printlogo


کد خبر: 166180تاریخ: 1395/7/28 00:00
آیا در آخرین مناظره انتخابات آمریکا آبرویی برای هیلاری و ترامپ باقی می‌ماند؟
رسوایی 3
اسناد اف‌بی‌آی درباره پرونده کلینتون، از تبانی او با دولت و دستگاه قضایی پرده برمی‌دارد

سومین مناظره از سلسله مناظره‌های انتخاباتی کثیف نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات در حالی برگزار می‌شود که رسانه‌های ینگه دنیا بر آن نام «شب جنگ» گذاشته‌اند و به مخاطبان خود تاکید می‌کنند حتی‌الامکان مانع تماشای آن توسط کودکان شوند. ساعت 4 بامداد فردا به وقت تهران، دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون در آخرین مواجهه مستقیم، زنده و البته زننده خود، تنها 20 روز پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری هشتم نوامبر(18 آبان) در دانشگاه نوادا در شهر «لاس‌وگاس» آخرین ذرات آبروی خود را به قمار می‌گذارند. این سیرک فحاشی و انگ‌زنی دوجانبه که نشانه سقوط اخلاقی سیاست و جامعه آمریکاست همانند
2 مناظره پیشین 90 دقیقه(6 بخش
15 دقیقه‌ای) خواهد بود و از همه شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای، کابلی و تارنماهای مهمی چون فیسبوک و توئیتر به طور زنده پخش خواهد شد.
این‌بار میزبان مناظره «کریس والاس»، مجری شبکه فاکس‌نیوز، تنها شبکه بزرگ حامی ترامپ خواهد بود و به همین دلیل تاجر نیویورکی بهانه‌ای درباره احتمال جانبداری از کلینتون که در 2 مناظره پیشین مطرح شد ندارد.
رسانه‌های جریان اصلی آمریکا مدعی‌اند در نظرسنجی‌های معتبر، کلینتون در هر دو چالش مستقیم پیشین با فاصله زیاد رقیبش را پشت‌سر گذاشته اما به نظر نمی‌رسد شب سوم برنده‌ای داشته باشد و هر دو طرف رسواتر از قبل از لاس‌وگاس بازخواهند گشت، چرا که در آخرین رویارویی‌شان هرچه تیر در چنته دارند برای ترور شخصیت رقیب به کار خواهند برد و شاهد مطرح شدن موضوعاتی حتی کثیف‌تر از شب دوم مناظره‌ها خواهیم بود. شبی که در آن هیلاری ترامپ را به هتک‌حرمت جنسی و اخلاقی از زنان و او هم در مقابل بیل کلینتون، شوهر هیلاری را به تجاوز به چند زن حاضر در مراسم متهم کرد. بحث آنقدر کثیف بود که تصاویر مربوط به تمرکز دوربین روی صورت همسر و دختر ترامپ در حین مطرح شدن این مسائل در پخش تکراری مناظره توسط برخی شبکه‌ها حذف شد. به همین دلیل شبکه سی‌ان‌بی‌سی به والدین آمریکایی تذکر داده چگونه باید ذهن کودکان‌شان را پیش از تماشای این مناظره  آماده کنند اگرنه همان بهتر که نگذارند کودکان‌شان با مطرح شدن مبتذل‌ترین مسائل در قالب بالاترین سطح مناظره سیاسی شوکه شوند. قرار است والاس، میزبان برنامه، 6 سوال از هر طرف درباره مهاجرت، حقوق و بحران بدهی‌ها، اقتصاد، سیاست خارجی، دادگاه عالی و سلامت هر یک از نامزدها مطرح کند. پیداست حمایت شبکه فاکس‌ از ترامپ تاثیر خود را بر طراحی پرسش‌ها خواهد گذاشت، چون این نامزد جمهوری‌خواه بود که در آستانه سومین «شب جنگ» خواهان انجام آزمایش دارو(تست دوپینگ) از خود و کلینتون شد. ضمنا پیش کشیدن موضوع دادگاه عالی فدرال در بحث نیز احتمالا با رویکرد تبرئه هیلاری از پرونده سوءاستفاده از‌ ایمیل‌های وزارت خارجه صورت می‌گیرد. از ستادهای انتخاباتی 2 طرف خبرهایی به گوش می‌رسد که هیلاری قصد دارد با انجام حرکاتی فانتزی که مربوط به آزمایش حرکتی معتادان به داروهای مخدر است، سلامتی خود را روی سن به رخ ترامپ بکشد و مناظره سوم را به یک سیرک واقعی بدل کند. ترامپ هم برای جدی نگاه داشتن فضا اقدام به دعوت مادر یکی از دیپلمات‌های آمریکایی قربانی در حادثه حمله به سفارت آمریکا در لیبی در 2012 کرده است.
 


Page Generated in 0/0065 sec