printlogo


کد خبر: 166200تاریخ: 1395/7/28 00:00
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس هشدار داد
ردپای پروژه نفوذ در گروه‌های محیط زیستی

گروه اجتماعی: «یکی از زمینه‌هایی که پروژه نفوذ برای آنها برنامه دارد و آن را دنبال می‌کند حوزه فعالیت‌های محیط زیستی است».
سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این مطلب گفت: پروژه نفوذ پروژه‌ای جدی است که سرکردگی این پروژه برعهده آمریکاست و  انگلیس هم در این زمینه فعال بوده و اقداماتی را انجام داده است. وی به فارس بیان داشت: درباره نوع راهبرد، استراتژی و تاکتیک‌های پروژه نفوذ باید به این نکته توجه کنیم که این پروژه با جاسوسی متفاوت است چون هدف پروژه نفوذ تغییر باورهاست و می‌خواهد نظام محاسباتی افراد را تغییر بدهد، بنابراین فردی را برای جاسوسی نمی‌فرستند که بتوان وی را دستگیر کرد بلکه دست به اقداماتی می‌زنند که جنس این اقدامات نرم‌افزاری است.
نقوی‌حسینی خاطرنشان کرد: یکی از زمینه‌هایی که پروژه نفوذ برای آن برنامه دارد و آن را دنبال می‌کند حوزه فعالیت‌های محیط زیستی است که در این حوزه گروه‌ها به عنوان طرفدار محیط زیست، افراد را درون فضای فعالیتی خود می‌برند که در ظاهر فعالیت‌های محیط زیستی است اما در باطن هدف دیگری دنبال می‌شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: پروژه نفوذ تحت پوشش‌های گوناگون می‌تواند کار خود را انجام دهد. یکی از حوزه‌هایی که پروژه نفوذ در آنجا فعال است شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های اجتماعی است که حتی با برگزاری کلاس‌های آموزشی و ایجاد تیم‌های ورزشی و گروه‌های سرگرمی تلاش می‌کنند آن باورها را تغییر دهند بنابراین هدف تغییر باورهاست، چرا که وقتی باورها تغییر پیدا کند نوع محاسبات افراد هم تغییر می‌کند.


Page Generated in 0/0055 sec