printlogo


کد خبر: 166168تاریخ: 1395/7/27 00:00
اخبار

نشست لوزان درباره سوریه بی‌نتیجه بود
رئیس مجلس شورای اسلامی مذاکرات لوزان را بی‌نتیجه خواند و یکی از دلایل آن را عدم اعتقاد قدرت‌های جهانی و همپیمانان آنها به حل بحران سوریه از طریق گفت‌وگو دانست.  به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی در دیدار پرمیسل سوبوتکا، نایب‌رئیس مجلس سنای چک ضمن اشاره به تحولات منطقه و اقدامات گروه‌های تروریستی گفت: آمریکا و همپیمانان آن در منطقه یک فضای جنگ‌افروزی ایجاد کرده‌اند که منجر به زاد و ولد و افزایش فعالیت جریان‌های تروریستی در منطقه شده است ولی این مشکل اکنون به منطقه محدود نیست و خطری است که کل جهان را تهدید می‌کند.  وی افزود: تروریسم اکنون ریشه‌های فرهنگی هم دارد و مبارزه موثر با این جریانات مبارزه جدی با این ریشه‌ها را هم می‌طلبد. لاریجانی با بیان بی‌نتیجه بودن نشست اخیر لوزان درباره سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا اعتقاد به حل بحران سوریه از طریق سیاسی داشت اما قدرت‌های جهانی و همپیمانان منطقه‌ای آنها اعتقادی به حل بحران سوریه از طریق گفت‌وگو ندارند و این یکی از دلایل شکست مذاکرات قبلی و لوزان است. وی افزود: تلاش برای ساقط کردن دولت قانونی سوریه منجر به آشفتگی و روی کار آمدن جریان‌های تروریستی در این کشور می‌شود لذا باید سرنوشت این کشور به مردم سوریه سپرده شود.

«مقابله به مثل» پیشنهاد مجلس  در مقابل بدعهدی برجامی غربی‌ها
رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، مقابله به مثل را پیشنهاد گزارش 6 ماهه برجامی کمیسیون متبوع خود خواند. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری درباره آخرین وضعیت تدوین گزارش 6 ماهه مجلس از اجرای برجام به خانه ملت گفت: در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این گزارش مورد بررسی نهایی قرار گرفت.  نماینده مردم قم در مجلس تاکید کرد: با نهایی شدن گزارش، آن را تقدیم هیات رئیسه می‌کنیم تا طبق قانون در صحن علنی برای نمایندگان مردم قرائت شود. وی ادامه داد: اینکه قرائت این گزارش چه روزی در دستور کار قرار گیرد به نظر هیات رئیسه بستگی دارد، کمیسیون تنها وظیفه تهیه و ارسال گزارش به هیات رئیسه را بر عهده دارد. ذوالنوری درباره جزئیات گزارش 6 ماهه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از اجرای برجام گفت: در بخش پیشنهادهای گزارش تاکید کرده‌ایم قانون اقدام متقابل و متناسب با طرف برجام به دلیل بدعهدی در اجرای تعهدات توافق هسته‌ای اجرایی شود و مقابله به مثل کنیم.  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر قرار است برجام برای یکی از طرف‌ها ثمری نداشته و بی‌خاصیت باشد، باید برای دیگری هم این طور شود، از نظر عرف و قوانین بین‌المللی نیز حق مردم ایران است در نهایت در مقابل بدعهدی‌ها چنین رفتاری از سوی جمهوری اسلامی صورت گیرد.


امنیت ایران مدیون رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید باید جلوی دشمن را در سنگر اول گرفت؛ چراکه آنجا خاکریز ما است و ما در سوریه برای منافع خود می‌جنگیم. علی‌اکبر ناطق‌نوری در مراسم گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد شهادت آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی در مسجد امیرالمؤمنین تهران با تأکید بر اینکه مردم ایران در صحنه‌های انقلاب خیلی خوب امتحان پس دادند، گفت: مردم خون دادند تا پیام امام(ره) بماند و این خون‌ها انقلاب را بیمه کرد. وی به رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری در شرایط فعلی اشاره و خاطرنشان کرد: رهبری شجاع، هوشیار و بیدار امروز ایران را در یک امنیت قابل‌ستایش قرار داده است و این امنیت در منطقه‌ای به وجود آمده که آتش در آن موج می‌زند. ناطق‌نوری به ماجرای سوریه اشاره و اظهار کرد: این سعودی‌های خبیث به دنبال این بودند که نقشه بکشند تا طرح خاورمیانه بزرگ را اجرا و سوریه را از نفس بیندازند تا بلکه پل ارتباطی ما را با لبنان قطع کنند، چراکه اگر سوریه ساقط شود ارتباط ما با حزب‌الله لبنان قطع می‌شود و آنها به خیال خود می‌توانند حزب‌الله را سرکوب کنند. وی تأکید کرد: باید جلوی دشمن را در سنگر اول گرفت؛ چراکه آنجا خاکریز ما است و ما در سوریه برای منافع خود می‌جنگیم.


Page Generated in 0/0123 sec