printlogo


کد خبر: 166149تاریخ: 1395/7/27 00:00
سرخط خبر

 محمد شکرچی‌زاده، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و ساختمان با بیان اینکه نصب دستگاه اتوماتیک قطع‌کن گاز برای کاهش خطرات زلزله در ساختمان‌های با ارتفاع بیش از ۸ طبقه اجباری است اما آماری از میزان اجرایی شدن آن در تهران وجود ندارد، گفت: در۴۰ سال گذشته ۳۰ درصد زلزله‌های با تلفات ۱۰ هزار نفر در ایران رخ‌داده است.
 رئیس سازمان ملی استاندارد از اجباری شدن اخذ استاندارد نان سنتی خبرداد.
 رئیس سازمان چای گفت: در ۲ سال اخیر برداشت برگ سبز چای افزایش چشمگیری داشته، به طوری که از ۶۵ هزار تن در سال ۹۳ به ۱۳۷ هزار تن در سال ۹۵ رسیده و ۲۵ درصد چای مصرفی در کشور ایرانی است. این در حالی است که 4۰ هزارتن چای وارداتی قاچاق است.
 مدیرکل دفتر تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری گفت: اینکه بخواهیم رقیب ترکیه در حمل‌ونقل هوایی یا جاده‌ای شویم با این حجم از ناوگان کهنه هوایی و کمبود ناوگان حمل‌ونقل بعید است.
 یوگنی گینر، رئیس باشگاه فوتبال زسکای روسیه و شرکت تکنوپروم اکسپرت از ساخت نیروگاه برق حرارتی یک میلیارد یورویی در ایران خبر داد. این نیروگاه با ظرفیت 4/1 گیگاوات در مدت ۵ سال در بندرعباس احداث می‌شود.
 سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با هماهنگی‌‌های انجام شده با نیروی انتظامی در 19 استان مرزی و استان‌های تغذیه‌کننده قاچاق در کشور قرارگاه ویژه مبارزه با قاچاق کالا احداث شده است.
 لایحه جنجالی اصلاحیه قانون کار پس از کش‌وقوس‌های فراوان امروز و بدون حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی می‌شود.
 فردین یزدانی، مدیرعلمی طرح جامع مسکن با اشاره به اجرای 3 برنامه از نظام تأمین مالی این طرح، گفت: ابلاغ صندوق منطقه‌ای مسکن، ارائه تسهیلات به بافت فرسوده و وام خانه اولی‌ها برنامه‌هایی است که اجرا شده است.
 علی اصلانی، عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با انتقاد از کسانی که بدون توجه به حذف تبصره یک ماده ۷، اصلاحیه قانون کار را به مجلس فرستاده‌اند، گفت: آمادگی بررسی بندبند قانون کار را به شرط اصلاح واقعی آن داریم.
 فریباسادات بنی‌هاشمی، مدیرکل دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری مرکز آمار ایران گفت: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان در بهار امسال 20درصد تعیین شد که نسبت به بهار پارسال معادل 7/1درصد افزایش یافته است.
 آمارهای رسمی بانک مرکزی بر مبنای اطلاعات وزارت امور اقتصادی و دارایی نشان می‌دهد دولت در ۵ ماه ابتدای امسال ۳۵۶ هزار میلیارد ریال مالیات دریافت کرده که از این رقم ۱۵۸ هزار میلیارد ریال مربوط به مالیات‌های غیرمستقیم و ۱۹۸ هزار میلیارد ریال مربوط به مالیات‌های مستقیم بوده است.
 


Page Generated in 0/0060 sec