printlogo


کد خبر: 166134تاریخ: 1395/7/27 00:00
اخبار

ترامپ: در انتخابات آمریکا تقلب می‌شود
نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آمریکا در آستانه آخرین مناظره خود با رقیب دموکرات، رسانه‎های آمریکایی را دروغگو خواند و بسیاری از مراکز اخذ رأی را صحنه تقلب دانست. دونالد ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: «رسانه‌های دروغگو و تحریفگر که از هیلاری [کلینتون] دغلکار حمایت می‎کنند، عامل تقلب در انتخابات هستند و در بسیاری از مراکز اخذ رأی تقلب می‎شود؛ غم‌انگیز است». ترامپ پیش از این هم مدعی تقلب در انتخابات ریاست‎جمهوری آمریکا شده بود اما نه به این صراحت. رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و  مشاور ترامپ در تایید ادعای او به شبکه سی‌ان‌ان گفت باید «احمق» باشد تا تصور کند انتخابات در مناطقی نظیر فیلادلفیا و شیکاگو عادلانه برگزار می‌شود. به گفته او دموکرات‌ها از شناسنامه افراد مرده بسیاری برای رأی دادن به کاندیدای خودشان استفاده می‎‌کنند.

مقر حزب جمهوری‌خواه در آتش
در رویدادی کم‌سابقه گروهی ناشناس با حمله به یکی از دفاتر حزب جمهوری‌خواه آمریکا در ایالت کارولینای شمالی، آن را به آتش کشیدند. به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، مهاجمان شبانه با بمب‌های آتش‌زا به دفتر جمهوری‌خواهان در شهر هیلزبورو حمله کردند و یک صلیب شکسته آلمان نازی همراه شعارهایی چون «جمهوری‌خواهان نازی از شهر بیرون روید» روی دیوارهای یکی از ساختمان‌های مجاور برجا گذاشتند.
به گفته پلیس هیلزبورو، مواد قابل اشتغال پرتاب شده به شکل کوکتل مولوتف در داخل ساختمان آتش گرفته، برخی لوازم و مبلمان‌ها را سوزانده و به ورودی ساختمان آسیب‌هایی را وارد کرده است. پلیس هنوز عاملان را شناسایی نکرده اما پیداست آنها از مخالفان دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه هستند که به حمایت از نازی‌ها و نژادپرستان سفید متهم می‌شود.


بازگشت خانواده دیپلمات‌های روس از غرب
با افزایش احتمال برخورد نظامی روسیه و آمریکا در سوریه، خطر جنگ سوم جهانی هر لحظه بیشتر احساس می‌شود. اخیرا کاخ کرملین به دیپلمات‌ها و کارکنانش در کشورهای غربی دستور داده تا فورا خانواده‌های‌شان را به کشور بازگردانند. با توجه به افزایش روزافزون تحریم‌های غربی علیه روسیه، در ماه‌های اخیر فعالیت‌های دولت و موسسات روسی در اروپا، آمریکا و کشورهای اقماری آنها به حداقل خود رسیده است و به همین جهت مسکو ترجیح می‌دهد بخشی از نیروهای بلااستفاده‌اش را نیز بازگرداند. به گزارش روزنامه دیلی‌میل، این دستور روز چهارشنبه گذشته 12 اکتبر از مسکو به نمایندگی‌های روسیه در غرب ابلاغ شده است.

تلفات سنگین نظامیان سعودی
حملات ارتش و نیروهای مردمی یمن (وابسته به انصارالله) به مناطق مرزی عربستان، روز گذشته به کشته شدن 5 نظامی سعودی منجر شد. این حمله که علیه پایگاه الموسم در استان جیزان واقع در جنوب عربستان انجام شد همچنین به زخمی شدن 10 نظامی منجر شد. با توجه به تشدید درگیری‌های مرزی و ادامه یافتن بی‌نتیجه جنگ خونبار ائتلاف سعودی علیه یمن، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان بر آمادگی این کشور برای برقراری آتش‌بس در یمن تاکید کرد و شرط آن را موافقت انصارالله خواند.

جنگ رسانه‌ای انگلیس علیه روسیه
انگلیس رسما جنگ رسانه‌ای با روسیه را با حمله‌ای سخت‌افزاری و نه حتی نرم‌افزاری آغاز کرد. روز گذشته مارگاریتا سیمونیان، سردبیر خبرگزاری بین‌المللی «راسیا سگودنیا»- روسیه امروز- و شبکه تلویزیونی آرتی(راشا تودی سابق) گفت تمام حساب‌های این شبکه در بریتانیا بلوکه شده است. این اتفاق بلافاصله پس از مجوز نخست‌وزیر انگلیس به نیروی هوایی این کشور برای هدف قرار دادن هواپیماهای روسی در صورت برخورد با آنها در آسمان سوریه رخ می‌دهد. سیمونیان در صفحه توئیتر خود نوشت: «حساب ما را در بریتانیا بسته‌اند. تمام صورتحساب‌ها. تجدید نظری در این تصمیم صورت نمی‌گیرد. درود بر آزادی بیان». دفتر شبکه آرتی در لندن، مهم‌ترین مقر این شبکه بین‌المللی روس در خارج از این کشور محسوب می‌شود و مسدود کردن حساب‌های آرتی در بریتانیا معنایی جز اعمال فشار برای تعطیلی این دفتر ندارد.


Page Generated in 0/0060 sec