printlogo


کد خبر: 166212تاریخ: 1395/7/28 00:00
اخبار

لغو سفر وزیر ارشاد به بلگراد
سفر علی جنتی، وزیر ارشاد جهت حضور در شصت‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد لغو شد، در حالی که ایران در این نمایشگاه میهمان ویژه است. به گزارش فارس، همچنان حاشیه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌واسطه شایعه استعفا یا برکناری علی جنتی از وزارت ارشاد ادامه‌دار است و سکوت رئیس‌جمهور به این مساله دامن می‌زند. براساس این گزارش، وزیر ارشاد در ادامه برنامه کاری خود پنجشنبه سفر به کشور ایتالیا را نیز دارد، آن هم برای امضای چند تفاهمنامه اما ظاهرا با تاکید دولت به جهت تنظیم قرار ملاقات‌ها و نشست‌های امضای تفاهمنامه، جنتی ناچار است این سفر را نیز برود. اما از سوی دیگر شنیده‌ها حاکی از آن است که انتخاب سرپرست برای وزارتخانه ارشاد در میدان بهارستان، به هفته آینده موکول شده تا چهره‌های مناسب مورد بررسی قرار گیرند. شنیده‌ها حاکی از آن است که 2 گزینه اصلی برای سرپرستی این وزارتخانه سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کتابخانه ملی و حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور هستند.

امکان عدم همکاری شورایعالی تهیه‌کنندگان با جشنواره فیلم فجر
رئیس شورایعالی تهیه‌کنندگان گفت: شورا با دبیران جشنواره توافقی جهت میزان نمایش فیلم‌ها دارد، اگر دبیر جشنواره به تعهداتش عمل نکند ممکن است شورایعالی تهیه‌کنندگان همکاری با جشنواره فجر را متوقف کند. به گزارش فارس، غلامرضا موسوی، رئیس شورایعالی تهیه‌کنندگان در این‌باره گفت: شورایعالی تهیه‌کنندگان طبق توافقی که با دبیران جشنواره‌ها (رضاداد  و حیدری) داریم نمایش فیلم‌ها برای 6000 صندلی در اختیار جشنواره فیلم فجر است تا بتواند برای میهمانان، آثار را به نمایش بگذارد اما نمایش بیشتر از این تعداد به تعداد صندلی‌های اضافه هر سانس 50 درصد از مبلغ هزینه بلیت باید به صاحبان آثار (تهیه‌کننده) ارائه شود اما متاسفانه دوستان هنوز پرداختی نداشتند. گویا زمانی که کار دوستان به اتمام می‌رسد حق‌وحقوق صاحبان آثار را به فراموشی می‌سپارند. وی درباره میزان نمایش آثار به طور تقریبی در جشنواره سال گذشته گفت: میزان نمایش فیلم‌ها تا 20 هزار صندلی بوده است، این تعداد صندلی به جز سانس‌های فوق‌العاده است. پیگیری‌هایی داشتیم و آقای حیدری موضوع را در دستور کار قرار دادند اما هنوز هیچ پولی را نتوانستیم برای همکاران‌مان از جشنواره بگیریم. به همین جهت اگر بموقع پول دوستان پرداخت نشود شورایعالی تهیه‌کنندگان همکاری با جشنواره را متوقف می‌کند.

معرفی داوران دهمین «سوگواره هنر عاشورایی»
احمد آقا قلی‌زاده، محمد خزائی و مهدی حاجی‌محمدی‌کار به عنوان داوران بخش پوستر و پرچم دهمین «سوگواره هنر عاشورایی» معرفی شدند. به گزارش فارس، احمد آقاقلی‌زاده، محمد خزائی و مهدی حاجی محمدی کار داوری آثار بخش پوستر و پرچم دهمین «سوگواره هنر عاشورایی» را بر عهده دارند. این جشنواره در بخش‌های نقاشی، پوستر و پرچم با موضوع حماسه عاشورا و در بخش تصویرسازی با موضوع قاسم بن الحسن(ع) 11 آبان‌ماه 1395 افتتاح شده و به مدت یک ماه آثار آن در حوزه هنری به نمایش گذاشته می‌شود.

اظهارنظر مدیرکل دفتر حقوقی وزارت ارشاد درباره رستاخیز
دفاع ارشاد از حقوق بیت‌المال
لادن حیدری گفت: وزارت ارشاد بنا بر اقتضا و وظیفه خود باید از حقوق بیت‌المال در پرونده فیلم «رستاخیز» دفاع ‌کند؛ البته هنوز دادگاه تجدیدنظر رای خود را در این پرونده اعلام نکرده است.  به گزارش نسیم، مدیرکل دفتر حقوقی وزارت ارشاد، درباره آخرین وضعیت پرونده «رستاخیز» گفت: پرونده همچنان در مرحله تجدیدنظرخواهی قرار دارد و هنوز دادگاه تجدیدنظر رای خود را درباره این پرونده صادر نکرده است؛ چرا که هنوز پروسه دادرسی آن به طور کامل طی نشده است. وی ادامه داد: مرحله تجدیدنظر در دیوان عدالت اداری درباره پرونده «رستاخیز» در حقیقت مرحله ورود به تعیین خسارت است؛ البته دیوان خسارت به شخص را تایید کرده و اگر در دادگاه تجدیدنظر نیز این مساله تایید شود، دادگاه‌های عمومی درباره میزان خسارت تصمیم‌گیری می‌کنند. مدیرکل دفتر حقوقی وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد بنا بر اقتضا و وظیفه خود باید از حقوق بیت‌المال در فیلم «رستاخیز» و خسارتی که در رسانه‌ها مطرح شده، دفاع ‌کند و تا آخرین مرحله دادرسی نیز پیگیری‌ها از سوی وزارت ارشاد انجام خواهد شد.


Page Generated in 0/0063 sec