printlogo


کد خبر: 166079تاریخ: 1395/7/26 00:00
اخبار

بهداد سلیمی: حاضرم عذرخواهی کنم
قهرمان المپیک لندن گفت: وقتی پشتوانه ما در فدراسیون جهانی وزنه‌برداری ضعیف باشد ما را مجبور می‌کنند به هر کاری که می‌خواهند تن بدهیم. با این حال اگر عذرخواهی من به صلاح ورزش و وزنه‌برداری باشد این کار را انجام می‌دهم.  بهداد سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نامه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری مبنی بر عذرخواهی رسمی او، انوشیروانی و فدراسیون وزنه‌برداری ایران درباره اتفاقات المپیک ریو، بیان‌ کرد: مطیع تصمیمات فدراسیون هستم. اگر عذرخواهی من به صلاح ورزش و وزنه‌برداری ایران باشد و این کار دل مردم را شاد کند انجام می‌دهم. سلیمی در پاسخ به این پرسش که فکر نمی‌کند این عذرخواهی یعنی پذیرفتن اینکه حق با هیات ژوری بوده است، تصریح کرد: متاسفانه وقتی کرسی بین‌المللی تاثیرگذاری نداریم و پشتوانه ما در فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نیز ضعیف باشد همین می‌شود. ما را مجبور می‌کنند به هر کاری که می‌خواهند تن بدهیم. سلیمی همچنین گفت: البته خیلی سخت است که در حق ما ظلم شود و بعد بخواهند که عذرخواهی هم کنیم. با این حال هر چه را که به صلاح ورزش و وزنه‌برداری است انجام می‌دهم و اگر نیاز باشد شخصا به مالزی بروم، این کار را خواهم کرد.

دیدار دوستانه ایران برابر عراق در دوبی
تیم‌ملی فوتبال ایران در دیداری به مصاف عراق خواهد رفت. این خبری است که رئیس فدراسیون فوتبال عراق آن را اعلام کرده است. تیم‌ملی فوتبال ایران در هفته پنجم انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه سه‌شنبه 25 آبان ماه در مالزی به مصاف سوریه خواهد رفت. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران قصد دارد برای آمادگی هر چه بیشتر شاگردانش برای این دیدار حساس یک دیدار دوستانه را برگزار کند. ایران پیش از این قرار بود با تایلند دیداری دوستانه داشته باشد که این دیدار به علت مرگ پادشاه تایلند لغو شد. رئیس فدراسیون فوتبال عراق در گفت‌وگویی که با سایت عراقی الموجز داشت تاکید کرد تیم‌ملی فوتبال این کشور در دیداری دوستانه در دوبی به مصاف ایران خواهد رفت.  

اقدام جالب آجورلو  برای حفظ سروش رفیعی
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز دست به اقدامی عجیب و البته جالب زد. به گزارش کاپ، این روزها مهم‌ترین بحث پیرامون باشگاه تراکتورسازی به ماندن یا رفتن سروش ربیعی، هافبک این تیم بازمی‌گردد و در حالی که مذاکرات خوبی از سوی مدیران باشگاه صورت گرفته است اما هنوز قرارداد وی تمدید نشده و بحث در این باره ادامه دارد. در همین زمینه خبر رسید که مصطفی آجورلو برای حفظ سروش دست به اقدامی جالب و البته احساسی زده است.  مدیرعامل تراکتورسازی قبل از بازی تیمش برابر سایپا در جمع بازیکنان تراکتورسازی حاضر شد و خطاب به آنها در حضور خود سروش گفت: «هر کسی دوست دارد سروش در تراکتورسازی بماند کف بزند» پس از این جمله صدای کف زدن بازیکنان فضا را پر کرد و رفیعی نیز که از این اقدام شگفت‌زده و احساسی شده بود، از آجورلو و همبازیان خود تشکر کرد.

مدال مسروقه اسطوره وزنه‌برداری ایران به سوییس رسید
کمیته بین‌المللی المپیک قصد دارد مدال تاریخی و جنجالی اسطوره وزنه‌برداری ایران را در موزه خود ثبت و نگهداری کند.  به گزارش مهر، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) قصد دارد مدال نقره المپیک ۱۹۷۲ مونیخ محمد نصیری را به عنوان یکی از نمادهای ارزشمند و تاریخی کسب‌شده در طول ادوار بازی‌های المپیک را در موزه بین‌المللی خود در لوزان سوییس به یادگار نگهداری کند. برهمین اساس کمیته بین‌المللی المپیک با دعوت رسمی از علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری و محمد نصیری، اسطوره سه‌مداله ایران در المپیک برای سفر به لوزان سوییس، قصد دارد طی مراسمی باشکوه از محمد نصیری تجلیل و مدال نقره المپیک ۱۹۷۲ مونیخ او را به عنوان نمادی ارزشمند به یادگار از این قهرمان سرشناس و مشهور در موزه بین‌المللی (IOC) حفظ کند.  بر این اساس، علی مرادی به همراه محمد نصیری روز 3 آبان‌ماه به مقر کمیته بین‌المللی المپیک در لوزان سوییس سفر خواهند کرد. محمد نصیری، دارنده مدال طلای المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی، نقره المپیک ۱۹۷۲ مونیخ و برنز المپیک ۱۹۷۶ مونترال است. این مدال در سال‌های بسیار دور به سرقت رفته بود که حدود ۶ سال پیش یک فرد ایرانی آن را خارج از ایران در مزایده‌ای خریداری کرد و در نهایت چندی پیش در مراسم افتتاحیه رقابت‌های بین‌المللی جام فجر این مدال ارزشمند را پس از ۴۴ سال به محمد نصیری بازگرداند.
 


Page Generated in 0/0056 sec