printlogo


کد خبر: 166188تاریخ: 1395/7/28 00:00
اخبار

سرمایه‌گذاری 14 هزار میلیاردی برای محرومیت‌زدایی از اندیمشک
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در بازدید از مناطق محروم شهرستان اندیمشک، از اختصاص 14 هزار میلیارد ریال اعتبار برای محرومیت‌زدایی از این شهرستان خبر داد.  محمدرضا مخبر در نشست فرمانداری این شهرستان گفت: بزودی با اختصاص ۱4 هزار میلیارد ریال اعتبار، شاهد اجرای طرح‌های گسترده‌ محرومیت‌زدایی برای توسعه و آبادانی شهرستان اندیمشک خواهیم بود. وی ادامه داد: امیدواریم با این سرمایه‌گذاری در 3 سال آینده حدود 6 هزار شغل در این شهرستان ایجاد شود. فریدون حسنوند، نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: این میزان اعتبار در حوزه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، عمرانی و صنعتی اندیمشک و در مدت ۳ سال به کار گرفته می‌شود. به گفته‌ وی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با توجه ویژه به توسعه خدمات در بخش‌های مختلف شهری و روستایی به خط مقدم رفع محرومیت کشور تبدیل شده است و با تمام فعالیت‌هایی که ستاد در مناطق محروم دارد باز هم در بهره‌برداری طرح‌ها نامی از آن برده نمی‌شود. وی تصریح کرد: این ستاد علمدار اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کشور است.


چند درصد زعفران مشهد تقلبی است؟
با توجه به تحقیقات انجام‌شده روی ۷۰۰۰ نمونه زعفران توزیع‌شده در مشهد این نتیجه حاصل شد که ۷۸ درصد محصولاتی که توزیع می‌شود به رنگ مصنوعی «تارتازین» آلوده است. حمیدرضا کریم، مدیرکل تعزیرات خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: رنگ مصنوعی «تارتازین» ماده‌ای است که در درازمدت سبب ابتلای افراد مصرف‌کننده به سرطان شده و برای سلامتی بسیار مضر است. وی با تأکید بر اینکه از این پس فروش «زعفران فله» در واحدهای آجیل و خشکبار و دیگر فروشگاه‌های متفرقه تخلف بوده و افراد باید مراتب را به مراجع مربوط گزارش دهند، تصریح کرد: اتحادیه زعفران‌فروشان 400 عضو مجاز دارد که
70 نفر از آنها دارای کارخانه بسته‌بندی بوده و برند آنها اعتبار مناسبی دارد و افراد می‌توانند از این فروشگاه‌ها خرید خود را انجام دهند. وی با بیان اینکه بهتر است زائران و مجاوران بارگاه رضوی از خرید «زعفران فله» خودداری و نیاز خود را از محصولات برندهای صاحبنام و شناخته‌شده که مجوز لازم را دارند، تأمین کنند، خاطرنشان کرد: مشاهده شده در بعضی موارد بسته‌بندی‌ها نیز جعلی بوده و واحدی که کارت و آدرس داخل آنها گذاشته شده وجود خارجی ندارد.


خرید توافقی شیر ادامه دارد
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با بیان اینکه ۵۰ درصد از مطالبات دامداران پرداخت شده، گفت: هنوز تصمیمی برای توقف طرح خرید توافقی شیر خام نداریم و خرید توافقی همچنان ادامه دارد. حسین صفایی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه شیر خشک استحصالی از این شیر خریداری شده به خارج از کشور صادر می‌شود، درباره آخرین وضعیت مطالبات دامداران نیز گفت: قبلاً ۳۰ درصد مطالبات دامداران پرداخت شده بود که اخیراً این عدد به ۵۰ درصد افزایش یافته است. وی اضافه کرد: از آنجا که هر روز شیر جدید از دامداران خریداری می‌شود، مطالبات نیز به روز می‌شود و مانند گندم نیست که بدهی کشاورزان یک عدد ثابت بماند. به گفته صفایی، در حال حاضر روزانه حدود ۷۰۰ تن شیر خام از دامداران خریداری می‌شود.


بودجه‌ریزی دستگاه‌های دولتی بر مبنای عملکرد
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: کمیسیون تلفیق مصوب کرد تا پایان برنامه ششم، دستگاه‌های اجرایی و واحدهای عملیاتی براساس بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد اداره شوند. البته برخی واحدهای عملیاتی مانند مدارس مستثنا شدند. محمد خدابخشی در گفت‌وگو با خانه ملت، در تشریح نشست کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، گفت: به دولت اجازه داده شد منابع را در قالب لوایح بودجه سنواتی تا 15 درصد جابه‌جا کرده یا افزایش دهد البته جدول منابع و مصارف دولت قبلا در لایحه برنامه ششم توسعه ارائه شده است. سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه ادامه داد: انجام فعالیت‌ها و ایجاد تعهداتی که بار مالی مازاد بر ارقام مندرج در بودجه سنواتی را موجب شوند نیز در جلسه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ممنوع شد.
 


Page Generated in 0/0060 sec