printlogo


کد خبر: 166171تاریخ: 1395/7/27 00:00
اخبار

«جانشین‌های دیوانه!»
حمله روزنامه دولت به گزینه‌های جانشینی جنتی!
روزنامه دولتی ایران با انتشار مطلبی، به گزینه‌های احتمالی جانشینی علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حمله کرد. به گزارش «وطن‌امروز» در شرایطی که ماجرای برکناری علی جنتی قطعی شده و روحانی در حال بررسی گزینه‌های جایگزین او است؛ روزنامه دولتی ایران با انتشار یک مطلب طنز، ضمن انتقاد از برکناری علی جنتی، گزینه‌های احتمالی جایگزینی او را به «راننده وانت دیوانه» تشبیه کرد! این روزنامه در صفحه 24 شماره روز گذشته خود در مطلبی تحت عنوان «رمزگشایی از راننده وانت جنجالی!» به ماجرای انتشار یک کلیپ جنجالی از رفتار دیوانه‌وار یک راننده وانت در یکی از خیابان‌های تهران اشاره کرده و نوشته است: «نمی‌دانیم شما تصویر وانت پیکانی سفیدرنگ را که از خیابان اصلی وارد کوچه‌ای ورود ممنوع شده و به شکلی دیوانه‌وار خود را به خودروهای مسیر می‌کوبد تا راه را باز کند دیده‌اید یا نه؟ در روزهای گذشته این فیلم در فضای مجازی دست به دست می‌شد و گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره هویت راننده ابراز شد». روزنامه دولتی ایران در ادامه این مطلب درباره هویت این راننده وانت پیش‌بینی‌هایی را مطرح کرده و نوشته است: «شاید راننده یکی از مدعیان تصدی پست وزارت ارشاد بوده. در حالی که هنوز نه به بار است و نه به دار و جناب وزیر هم فرموده‌اند که بعداً معلوم می‌شود، برخی دوستان خیلی عجله دارند که گزینه احتمالی باشند. پس بعید نیست سوار وانت شده تا بلکه هم زودتر خودش را به پاستور برساند و همزمان با گوشی تلفن همراه اخبار را مرور می‌کرده که این‌طور به در و دیوار کوبیده و حواسش نبوده». این مطلب عجیب روزنامه دولتی ایران می‌تواند نشان‌دهنده اعتراضات داخلی در دولت نسبت به تغییر علی جنتی باشد. از سوی دیگر حمله عجیب این روزنامه به گزینه‌های احتمالی جایگزینی جنتی نیز حاکی از نارضایتی تصمیم‌گیران این روزنامه از این گزینه‌هاست.


ناکامی ۲۱ قایق دزدان دریایی در حمله به کشتی تجاری ایرانی
حمله ۲۱ فروند قایق دزدان دریایی به کشتی تجاری ایرانی با آتش سنگین ناوهای ارتش ناکام ماند. بامداد دیروز(دوشنبه) دزدان دریایی خلیج عدن که عمدتا از سواحل سومالی حرکت و اقدام به دزدی می‌کنند، به کشتی تجاری ایرانی هجوم برده و قصد ربایش این کشتی را داشتند ولی پس از تبادل آتش سنگین بین طرفین فرار را بر قرار ترجیح دادند. براساس این گزارش، دزدان در 2 مرحله دیگر به کشتی تجاری دیگری از کشورمان، نخست با 8 فروند  قایق در 46 مایلی جنوب عدن و سپس با 13 فروند قایق در 55 مایلی جنوب عدن با تعداد نفرات زیاد و تجهیزات پیشرفته حمله می‌کنند که در هر 2 مرحله با تبادل آتش گسترده بین دزدان و ناوگروه نیروی دریایی ارتش ناکام می‌مانند و پا به فرار می‌گذارند.

تمرین عملیات برد بلند  در رزمایش فداییان حریم ولایت
ششمین رزمایش فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش روز گذشته در منطقه عمومی اصفهان با حضور انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب‌افکن، ترابری نیمه‌سنگین و سبک، هواپیماهای ارتباطی و شناسایی، سوخت رسان و انواع پهپادها آغاز شد. به گزارش فارس، امیر خلبان مسعود روزخوش، سخنگوی رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت 6، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این رزمایش هواپیماهای جنگنده سوخو24، اف4، اف5، میگ29، اف14، صاعقه، هواپیماهای سوخت رسان بوئینگ 707 و 747، انواع پهپادها و هواپیمای سی130حضور دارند. وی تصریح کرد: تمرین عملیات برد بلند جنگنده‌ها همراه با سوختگیری هوایی، دقت در نقطه‌زنی بمب‌ها و راکت‌ها در عملیات هوا به زمین و موشک‌های هوا به هوا، کنترل و هدایت آتش شکاری بمب‌افکن‌ها، رصد اطلاعاتی منطقه عملیات با استفاده از تصاویر هوایی پرنده‌های با سرنشین و بدون‌سرنشین، گشت هوایی هواپیماهای رهگیر به منظور مقابله با هرگونه تجاوز هوایی دشمن و انهدام اهداف کشف‌شده از محورهای مهم مورد توجه در این رزمایش است.


Page Generated in 0/0050 sec