printlogo


کد خبر: 166075تاریخ: 1395/7/26 00:00
رویدادها

معرفی هیأت انتخاب انیمیشن و نماهنگ جشنواره فیلم وحدت اسلامی
اعضای هیات انتخاب بخش انیمیشن و نماهنگ جشنواره فیلم وحدت اسلامی معرفی شدند.  به گزارش تسنیم، طی احکام جداگانه‌ای از سوی هاشم میرزاخانی دبیر جشنواره فیلم وحدت اسلامی، امیرمحمد دهستانی، محمدسرشار و بهرام عظیمی آثار بخش مسابقه  انیمیشن و نماهنگ جشنواره را انتخاب می‌کنند. براساس این گزارش، 104  انیمیشن کوتاه و نیمه‌بلند و 45 نماهنگ به دبیرخانه نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم وحدت اسلامی رسیده است.

اعلام جزئیات سوگواره موسیقایی «چهلمین روز»
مدیر موسسه فرهنگی- هنری «کساء» با اشاره به جزئیات برگزاری نخستین سوگواره موسیقایی «چهلمین روز» از تولید و انتشار آلبوم «حریم حرم» با حضور خوانندگان جوان سخن گفت.  به گزارش مهر، محسن تهرانی، مدیر موسسه فرهنگی- هنری «کساء» در این باره عنوان کرد: چندی پیش پیشنهادهایی برای برگزاری شب شعر اربعین داشتیم ولی ما بعد از بررسی‌هایی که انجام دادیم دیدیم این مراسم شب شعر بارها و بارها توسط مجموعه‌ها و نهادهای مختلف برگزار شده بنابراین پیشنهاد دادیم این برنامه‌ها با برگزاری آیین تجلیل از هنرمندان این عرصه در حوزه‌های مداحی، موسیقی، شعر و ترانه، سرود و موزیک‌ویدئو با موضوع اربعین حسینی و فرهنگ عاشورا ترکیب شود که خوشبختانه این پیشنهاد با استقبال دوستان روبه‌رو شد و طی فراخوانی که اعلام کردیم بر آن شدیم با انتخاب آثار برگزیده فعالیت‌هایی را انجام دهیم. وی افزود: در حوزه موسیقی با اتفاق ارزشمندی چون جایزه موسیقی انقلاب اسلامی روبه‌رو هستیم که طی ماه‌های آینده جزئیات بیشتری از برگزاری آن اطلاع‌رسانی می‌شود اما در همین اثنا و فعالیت‌هایی که به آن اشاره کردم دوستان در سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران و فرهنگسرای رسانه سرفصل همکاری‌های جدیدی را برای فعالیت‌های متنوع‌تر آغاز کرده‌اند که طی آن و همزمان با برگزاری نشست خبری نخستین سوگواره موسیقایی «چهلمین روز» و رونمایی از آلبوم «حریم حرم» جزئیات بیشتری از آن اعلام خواهد شد.

گردهمایی  ۸۰ شاعر آیینی در پنجمین همایش شاعران اهل بیت(ع)
۸۰ شاعر آیینی کشور در پنجمین همایش «شاعران اهل بیت(ع)» در یزد گردهم‌ می‌آیند.
به گزارش تسنیم، جواد حیدری، مدیرعامل مجمع شاعران اهل بیت علیهم السلام در تشریح چگونگی برپایی این همایش گفت: 80 نفر از شاعران کشور از استان‌های یزد، کرمان، قم، اصفهان و سیستان‌وبلوچستان که در مدح ائمه اطهار(ع) چکامه‌سرایی می‌کنند طی 3 روز و در پنجمین همایش منطقه‌ای شاعران اهل بیت(ع) گرد هم می‌آیند. جواد حیدری افزود: شاعران آیینی در این همایش که در محل هتل سنتی والی یزد برگزار می‌شود، در کارگاه‌های تخصصی آموزشی شعر آیینی با موضوعات مختلفی از جمله کارگاه نقد شعر، بایدها و نبایدهای شعر آیینی، نوآوری در شعر، حماسه در مرثیه و کارگاه‌های دیگر حضور خواهند یافت.

سریال «نفس شیرین» آماده پخش
سریال «نفس شیرین» به کارگردانی سیامک خواجه‌وند و تهیه‌کنندگی کیان بابائیان تا پایان ماه صفر از شبکه 3 سیما پخش می‌شود.  به گزارش فارس،‌ تصویربرداری سریال «نفس شیرین» به کارگردانی سیامک
خواجه وند و تهیه‌کنندگی کیان بابائیان 10 مهر به پایان رسید. این سریال که درباره اهدای عضو و نهادینه کردن این فرهنگ بین مردم به تصویر کشیده شده است، در مراحل تدوین قرار دارد و از آنجا که قصه در محرم و صفر اتفاق می‌افتد این احتمال می‌رود تا پایان ماه صفر پخش شود و شبکه 3 یکی از گزینه‌های احتمالی برای پخش «نفس شیرین» است.  
 


Page Generated in 0/0061 sec