همراه پرچم آنها کرده‌اند و ضمن ایجاد جو روانی منفی، باعث نا امن نشان دادن کشور شده‌اند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.  فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر خاطرنشان کرد: با بررسی‌های تخصصی انجام گرفته توسط کارشناسان مبارزه با جرائم سایبری، 2 متهم مورد نظر شناسایی و به پلیس فتا احضار شدند.  جلیلیان تصریح کرد: متهمان پس از اینکه با شواهد و مستندات محکم کارآگاهان پلیس فتا مواجه شدند به بزه انتسابی خود اعتراف کردند و از آنها تجهیزاتی شامل گوشی تلفن همراه و سیمکارت، 2 دستگاه رایانه و یک هارد اکسترنال کشف شد و  متهمان پس از تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شدند.


Page Generated in 0/0068 sec