printlogo


کد خبر: 166123تاریخ: 1395/7/27 00:00
نبض جامعه

رئیس کل دادگستری البرز خبر داد
دستگیری عامل قاچاق  هزار تن مواد مخدر
رئیس کل دادگستری استان البرز از دستگیری یکی از سرکردگان باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر کشور در استان البرز خبر داد. احمد فاضلیان، رئیس کل دادگستری استان البرز با اعلام این خبر گفت: این فرد در طول فعالیت 10 ساله‌اش، سالانه حداقل 100 تن مواد مخدر را به طرق گوناگون وارد کشور کرده یا ترانزیت مواد مخدر داشته است. وی به میزان بیان داشت: متهم ساکن کشورهای افغانستان، پاکستان، تایلند و حاشیه خلیج‌فارس بوده و به صورت شبکه‌ای و ترانزیت در شرق و غرب کشور فعالیت داشته است. رئیس کل دادگستری البرز خاطرنشان کرد: این فرد تحت پوشش شرکت‌های تجاری که در کشور‌های گوناگون به ثبت رسیده، در زمینه قاچاق مواد مخدر اقدام کرده است و عواملی هم در افغانستان و پاکستان با وی همکاری می‌کردند.

استیضاح وزیر علوم قطعی است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به امضای طرح استیضاح وزیر علوم توسط 15 نماینده، استیضاح محمد فرهادی را قطعی دانست. حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، درباره استیضاح وزیر علوم گفت: استیضاح محمد فرهادی قطعی شده و به کمیسیون آموزش هم ارجاع شده است. حاجی‌دلیگانی درباره ابهامات مطرح شده درباره استیضاح وزیر علوم به میزان عنوان کرد: استیضاح فرهادی نهایی شده و وی به صحنه استیضاح می‌آید. وی با بیان اینکه طرح استیضاح به رنجبر‌زاده، عضو هیات رئیسه تحویل شده است، افزود: دستور استیضاح از سوی رنجبرزاده به کمیسیون آموزش ابلاغ شده است. به گفته حاجی‌دلیگانی، 15 نفر از نمایندگان طرح استیضاح فرهادی را امضا کرده‌اند.

تمهیدات اورژانس برای راهپیمایی اربعین
قرارگاه مشترک بهداشتی و درمانی ایران و عراق در اماکن زیارتی عراق ایجاد می‌شود و 1000 نفر از کادر پزشکی به منظور تامین سلامت زائران در ایام اربعین به عراق اعزام می‌شوند. به گزارش«وطن امروز»، پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در این باره اظهار داشت: در نشستی که با مسؤولان وزارت بهداشت عراق داشتیم توافق‌ها و تفاهمنامه مشترکی برای ارائه خدمات بهتر در حوزه بهداشت و درمان به زائران اربعین صورت گرفت. سرپرست اورژانس کشور افزود: یکی از بحث‌های مهمی که در بحث پیاده‌روی اربعین باید مد نظر قرار بگیرد مبحث امنیت و سلامت زائران حسینی است. وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت تدابیر ویژه‌ای را در این زمینه در داخل کشور و در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه در نظر گرفته است همچنین تدابیر خاصی در کشور عراق نیز تدارک دیده شده است. مشاور وزیر بهداشت بیان داشت: امسال حدود 1000 نفر در گروه پزشکی و پیراپزشکی به شهرهای کربلا و نجف اعزام شده و در بین راه شلمچه تا نجف، نجف تا کربلا و مهران تا کربلا به منظور ارائه خدمات پزشکی و سلامت مستقر می‌شوند.

آغاز نمونه‌گیری ژنتیکی  از مجرمان سابقه‌دار
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی از آغاز نمونه‌گیری از افراد معرفی‌شده توسط سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی برای ذخیره در بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران خبر داد. به گزارش«وطن‌امروز» سیدآریا حجازی، مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی با اشاره به گسترش بانک اطلاعات هویت مجرمان با نمونه‌گیری از مجرمان سابقه‌دار در زندان مرکزی مشهد عنوان کرد: در این مرحله از ذخیره پروفایل‌ها در بانک هویت ژنتیک ایران، لیست اسامی با همکاری سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی به اداره کل پزشکی قانونی اعلام شده و با حضور ناظران پزشکی قانونی نمونه‌گیری از زندانیان با همکاری کارکنان زندان انجام می‌شود و ادامه مراحل تعیین پروفایل ژنتیکی و ذخیره آنها در آزمایشگاه پزشکی قانونی استان انجام خواهد شد.  حجازی با تأکید بر اهمیت تشخیص هویت افراد در زمان نمونه‌گیری گفت: این مرحله از کار به دلیل اهمیت تعیین هویت افراد با همکاری سازمان زندان‌ها و سازمان پزشکی قانونی انجام می‌شود.


Page Generated in 0/0062 sec