printlogo


کد خبر: 166216تاریخ: 1395/7/28 00:00
رویدادها

برپایی نمایشگاه «حضرت علی‌اصغر(ع)» در حوزه هنری
بیستمین نمایشگاه گرافیک و نقاشی واقعه کربلا با عنوان «حضرت علی‌اصغر(ع)» در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برپا شد. به گزارش مهر، در این نمایشگاه ۳۸ اثر از ۲۷ هنرمند در عرصه نقاشی و گرافیک ارائه شده که به گفته پریسا شاد، دبیر این نمایشگاه با موضوع حضرت علی‌اصغر(ع) به عنوان نماینده مظلومیت تمام کودکان جهان برپا شده است. پریسا شاد هدف اصلی این حرکت را رسیدن به یک پرداخت جدید در حوزه موضوعات عاشورایی دانست و بیان کرد: تا به حال در نقاشی‌ها و عکس‌ها و آثار گرافیکی ما نشانه‌هایی چون پنجه دست یا مراسم نوحه‌خوانی و سینه‌زنی و... دیده شده و آثار بیشتر شکل سنتی داشته ولی در نمایشگاه اخیر ما به ندرت از این نشانه‌ها می‌بینید. ما هر سال یک موضوع را در حواشی واقعه کربلا انتخاب می‌کنیم که امسال موضوع
«حضرت علی‌اصغر(ع)» را به عنوان نماینده مظلومیت تمام کودکان جهان در نظر گرفتیم.

نمایش تصویرسازی‌های نماهنگ «وقت رفتن»
تصویرسازی‌های نماهنگ «وقت رفتن» با نوای محمود کریمی در گالری هیات هنر و حماسه به نمایش درآمد. به گزارش تسنیم، تصویرسازی‌های نماهنگ «وقت رفتن» با صدای محمود کریمی و کارگردانی مشترک «ارسلان عیوض‌زاده» و «خشایار سپهری» در فضاسازی هیات هنر و حماسه به نمایش درآمد. این تصویرسازی‌ها اثر هنرمند جوان «میکائیل براتی» است که پیش از این آثار مختلفی از جمله پوسترهای فیلم «سیانور» را تصویرسازی کرده است. تصویرهای به نمایش گذاشته شده، لحظات مهمی از واقعه کربلا از جمله لحظه برخورد تیر به گلوی شهید 6 ماهه دشت کربلاست.

در نمایش و نقد «آقای نخست‌وزیر» در مهر مطرح شد
از اشتباهات تاریخی درس بگیریم
در نشست نقد و بررسی مستند «آقای نخست‌وزیر» درباره نقش مصدق در نهضت ملی شدن نفت و اشتباه‌های وی در آن دوره تاریخی صحبت شد. به گزارش مهر، در نمایش و نقد و بررسی مستند «آقای نخست‌وزیر» که با حضور محمدتقی فهیم‌منتقد، محمدرضا امامقلی کارگردان اثر، سیدیزدان حبیبی‌ پژوهشگر مستند و با همراهی موسسه سفیر فیلم در محل خبرگزاری مهر برگزار شد، محمدرضا امامقلی عنوان کرد: مستند «آقای نخست‌وزیر» مساله‌محور است و ما این ماموریت را برای خود تعریف کردیم که در رابطه با تاریخ معاصر؛ بویژه دوره‌ای که کمتر درباره آن صحبت شده است، حرف بزنیم. اتفاقات حال حاضر در عرصه ملی و بین‌المللی قابلیت این را داشت که ما مجدداً جریان ملی شدن صنعت نفت را بازخوانی کنیم و از آن عبرت بگیریم. یعنی ما می‌توانیم تصمیم‌گیری‌های امروز را با تاریخ گذشته مطابقت دهیم، اصلا به همین دلیل بازخوانی کودتای ۲۸ مرداد و اتفاقات آن، مساله ما بود زیرا به نظر ما بازخوانی خاطرات گذشته همواره راهگشا است. وی افزود: اتفاقات حال حاضر در عرصه ملی و بین‌المللی قابلیت این را دارد که ما مجدداً جریان ملی شدن صنعت نفت را بازخوانی کنیم و از آن عبرت بگیریم.

حجت‌الاسلام غلامی:
ساخت فیلم‌هایی مانند  «هیهات» شجاعت می‌خواهد
حجت‌الاسلام رضا غلامی معتقد است ساخت فیلم‌هایی مانند «هیهات» شجاعت می‌خواهد زیرا با طعنه جریان روشنفکری روبه‌رو می‌شود. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام رضا غلامی، دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری درباره فیلم سینمایی «هیهات» گفت: به نظرم «هیهات» فیلم خوش ساختی است و مخاطب را خیلی سریع با خود درگیر می‌کند. این فیلم برای کسانی که به موضوع آن فکر می‌کنند و دغدغه دارند امری حسی، عاطفی و در عین حال معرفتی عمیقی است. وی ادامه داد: امیدوارم این فیلم بتواند آثار فرهنگی مناسبی به جای گذارد و عشق و محبت غیرقابل وصف مردم ایران را نسبت به امام حسین(ع) عمق بخشد و دوچندان کند و عامل مشوقی باشد تا بتوانیم ۱۰ هزار سوژه کار نکرده در این حوزه را در دستور ساخت قرار دهیم و ناگفته‌ها را از طریق دوربین بیان کنیم.


Page Generated in 0/0080 sec