printlogo


کد خبر: 166109تاریخ: 1395/7/26 00:00
اخبار

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز:
برنامه ما اتحاد تمام جریان‌های انقلابی است
 دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به سازوکار ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: برنامه ما اتحاد و همدلی همه نیروها و جریان‌های انقلابی است و ما برای رسیدن به این امر موظفیم اختلافات را کنار بگذاریم و روی مبانی و اصول، وحدت کنیم. آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در گفت‌و‌گو با فارس، از نشست مشترک جامعه روحانیت با احزاب اصولگرا خبر داد و اظهار داشت: هنوز زمان برگزاری این جلسه مشخص نشده است. آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به سازوکار ائتلاف اصولگرایان و تاکید بر اینکه اصولگرایان حتماً به سازوکار وحدت می‌رسند، تصریح کرد: برنامه ما اتحاد و همدلی همه نیروها و جریان‌های انقلابی است و ما برای رسیدن به این امر موظفیم اختلافات را کنار بگذاریم و روی مبانی و اصول وحدت کنیم. دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در عین حال بر دیدار با آیت‌الله یزدی، دبیرکل جامعه مدرسین تاکید کرد و یادآور شد: زمان این دیدار فعلاً تعیین نشده است.

القای «مذاکره» به عنوان هدف قیام کربلا نابود کردن عاشوراست
رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها گفت: القای «مذاکره» به عنوان هدف قیام کربلا تحریف نیست، نابود کردن عاشوراست. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام محمد محمدیان در سلسله نشست‌های هیات‌های انقلابی با انتقاد از تحریف اصل هدف قیام امام حسین(ع) در عاشورا گفت: در سال‌های اخیر برخی با استناد به تاریخ سعی می‌کنند هدف از قیام امام حسین(ع) اینطور بیان شود که ایشان به دنبال صلح با یزید بود اما اینطور نشد که در نهایت امام ناچار به جنگ شد. وی در معنی امروزی، مذاکره را دادن و گرفتن امتیاز دانست و افزود: مذاکره و گفت‌وگوی امام با عمر سعد نه یک بار بلکه چند بار انجام شده است اما هدفش داد و ستد نبوده است، عمر سعد به طور قطع فاسد است و باید مطالبی که از وی نقل شده را بررسی کرد.  محمدیان با ابراز تعجب از اینکه آیا واقعاً بحث مذاکره با آمریکا تا این اندازه مهم است که از امام حسین(ع) خرج و ایشان را - العیاذبالله - کوچک کنیم، اظهار کرد: البته صلح امام حسن با معاویه نیز به دلیل بی‌عرضگی و سستی یاران‌شان بود در غیر این صورت ایشان هم محال بود با معاویه صلح کنند.  رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها با بیان روایات تاریخی از قرآن سر نیزه کردن یاران معاویه در زمان امام علی(ع) گفت: عجیب است حتی آمریکایی‌ها یک قرآن هم بر سر نیزه نکردند و فقط لبخند زدند. وی تاکید کرد: کسانی که با امام حسین(ع) بودند به صراحت نقل می‌کنند ایشان هیچگاه قصد مذاکره با یزید را نداشته است. سوال این است: کجای عاشورا درس مذاکره است؟

پاسخ‌های مبهم وزیر علوم به مجلس درباره دکتر فریدون!
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ۳ ابهام در نامه وزیر علوم درباره تحصیل توصیه‌ای برادر و دستیار ویژه رئیس‌جمهور خبر داد. محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره تحصیل توصیه‌ای حسین فریدون برادر و دستیار ویژه رئیس‌جمهور در مقطع دکترا، اظهار کرد: هیات‌رئیسه کمیسیون آموزش درباره تحصیل برادر رئیس‌جمهور نامه‌ای به وزیر علوم ارسال کرده است. وی ادامه داد: وزیر علوم در پاسخ به نامه هیات‌رئیسه کمیسیون آموزش نامه‌ای به این کمیسیون ارسال کرد. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در نامه وزیر علوم 3 ابهام وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به ابهامات موجود در نامه وزیر علوم اعضای هیات‌رئیسه کمیسیون دوباره نامه‌ای به وزیر ارسال کردند. زاهدی تأکید کرد: البته تاکنون پس از سپری شدن 2 هفته از ارسال نامه پاسخی از سوی وزیر به کمیسیون واصل نشده است.

آغاز ششمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت
ششمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه عمومی اصفهان برگزار می‌شود. امیر خلبان روزخوش، سخنگوی ششمین رزمایش فداییان حریم ولایت با اعلام خبر فوق گفت: این رزمایش با شرکت انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب‌افکن،
ترابری نیمه سنگین و سبک، هواپیماهای ارتباطی و شناسایی، سوخت‌رسان و انواع پهپادها در منطقه عمومی اصفهان از روز دوشنبه به مدت 3 روز برگزار خواهد شد و در آن بخشی از توان نیروی هوایی ارتش در صیانت و دفاع از حریم هوایی میهن اسلامی به نمایش گذاشته خواهد شد.


Page Generated in 0/0055 sec