printlogo


کد خبر: 166152تاریخ: 1395/7/27 00:00
اخبار

اعلام اسامی برندگان جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه بانک ملت
 اسامی برندگان جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک ملت روی سایت اینترنتی این بانک قرار گرفت. سپرده‌گذاران حساب‌های قرض‌الحسنه می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی این بانک به نشانی
www.bankmellat.ir بخش دسترسی سریع و وارد کردن نام و نام خانوادگی یا شماره حساب قرض‌الحسنه، از وضعیت خود در این قرعه‌کشی مطلع شوند. براساس این گزارش، در این دوره از قرعه‌کشی جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز، ۵۰۲ هزار فقره جایزه به ارزش بیش از ۸۵۱ میلیارد ریال شامل ۱۵۵۶ متر اسکناس ۵۰ هزار ریالی به یکهزار نفر(هر نفر معادل471515151 ریال)، یکهزار کمک هزینه خرید صنایع دستی هریک به مبلغ ۳۰ میلیون ریال و  ۵۰۰ هزار جایزه نقدی ۷۰۰ هزار ریالی به سپرده‌گذاران حساب‌های قرض‌الحسنه تعلق گرفت.


دانش‌آموزان کمتر از سرانه جهانی آب می‌نوشند
تحقیقات انستیتو تحقیقات تغذیه ایران نشان می‌دهد حدود 90 درصد دانش‌آموزان تهرانی، روزانه مایعات کمتری نسبت به استانداردهای سازمان بهداشت جهانی مصرف می‌کنند. براساس تحقیقات شرکت آب دماوند که با همکاری انستیتو تحقیقات تغذیه ایران به بررسی الگوی مصرف مایعات در میان کودکان و نوجوانان 8 تا 17 ساله تهران پرداخته، میزان مصرف مایعات دانش‌آموزان پسر 8 تا 13 سال، یکهزار و 400 میلی‌لیتر در روز و این رقم برای دختران در همین رده سنی برابر با یکهزار و 217 میلی‌لیتر در روز است.  این آمار نشان می‌دهد 90 درصد دانش‌آموزان، روزانه مایعات کمتری نسبت به استانداردهای سازمان بهداشت جهانی، یعنی 2 هزار و 400 میلی‌لیتر مایعات، مصرف می‌کنند. کارشناسان تغذیه اعلام می‌دارند تأمین مایعات موردنیاز بدن بویژه آب از مسائل تأثیرگذاری است که کمتر به آن پرداخته می‌شود و از آنجا که کودکان در مقایسه با بزرگسالان، به‌واسطه فعالیت‌های روزانه بسیار سریع‌تر آب بدن خود را از دست می‌دهند، این کمبود ممکن است اثراتی همچون گیجی، بهانه‌گیری و بی‌حالی در پی داشته باشد.


Page Generated in 0/0062 sec