printlogo


کد خبر: 166185تاریخ: 1395/7/28 00:00
اخبار

برجام هم سایه تهدید اقتصادی را دور نکرد
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: برجام هم نتوانسته ما را از جنگ اقتصادی دور کند و همچنان تهدید اقتصادی به عنوان یکی از جدی‌ترین تهدیدات در سال‌های آتی برای ما مطرح است. به گزارش مهر، سردار غلامرضا جلالی در نشست خبری درباره اقدامات و رویکرد سازمان پدافند غیرعامل اظهار داشت: امروز دیگر تهدید نظامی برای ما اولویت محسوب نمی‌شود که این نیز به دلیل همان تولید و انباشت قدرت است. وی با بیان اینکه تهدید نظامی به اولویت‌های آخر ما منتقل شده است، اضافه کرد: تهدید سایبری یکی از آن تهدیداتی است که در سال‌های اخیر مطرح شده است و حوزه‌های مختلفی را هم دربر گرفته و کاملاً پیشرفته محسوب می‌شود. رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: بحث دیگر تهدید اقتصادی است که رهبر معظم انقلاب هم بارها در این باره گفته‌اند که جنگ اقتصادی را جدی بگیرید و این طور که به نظر می‌آید تدابیر برجام هم نتوانسته ما را از این جنگ دور کند و همچنان تهدید اقتصادی به عنوان یکی از جدی‌ترین تهدیدات در سال‌های آتی برای ما مطرح است و دشمن فکر می‌کند می‌تواند قدرتش را در این حوزه بر ما اعمال کند.

توطئه عربستان برای درگیر کردن دیگران در یمن
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه عربستان برای خروج از بن‌بست جنگ یمن در تلاش است دیگران را درگیر این ماجرا کند، به آمریکایی‌ها توصیه کرد مراقب دام‌هایی که دیگران برای‌شان در منطقه پهن می‌کنند، باشند. بهرام قاسمی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما درباره تحولات یمن اظهار داشت: از مجموعه تحولات منطقه و یمن می‌شود برداشت کرد که عربستان‌سعودی در پی شکست‌های مکرر در منطقه بویژه در تجاوز به یمن، اقدامات جدیدی انجام می‌دهد تا دیگران را درگیر ماجرای یمن کند. وی افزود: هدف عربستان این است که با افزایش تنش و تشنج در منطقه، پای دیگران را هم به صحنه مشکلات خودش بکشاند تا بتواند مفری برای خودش پیدا کند. سخنگوی وزارت امور خارجه هشدار داد: دولت آمریکا باید بداند دریای سرخ و منطقه‌ای که یمن در آن قرار دارد از حساسیت ویژه و راهبردی برخوردار است و حفظ ثبات در آن بسیار مهم است.

گمانه زنی ها درباره تغییر وزرا در کابینه روحانی
منابع آگاه از تغییر و تحولات در دولت یازدهم خبر می‌دهند. خبر این تغییر و تحولات را روز گذشته یک منبع آگاه به فارس داد. این منبع آگاه با اشاره به ترمیم کابینه در آینده نزدیک گفت: در آینده نزدیک 3 وزارتخانه مهم ارشاد، آموزش‌وپرورش و  ورزش و جوانان در دولت ترمیم شده و احتمالا در حوزه صنعت و اقتصاد نیز این ترمیم ادامه داشته باشد. وی همچنین گفت:‌ تغییرات در یک یا 2 جایگاه ارشد دولتی نیز شامل این تغییرات خواهد بود. ساعاتی از انتشار این گمانه‌زنی‌ها نگذشته بود که خبرگزاری دولتی ایسنا از استعفای وزرای ورزش و جوانان، آموزش‌وپرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد. علی اصغر فانی در گفت وگو
با تسنیم خبر استعفایش را تکذیب کرد.

در قیام امام حسین(ع) هرگز بحث سازش و مذاکره مطرح نبود
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که تاریخ اسلام را مطالعه کرده‌اند بخوبی می‌دانند در واقعه عاشورا هرگز بحث مذاکره مطرح نبود. حجت‌الاسلام مجتهدشبستری در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره ادعای اخیر پیرامون مذاکره خواندن گفـت‌وگوی امام حسین(ع) و عمرسعد اظهار کرد: امام حسین(ع) بیعت با یزید و سازش با او را ننگ و ذلت ابدی می‌دانست. یزید و عبیدالله بن‌ زیاد به دنبال بیعت گرفتن از امام حسین(ع) بودند ولی ایشان هرگز زیر بار ذلت بیعت با یزید نرفته و آن را قبول نکردند. وی درباره نسبت تحریف مذاکره امام حسین(ع) و عمرسعد با نظریه سازش با دشمن، خاطرنشان کرد: شرایط امروز ما شبیه دوران امام حسین(ع) است. دشمن ما قصد زورگویی و  از بین بردن عزت ما را دارد و ما راهی جز دنبال کردن مرام و شیوه حضرت اباعبدلله(ع) نداریم. وی درباره وظیفه علما و حوزه‌های علمیه در برابر این تحریفات، گفت: وظیفه علما و حوزه‌های علمیه تبیین دقیق وقایع تاریخی است تا جامعه دچار اشتباه و انحراف نشود.


Page Generated in 0/0066 sec