printlogo


کد خبر: 166115تاریخ: 1395/7/27 00:00
رویدادها

برگزاری مراسم تشییع پیکر
سعید کشن‌فلاح
مراسم تشییع پیکر سعید کشن‌فلاح صبح دوشنبه با حضور هنرمندان و شاگردان وی در حوزه هنری برگزار شد. به گزارش فارس، مراسم تشییع از روی سن تالار اندیشه آغاز شد و پیکر وی بر دوش هنرمندان قرار گرفته و بدرقه استاد تئاتر کشور با ذکر یاحسین صورت گرفت. محسن مومنی‌شریف، مدیر حوزه هنری ضمن تسلیت به خانواده و جامعه هنری گفت: من در محضر ایشان از فضایل ایشان صحبت کردم و امروز متاسفم که باید در مقابل پیکر ایشان سخن بگویم. او فردی بود که تسلیم بیماری نشد و همیشه پرتلاش بود، این مشیت الهی بود. ایشان شخصیت والا و ارادت‌برانگیزی است. خصایل نیکو و صفات زیبایی در شخصیت ایشان وجود داشت.  در مراسم تشییع پیکر این هنرمند انقلابی مدیران حوزه هنری به همراه هنرمندان حوزه تئاتر و ادبیات حضور داشتند.

پخش مستند «کیمیا» ویژه سالگرد آیت‌الله مهدوی‌کنی(ره)
مستند 5 قسمتی «کیمیا» ویژه سالگرد آیت‌الله مهدوی‌کنی(ره) روی آنتن شبکه‌های سیما رفت. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حمید نوبهار تهیه‌کننده مستند «کیمیا» از پخش این مستند در شبکه‌های سیما خبر داد و گفت: مستند 5 قسمتی «کیمیا» ویژه سالگرد آیت‌الله مهدوی‌کنی‌(ره) از یکشنبه‌شب 25 مهرماه آغاز شده و تا 30 مهرماه از شبکه‌های سراسری سیما به روی آنتن خواهد رفت. وی در ادامه بیان کرد: مستند «کیمیا» به 5 ویژگی شخصیتی آیت‌الله مهدوی‌کنی (ره) از قبیل ولایت‌مداری، فراجناحی بودن، شیفته انقلاب نه قدرت، عرفان عملی و نیروسازی برای انقلاب می‌پردازد.

نمایش «عاشقانه‌ای برای عباس»
در تماشاخانه ایرانشهر
نمایش «عاشقانه‌ای برای عباس» کاری از سیدعلی موسویان و به تهیه‌کنندگی محسن زارع‌اشکذری از ۲۸ مهرماه با موضوع شهدای مدافع حرم در تماشاخانه ایرانشهر اجرای خود را آغاز می‌کند. به گزارش تسنیم، این نمایش نگاهی به زندگی شهید مدافع حرم، مصطفی صدرزاده، یکی از فرماندهان گردان عمار لشکر فاطمیون در سوریه دارد. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: سیدعباس نانوای ساده‌ای است که در ورامین زندگی می‌کند. براساس اتفاقی تصمیم می‌گیرد به سوریه و عراق رفته و با نیروهای تکفیری  بجنگد.

برگزاری شب شعر عاشورایی
تازه‌ترین مراسم «در حلقه رندان» که به مناسبت ایام عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) با عنوان «رندان تشنه‌لب» برگزار می‌شود، میزبان شاعران عاشورایی بود. به گزارش فارس، محمدعلی مجاهدی شاعر پیشکسوت آیینی کشور در این مراسم با بیان اینکه قیام امام زمان(عج) مکمل و ادامه‌دهنده راه امام حسین(ع) خواهد بود، عنوان کرد: بهتر است شعرهای عاشورایی این ارتباط و پیوند را نشان دهند. فرهنگ عاشورا با فرهنگ مهدویت سنخیت تمام‌عیاری دارد و تفکیک‌پذیر نیست. اسماعیل امینی، شاعر، منتقد ادبی و مدرس ادبیات نیز شعری به زبان ترکی در مدح حضرت عباس(ع) و شعر دیگری به زبان فارسی خواند. استاد بانی، صابر قدیمی، ریحان صفت، عبدالله مقدمی، محمود حبیبی کسبی، عباسی، سیامک روشن و سیدحسن صفاری دیگر شاعرانی بودند که اشعاری خواندند و ارادت خود به اباعبدالله‌الحسین(ع) را نشان دادند. در پایان مراسم، علی انسانی شاعر و مداح پیشکسوت
اهل بیت(ع) به مداحی پرداخت.

رونمایی از کاراکترهای انیمیشن سینمایی «فیلشاه»
کاراکترهای انیمیشن سینمایی فیلشاه به کارگردانی هادی محمدیان در اولین پوستر رسمی این انیمیشن رونمایی شدند. به گزارش فارس، «فیلشاه» جدیدترین محصول گروه «هنر پویا» به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه‌کنندگی حامد جعفری است که پیش از این انیمیشن ارزنده «شاهزاده روم» را تولید کرده بودند. «فیلشاه» با اتمام مراحل مدلسازی کاراکترها و طراحی استوری ریل، مدتی است وارد فاز تولید شده و قرار است برای نخستین بار در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر رونمایی شود.


Page Generated in 0/0065 sec