printlogo


کد خبر: 166201تاریخ: 1395/7/28 00:00
اخبار

مصدومیت و قطع عضو 2 نفر در شمال تهران
بسته مشکوک در محله ارسباران منفجر شد
پلیس تهران جزئیات انفجار در محله ارسباران را که منجر به مجروح شدن 2 شهروند شد تشریح کرد. به گزارش مهر، به دنبال وقوع یک فقره انفجار که منجر به مصدومیت و نقص عضو 2 نفر از شهروندان تهرانی در محله ارسباران شد، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت در اطلاعیه‌ای با تشریح جزئیات این حادثه اعلام کرد: ساعت 10:50 صبح روز سه‌شنبه وقوع یک فقره انفجار در محدوده محله ارسباران در شمال تهران از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران بزرگ به پلیس اعلام شد که  اکیپی از ماموران کلانتری ۱۰۳ گاندی و واحد‌های امدادی در محل حضور یافتند. براساس این گزارش، پس از بررسی‌های پلیسی و انجام تحقیقات محلی مشخص شد 2 مرد به نام‌های «غلامرضا» ۵۵ساله و «ناصر» ۵۴ ساله که پیک موتوری و کارگر خدماتی یک موسسه آموزشی بودند زمانی که مشغول نظافت و جمع‌آوری اسباب و اثاثیه در انباری پشت‌بام این آموزشگاه بودند متوجه بسته‌ای مشکوک شده و پس از بیرون آوردن آن متوجه می‌شوند اکلیل و سرنج است. زمانی که ناصر در حال وارسی بسته بود غلامرضا با سیگار روشن به وی نزدیک می‌شود که ناگهان بسته  منفجر شده و به مجروحیت و قطع انگشت دست چپ وی و  سوختگی صورت غلامرضا منجر می‌شود.  در این اطلاعیه آمده است با وقوع انفجار کارشناسان چک و خنثی‌سازی پلیس پایتخت، در محل حاضر و نسبت به بررسی حادثه اقدام کردند که در بررسی‌های فنی مشخص شد مواد استفاده شده شامل مواد محترقه دست‌ساز بوده و هیچ‌گونه اثری از وجود مواد منفجره در بسته یادشده دیده نشده است.

انهدام باند نفوذ در شبکه بانکی
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از انهدام باند نفوذ در یکی از بانک‌های این استان خبر داد. ناصر عتباتی، دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: براساس اعلام حراست یکی از بانک‌ها مبنی بر تحرک افرادی برای جابه‌جایی پول‎های کلان در این بانک، دادستانی  به موضوع ورود پیدا کرد. وی به میزان عنوان کرد: براساس گزارش‌های دریافتی، گروهی 11 نفره و غیربومی با جعل یکسری اسناد و مدارک رسمی در یکی از بانک‌های استان اردبیل نفوذ کرده و قصد داشتند میلیاردها تومان پول را جابه‌جا کنند. دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با بیان اینکه هدف این باند شناسایی یکسری حساب‌های خاص دولتی و ورود به آن حساب‌ها برای جابه‌جایی پول‌ها بود، افزود: این افراد با ادعای منتسب بودن به یکسری نهادهای خاص، برخی حساب‌های دولتی را نیز شناسایی کرده و شماره حساب‌ها را به دست آورده بودند. وی ادامه داد: اعضای این باند همچنین با طرح این ادعا که حکم جابه‌جایی این وجوه را از ناحیه مقامات خاص دارند، با ارائه این احکام جعلی قصد اجرای اقدامات مجرمانه خود را داشتند که با اعلام حراست بانک، موضوع تحت نظارت مستقیم دادستان مرکز استان و با همکاری پلیس آگاهی و پلیس فتا پیگیری شد. عتباتی درباره آخرین وضعیت این پرونده یادآور شد: تحقیقات اولیه از سوی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در حال انجام است و در حال حاضر 10 نفر بازداشت شده‌اند‌ و یک نفر نیز با قرار مناسب آزاد شده است.


اعلام مهلت ثبت‌نام در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری
ثبت‌نام در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری تا 20 آبان ماه ادامه دارد. به گزارش
«وطن امروز» مجید متقی‌طلب، دبیر فن بازار جمهوری اسلامی ایران با بیان این مطلب گفت: مالکان فناوری می‌توانند محصولات خود را از طریق سامانه ارزیابی فناوری ایران(سافا)  به نشانی www.irantechhub.ir برای حضور در فن بازار این نمایشگاه ثبت‌نام کنند.متقی‌طلب اظهار داشت: تنها محصولاتی در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری امکان حضور خواهند داشت که در سامانه سافا ثبت‌نام کرده و مراحل داوری را طی کرده باشند. وی تاکید کرد: پس از ثبت‌نام  محصولات فناوری در سامانه سافا، اطلاعات تکمیل شده توسط متقاضیان، در اختیار داوران گذاشته می‌شود تا ارزیابی نهایی را انجام دهند. گفتنی است، هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری از تاریخ 24 تا 28 آبان ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران  برگزار می‌شود.
 


Page Generated in 0/0059 sec