printlogo


کد خبر: 166133تاریخ: 1395/7/27 00:00
اخبار

دوست داعش در عملیات موصل چه می‌کند؟
یک نماینده عراقی از نفوذ نیروهای خائن بزرگ موصل به ارتش عراق در عملیات آزادسازی این شهر پرده برداشت. به گزارش العالم، زینب عارف البصری به خبرگزاری السومریه عراق گفت: «نیروهای وابسته به اثیل النجیفی با لشکرهای ششم و نهم ارتش همراه شده‌اند و با فرمان دولت وارد موصل خواهند شد. این همان نقشه جایگزینی است که اردوغان از آن پرده برداشت. او می‌خواهد اراده عراقیان را بشکند». نجیفی، برادر رئیس سابق مجلس عراق و همان استاندار خائن و برکنارشده نینوا است که 2 سال و نیم پیش دروازه‌های موصل را بدون هیچ مقاومتی به روی تکفیری‌های داعش گشود و دستور ترک شهر را به نیروهای امنیتی ابلاغ کرد. البصری با اشاره به این موضوع از  نخست‌وزیر خواست نیروهای نجیفی را در عملیات موصل مشارکت ندهد و تنها به نیروهای عشایر موصل تکیه کند. به گفته این نماینده عراقی، نجیفی مجری نقشه جایگزین ترکیه است که به معنای اشغال مجدد موصل توسط  شبه‌نظامیان مورد حمایت ترکیه و غرب با همدستی کردهای تحت فرمان بارزانی است. اردوغان جمعه گذشته با اعلام اینکه نیروهای نظامی ترکیه خواستار مشارکت در عملیات موصل هستند، تهدید کرد اگر ائتلاف بین‌المللی با این کار مخالفت کند، نقشه جایگزین خود را اجرا خواهد کرد.

خیانت بارزانی به عراق
مسعود بارزانی در خیانتی دیگر به عراق خاک این کشور را به رجب طیب‌اردوغان فروخت. حاکم غیرقانونی اقلیم کردستان عراق که دوران ریاستش بر این منطقه به پایان رسیده، اعلام کرد به توافقی با ترکیه دست یافته که اجازه می‌دهد آنکارا تا 50 سال دیگر یک پایگاه نظامی در شمال عراق و در نزدیکی دهوک داشته باشد. این توافقنامه در حالی امضا شده است که اقلیم کردستان هیچ مشروعیتی برای امضای توافقنامه‌های ارضی با هیچ قدرت خارجی ندارد.

آماده‌باش جنوب شرق آسیا
برای بازگشت داعشی‌ها
وزیر دفاع مالزی روز دوشنبه  در جمع خبرنگاران گفت: جنوب‌شرق آسیا نیاز به اقدامات مبتکرانه برای حفاظت از منطقه پس از عملیات نیروهای عراقی علیه دژ موصل به عنوان یکی از مراکز اصلی داعش دارد. هشام‌الدین حسین که در مجلس این کشور حضور یافته بود، گفت: انتظار می‌رود با این حمله اعضای داعش شروع به فرار از عراق و سوریه کنند. وی گفت: در هر صورت آنها (تروریست‌های داعش) به کشور مبدأ- یا فرانسه یا کشورهای دیگر- باز می‌گردند یا پناهگاه‌های امن پیدا می‌کنند. بیش از یکهزار نفر از کشورهای جنوب‌شرق آسیا از جمله اندونزی و مالزی طی سال‌های اخیر به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه پیوسته‌اند


درخواست ترکیه از جبهه النصره
وزیر خارجه ترکیه از جبهه النصره خواست فوری از شهر حلب سوریه عقب‌نشینی کند. براین اساس، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت: اعضای جبهه النصره که در شهر حلب حضور دارند باید بلافاصله و بدون تاخیر از این شهر عقب‌نشینی کنند.  سرگئی رودسکوی، رئیس اداره کل عملیات ستاد کل ارتش روسیه گفته است که کامیون‌های حامل اسلحه و مهمات از ترکیه هر روز از مرز ترکیه و سوریه عبور می‌کنند.

دابق در دست تروریست‌های عثمانی
تروریست‌های ارتش آزاد با حمایت اشغالگران ترکیه موفق شدند روستای دابق در شمال سوریه را از داعش بگیرند. دابق که روستایی در حومه شمال شرقی حلب و نزدیک مرزهای ترکیه است در قاموس تکفیری‌های داعش ارزش نمادین زیادی داشت، چرا که وهابی‌ها معتقدند جنگ آخرالزمانی در این روستا روی می‌دهد. داعش این نقطه را نماد خلیفه خود البغدادی می‌دانست و حتی نام آن را روی نشریه رسمی‌اش گذاشته بود اما واقعیت آن است که از حدود یک ماه پیش رسانه‌های این گروه تروریستی بویژه هفته‌نامه النباء تلاش کرده بود که بار روانی از دست دادن دابق را با کم‌اهمیت جلوه دادن آن کاهش دهد و به‌نوعی روحیه نیروهایش را حفظ کند. سقوط دابق باعث شد داعش فرصت حمله مجدد به شهر الراعی را از دست بدهد و این شهر در اشغال تروریست‌های ارتش آزاد باقی بماند.
 


Page Generated in 0/0040 sec