printlogo


کد خبر: 166074تاریخ: 1395/7/26 00:00
اخبار

ساخت فیلم «دایان» با موضوع آوارگان سوری
فیلم سینمایی «دایان» با موضوع آوارگان سوری در مرزهای ترکیه و سوریه اواخر آبان جلوی دوربین می‌رود. به گزارش فارس، بهروز نورانی‌پور از آغاز فیلمبرداری فیلم سینمایی «دایان» از 15 آبان‌ماه در مرز سوریه و ترکیه خبر داد. بهروز نورانی‌پور، کارگردان فیلم سینمایی «دایان» درباره ساخت این فیلم گفت: هم‌اینک در مرز ترکیه و سوریه همچنین مرز عراق و سوریه  در حال بازسازی و آماده‌سازی لوکیشن‌های لازم برای فیلمبرداری هستم. کارگردان تحسین‌شده «A157» درباره داستان فیلم توضیح داد: فیلم روایتگر روستایی در دل جنگ است و افرادی که یک روز بعد از جنگ به روستای‌شان مراجعت می‌کنند و به موطن و سرزمین‌شان بازمی‌گردند. زندگی در فردای جنگ  داستان این فیلم است. فیلم یک دایکو درام (مستند داستانی) است که  فضای سینمایی را دنبال می‌کند. «دایان» بخشی از دغدغه مستندسازی من بود که در سینمای حرفه‌ای آن را دنبال می‌کنم. وی درباره نحوه بازسازی مناطق لازم برای فیلم گفت: این فیلم نیاز به بازیگران خارجی دارد که در سفر اخیرم بازیگران ترکیه‌ای را برای بازی در فیلم انتخاب خواهم کرد. این بازیگران از بازیگران مشهور سینمای ترکیه نیستند اما تجربه بازی جلوی دوربین را دارند.

پاسداشت شاعر فقید اهل‌بیت(ع) در بیست‌ونهمین «شب شاعر»
بیست‌ونهمین «شب شاعر» ویژه ژولیده نیشابوری با حضور چهره‌های مختلف فرهنگی برگزار خواهد شد. به گزارش روابط عمومی سازمان اوج، بیست‌ونهمین مراسم شب شاعر به «ژولیده نیشابوری» شاعر فقید اهل بیت(ع) اختصاص دارد. در این مراسم که قرار است دوشنبه 26 مهرماه(امروز) از ساعت 16 در نخلستان سازمان هنری- رسانه‌ای اوج برگزار شود، بزرگان هنر و ادب کشور به پاسداشت مقام ادبی و هنری استاد ژولیده نیشابوری خواهند پرداخت. از جمله میهمانان این مراسم می‌توان به حجت‌الاسلام پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، حاج‌علی انسانی، حسین اسرافیلی، مصطفی محدثی‌خراسانی، رضا اسماعیلی، احمد بابایی، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، مجتبی رحماندوست، یاور همدانی، محمدرضا سهرابی‌نژاد و... اشاره کرد.

اکران «شیار ۱۴۳» در آمریکا
2 اثر از ساخته‌های نرگس آبیار در جشنواره فیلم «زنان کلرادو» در آمریکا اکران شد. به گزارش تسنیم، 2 فیلم بلند «شیار 143» و «اشیا از آنچه می‌بینید به شما نزدیک‌تر است» به کارگردانی نرگس آبیار در جشنواره فیلم «زنان کلرادو» به نمایش درآمد. نحوه حضور آثار سینمایی در این جشنواره به صورت مرحله‌ای بوده و فیلم‌ها در مرحله نخست دیده شده و پس از کسب امتیاز لازم توسط هیات داوری در لیست نهایی آثار منتخب قرار گرفت.

محمود عزیزی از«چشم جنگ» حاتمی‌کیا را  تحسین کرد
محمود عزیزی با اشاره به مستند
«چشم جنگ» اسماعیل حاتمی‌کیا گفت: از نظر من این فیلم، پر از صداقت بود و توانست خاطره‌ای از گذشته‌ای که عمدا یا سهوا در جهت فراموشی آن پیش رفته‌ایم دوباره زنده کند. به گزارش ایسنا، این بازیگر در ادامه افزود: آن محبت‌ها و ایثارگری‌ها در وجود تک‌تک شخصیت‌هایی که تاریخ 8 سال دفاع‌مقدس را رقم زده بودند بار دیگر با تماشای این مستند برایم زنده شد. عزیزی به ویژگی‌هایی که می‌توان برای «چشم جنگ» برشمرد، اشاره کرد و افزود: این فیلم پر از قهرمان است، پر از قهرمانانی که سعی می‌شود به دلایل مختلف در لایه‌هایی از اجتماع پنهان باقی بمانند. قهرمانانی که در دوران معاصر توانسته‌اند برگ‌های زرینی در تاریخ 8 سال دفاع‌مقدس این مرز و بوم رقم بزنند اما امروز کمتر نامی از آنها به میان می‌آید. این بازیگر در پایان خاطرنشان کرد: با نشان دادن وضعیتی که امروز باقی‌ماندگان جنگ با آن دست و پنجه می‌کنند با وجود تمام ادعاهایی که درباره آنها صورت می‌گیرد، از منظر نقد اجتماعی نیز بسیار محل بررسی است و در یک کلام می‌توانم بگویم این فیلم بسیار ارزشمند است چون حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، چراکه موضوعات مختلفی را مطرح می‌کند برای بحث و بررسی درباره آنچه بود و آنچه هست.
 


Page Generated in 0/0054 sec