printlogo


کد خبر: 166103تاریخ: 1395/7/26 00:00
ترامپ پاشنه آشیل کلینتون را هدف گرفت
آزمایش دوپینگ از هیلاری!

در آستانه سومین و آخرین مناظره 2 نامزد اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در روز چهارشنبه (بامداد پنجشنبه به وقت ایران) در لاس‌وگاس ایالت نوادا، مردم آمریکا و جهان با ولع به انتظار یک سیرک کثیف دیگر از رسوایی‌ها و اتهام‌پراکنی‌های دو طرف نشسته‌اند.
پس از 2 هفته توفانی از افشاگری‌های اخلاقی و جنسی علیه دونالد ترامپ که به نظر می‌رسید نسخه نامزد جمهوری‌خواهان را در انتخابات 8 نوامبر پیچیده باشد، او هنوز تسلیم نشده و برای جبران فاصله رو به افزایش خود با هیلاری کلینتون آخرین تیرهای ترکش را به سوی رقیب دموکرات پرتاب می‌کند؛ تیرهایی که این بار پاشنه آشیل هیلاری را نشانه رفته‌اند. این شومن پرحاشیه نیویورکی در آخرین حمله خود به رقیب درخواست کرده پیش از مناظره سوم از او و کلینتون، تست دارو (آزمایش دوپینگ) گرفته شود. در اینکه کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا یک ماراتن فیزیکی- روانی همه‌جانبه است تردیدی نیست اما انجام آزمایش دوپینگ از نامزدها معنایی جز این ندارد که بزرگ‌ترین اسرار شخصی آنها بویژه درباره سلامتی‌شان برملا می‌شود. برای هیلاری کلینتون که کلکسیون بیماری‌هایش شهره عام و خاص است و پس از ماجرای غش کردن ماه پیش در سالگرد حادثه 11 سپتامبر، سفرها و سخنرانی‌هایش در گوشه و کنار آمریکا را به حداقل رسانده است، تست دارو احتمالا معنایی جز تشخیص عدم صلاحیت فیزیکی او برای احراز پست حساس ریاست‌جمهوری نخواهد داشت. ترامپ روز شنبه در جمع هوادارانش در نیوهمپشایر گفت: «ورزشکاران مجبورند آزمایش دوپینگ بدهند. من فکر می‌کنم ما هم باید قبل از مناظره آزمایش بدهیم. چرا ما این کار را نکنیم؟»
ترامپ در تشریح حال غیرعادی کلینتون در مناظره پیشین گفت: «وی در نیم ساعت اول پرانرژی ظاهر شد اما در انتهای مناظره، به سختی توانست خود را به خودرویش برساند». بدین ترتیب ترامپ دست روی موضوع مهمی گذاشت که تا امروز در جریان مناظره‌ها و سخنرانی‌هایش از مطرح کردن آن طفره می‌رفت و ناگفته این را به حساب جوانمردی خود می‌گذاشت. اما این تاجر میلیاردر هم وقتی همه اسرار کاری و شخصی‌اش نظیر عدم پرداخت مالیات در 2 دهه گذشته و هتک حرمت لفظی و جسمی از زنان مختلف توسط دستگاه اطلاعاتی واشنگتن- هم‌راستا با دولت دموکرات- برملا می‌شود، پا روی جوانمردی می‌گذارد. ترامپ در حالی رقیب خود را به مصرف احتمالی داروهای انرژی‌زا یا مسکن‌ها و مخدرهای قوی متهم می‌کند که چالش سلامت جسمانی کلینتون، عملا مهم‌ترین رقیب او در کارزار انتخاباتی جاری بوده است. پس از ماجرای غش کردن کلینتون در نیویورک در سالگرد 11 سپتامبر که به غیبت 5 روزه‌اش از انظار عمومی منجر شد، گمانه‌زنی‌ها و افشاگری‌های متعددی درباره انواع و اقسام بیماری‌های او به وجود آمد، حتی در ساعات اولیه بیهوشی‌اش، مجری کانال هفتم شبکه ABC آمریکا خبر مرگ او را در آغاز بخش خبری اعلام کرده بود.
اسناد پزشکی برملا شده کلینتون توسط ویکی‌لیکس نشان داد او به مجموعه‌ای از بیماری‌های حاد از رعشه یا «پارکینسون» گرفته تا عفونت خونی و مغزی مبتلاست. خود ترامپ پیش از ماجرای 11 سپتامبر با ابراز تردید درباره توان جسمانی کلینتون، به سرفه‌های مکرر وی در جریان یکی از سخنرانی‌ها و همچنین از هوش رفتن او در تجمعی دیگر اشاره کرده بود.
حتی 71 درصد از اعضای «انجمن پزشکان آمریکا» نامزد 68 ساله دموکرات‌ها را فاقد شرایط مغزی و جسمانی لازم برای ریاست‌جمهوری دانستند. دکتر «جین اورینت» رئیس این انجمن نیز رسما اعلام کرد هیلاری به 2 عارضه خطرناک «ترومبوز سینوز مغزی» و «ترومبوز وریدی عمقی» دچار است که موجب آسیب شدید مغزی‌اش شده و در صورت عدم استراحت مطلق طی درازمدت، بشدت دچار اوضاع وخیم خواهد شد. در عمل نیز اگرچه ستاد انتخاباتی کلینتون از اعتراف به عفونت ریه فراتر نرفت اما دوره‌های استراحت طولانی او از 11 سپتامبر به بعد آن هم در میانه یک کارزار فشرده انتخاباتی که حتی باعث شد اوبامای رئیس‌جمهور یا بیل، شوهر هیلاری در مقاطعی به جای او در برنامه‌ها شرکت کنند، ثابت کرد تشخیص پزشکان آمریکایی تا حدودی درست بوده است. تصاویر بغل کردن هیلاری توسط همراهانش هنگام عبور از پلکان یا محافظی که همیشه سرنگ به دست در خدمت او است نیز از اذهان عمومی پاک نشده ‌است. در عین حال احتمالاتی سیاسی که درباره انتخاب هیلاری به عنوان پنجاه‌وهشتمین رئیس‌جمهور و نخستین رئیس‌جمهور زن آمریکا مطرح شده‌ حکایت از آن دارد که دموکرات‌ها به پیشداری اوباما روی مرده و زنده او برای رسیدن به کاخ سفید شرط بسته‌اند، چرا که در هر صورت، این کلینتون نیست که کشور را اداره خواهد کرد، بلکه یک تیم پنهان یا- در صورت مرگش- آشکار به ریاست «تیم کین»، معاون کلینتون و گزینه شناخته شده سازمان سیا قوه مجریه را به دست خواهند گرفت.
 

ویکی‌لیکس:کلینتون حامیان داعش را می‌شناخت
ویکی‌لیکس در آخرین سری از افشاگری‌های خود درباره یارانامه‌های رئیس ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون، از احتمال رابطه میان وزیر خارجه پیشین آمریکا و گروه تروریستی داعش پرده برداشت. یکی از آخرین یارانامه‌های منتشر شده در روز شنبه توسط ویکی‌لیکس که به تاریخ سپتامبر 2012 بازمی‌گردد، ثابت می‌کند وزیر خارجه وقت آمریکا از پشتیبانی مالی و لجستیکی مستقیم 2 متحد اصلی آمریکا در خاورمیانه یعنی عربستان و قطر از داعش آگاه بوده است اما نه تنها هیلاری کلینتون هیچ عملی برای جلوگیری از این حمایت‌های تروریستی انجام نداده است بلکه شیوخ عربی جزو مهم‌ترین حامیان مالی کارزار انتخاباتی‌اش نیز محسوب می‌شوند. به گزارش مشرق، ‌ایمیل نسبتا طولانی یادشده شامل ارزیابی اجمالی از طرح‌های پیشنهادی برای خط‌مشی آمریکا در عراق و سوریه است که به عنوان منابع اطلاعاتی غرب و آمریکایی از آن نام برده می‌شود. بیشتر محتوای این سند درباره راهبردهای مربوط به «مهار داعش» در غرب آسیاست. اما قطعه‌ای از یارانامه به صراحت عربستان و قطر را پشتیبانان مستقیم داعش معرفی می‌کند.کلینتون این ایمیل را در سپتامبر 2014 از ایمیل شخصی خود برای «جان پودستا» رئیس ستاد انتخاباتی‌اش فرستاد. در حالی که محتوای نامه سبک و ادبیات «سیدنی بلومنتال» را دارد که از سال‌ها قبل مشاور اطلاعاتی کلینتون بوده و کار تهیه بولتن‌های اطلاعات حساس را برای کلینتون، از زمان وزارت خارجه او برعهده داشته است.


Page Generated in 0/0049 sec