printlogo


کد خبر: 166080تاریخ: 1395/7/26 00:00
اخبار

دوران جدید چلسی با کونته و دفاع 3 نفره
نسخه ایتالیایی
آدام بیت:  جمعه در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی چلسی - لسترسیتی، آنتونیو کونته در واکنش به این سوال که آیا شغلش در خطر است یا نه، خندید اما نمایش چلسی کونته در پیروزی 3 بر صفر مقابل لستر، جوابی حتی محکم‌تر هم بود؛ پیروزی‌ای که در جای جایش امضای مربی سابق ایتالیا و یوونتوس دیده می‌شد. کونته با وجود هیجان بالایش کنار خط، در ساختن تیم جدیدش صبر و تحمل زیادی به خرج داد و قدم به قدم به بررسی بازیکنانش پرداخت. او در ابتدا از همان سیستم سابق چلسی، یعنی 1-3-2-4 استفاده کرد اما بعد از شکست مقابل لیورپول و آرسنال، ضعف‌های آشنای این سیستم برای آبی‌های لندن یک بار دیگر آشکار شد و کونته را مجبور به ایجاد تغییری اساسی کرد.
رو آوردن به استفاده از 3 مدافع مرکزی در سیستم 3-4-3 فعلا با 2 پیروزی پیاپی موفقیت‌آمیز بوده است. نکته‌ جالب در این سیستم نداشتن مهره‌های لزوما تخصصی در چلسی برای اجرایش است. گری کیهیل تقریبا تمام فوتبالش را به عنوان مدافع مرکزی سمت راست در سیستم 4 دفاعه بازی کرده و حالا باید در سیستم 3 دفاعه نقش مدافع چپ را بازی کند. سزار آزپیلیکوئتا هم با وجود راست پا بودن چند سالی است به پست فول‌بک چپ در چلسی عادت کرده اما حالا باید در سمت راست داوید لوئیز در خط دفاعی 3 نفره‌ تیم کونته بازی کند. نکته‌ مهم دیگر نیمکت‌نشینی سسک فابرگاس برای بازی دادن به ویکتور موزز است. برای کونته نام‌ها اهمیتی ندارند، او باید راه‌حلی برای مشکلات تیمش پیدا می‌کرد. خود کونته از این شرایط به عنوان «تغییری بزرگ در رویکرد تاکتیکی» یاد کرده و از لزوم «پیدا کردن فشردگی در خط دفاعی بسیار بالا» حرف زده است: «این سیستمی است که به تیم می‌خورد. مربی باید بازیکنانش را بررسی و سیستمی مناسب برای‌شان پیدا کند. کار ما مثل خیاط‌هاست». حالا به نظر می‌رسد کت و شلواری که کونته برای تیمش دوخته به قامت چلسی می‌خورد. بازی کردن با خط دفاعی بالا چیزی نیست که چلسی خیلی به آن عادت داشته باشد، بویژه مقابل تیمی با مهاجمان سریع مثل جیمی واردی و احمد موسا. موفقیت در انجام این طرح بازی، نشان از جواب دادن تمرینات کونته و بازیکنانش داشت، بازیکنانی که با اینکه هنوز برخی از آنها خودشان را با رژیم جدید تطبیق نداده‌اند اما برخی دیگر آزادی بیشتری پیدا کرده‌اند. لوئیز حالا با داشتن پوشش در 2 سویش می‌تواند بیش از پیش خودش را با توپ نشان دهد. انرژی آنگولو کانته در پست جدیدش مورد استفاده‌ بهتری قرار گرفته و مهم‌تر از همه ادن آزارد که دیگر لازم نیست بار دفاعی سنگینی به دوش بکشد بیش از هر زمان دیگر آزاد شده و می‌تواند حواسش را روی بعد هجومی و نزدیک‌تر شدن به باکس حریف متمرکز کند. اما ستون کار کردن این سیستم جدید داشتن دو وینگ‌بک است، نقشی که موزز و مارکوس آلونسو بازی می‌کنند. هر دو بازیکن مقابل لستر نمایشی چشمگیر داشتند. موزز گل سوم تیمش را روی پاس ناتانیل چالوبا زد و آلونسو بیشتر از هر بازیکنی در زمین دوید (8/12 کیلومتر) و استارت زد (74). آلونسوی چپ‌پا در سیستم 3-4-3 چلسی با توجه به متمایل شدن آزارد به مرکز زمین، فضای زیادی در بال چپ برای نفوذ کردن پیدا می‌کند و می‌تواند در آینده‌ چلسی بدل به یکی از کلیدی‌ترین مهره‌ها شود. آلونسو، موزز و چالوبا، هیچکدام منجی‌های معمول استمفوردبریج به حساب نمی‌آیند اما با توجه به بازی رسیدن به روبن لوفتس، چیک و اولا آینا، دیگر جوانان چلسی مقابل لستر، کونته نشان داده طرح و برنامه‌های زیادی برای بازسازی تیمش دارد؛ پروژه‌ای که شاید برای به نتیجه رساندنش خودش بهترین
گزینه باشد.


بارسلونا جانشین بوسکتس را پیدا کرد
باشگاه بارسلونا بازیکن جایگزین هافبک دفاعی‌اش را یافت. باشگاه بارسلونا قصد دارد با خرید استیون انزونزی، هافبک سویا در فصل نقل و انتقالات زمستانی، او را در درازمدت جانشین سرخیو بوسکتس، هافبک دفاعی مطرح تیم کند. انزونزی در ابتدای دوران مربیگری سامپائولی آرژانتینی در سویا به نیمکت ذخیره‌ها تبعید شد و هنوز با این مربی رابطه خوبی ندارد اما باشگاه سویا اعلام کرده حاضر به فروش او نیست. در این شرایط باشگاه بارسلونا حاضر به پرداخت 35 میلیون پوند شد تا بلکه در چند ماه آینده سویا را وادار به فروش انزونزی کند.
 


Page Generated in 0/0043 sec