printlogo


کد خبر: 166222تاریخ: 1395/7/28 00:00
یونایتد کوچک شده یا لیورپول بزرگ؟
خسته‌کننده مثل آقای خاص

منچستریونایتد در دیدار برابر لیورپول عملکرد خوبی از خود نشان نداد و مورینیو با وجود آنکه ستاره‌های هجومی زیادی در اختیار دارد اما باز هم تیمش را دفاعی به میدان فرستاد و هدف اصلی او گل نخوردن بود تا پیروز شدن در بازی که البته این اصلا با توجه به شناختی که از مورینیو داریم عجیب نیست. به گزارش شفقنا ورزشی، حساس‌ترین و جذاب‌ترین بازی هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس برنده نداشت و جدال لیورپول و منچستریونایتد در آنفیلد با تساوی بدون گل به پایان رسید.
مورینیو لیورپول را بخوبی بررسی کرد
ژوزه مورینیو چهره بسیار منفوری برای هواداران لیورپول است. او 2 فصل پیش جام قهرمانی را از آنها گرفت و با بازی دفاعی و بسته‌ای که چلسی با هدایت این مربی پرتغالی به نمایش گذاشت رویای قهرمانی آنفیلدی‌ها در لیگ جزیره بر باد رفت. این مربی پرتغالی این‌بار با هدایت منچستریونایتد شب تلخی را برای آنفیلدی‌ها رقم زد. او به هدف خود که متوقف کردن لیورپول بود بخوبی رسید. ترکیبی که مورینیو به میدان فرستاد نشان داد او بخوبی لیورپول را بررسی کرده بود. او راشفورد را در ترکیب اصلی قرار دارد تا مانع از نفوذهای میلنر شود. سرمربی شیاطین سرخ اشلی یانگ را هم در ترکیب اصلی قرار داد تا با سرعت خود مانع از فرارهای مرگبار مانی شود و اینگونه بود که لیورپول در هر دو طرف زمین کارایی خود را از دست داد تا مورینیو بار دیگر ثابت کند توانایی خیره‌کننده‌ای در بازیخوانی و از کار انداختن تیم‌های هجومی دارد.
بدترین عملکرد لیورپول در نیمه نخست در 12 سال اخیر
منچستریونایتد با بازی بسته و دفاعی که از خود به نمایش گذاشت اجازه هیچگونه خودنمایی را به لیورپول نداد تا جایی که در نیمه نخست شاگردان یورگن کلوپ تنها 2 شوت به طرف دروازه حریف زدند که این بدترین آمار از فصل 2004-2003 تا الان است.
ناجی به نام دخه‌آ
لیورپول نیمه دوم را بهتر شروع کرد و برخلاف نیمه نخست بهتر از منچستریونایتد بازی کرد اما سوپر واکنش دخه‌آ روی ضربه کوتینیو اجازه نداد دروازه یونایتد باز شد. لیورپول در این نیمه صاحب چند موقعیت خوب گلزنی شد اما درخشش دخه‌آ و هوشیاری والنسیا اجازه نداد دروازه تیم مورینیو باز شود.
زلاتان مهار شد
دیان لوفرن، مدافع کروات لیورپول شب درخشانی را پشت سرگذاشت. او اجازه خودنمایی به زلاتان ابراهیموویچ را نداد و بخوبی این بازیکن سوئدی را بویژه در توپ‌های هوایی کنترل کرد البته زلاتان هم شب بدی را پشت سرگذاشت و ناامیدکننده ظاهر شد.
مورینیو خسته‌کننده است
مورینیو بار دیگر نشان داد برای او کسب نتیجه مهم‌تر از هر چیزی است و اصلا به دنبال فوتبال زیبا نیست. سرمربی پرتغالی منچستریونایتد هدایت تیمی را برعهده گرفته که همواره بازی‌های زیبا را در دستور کار خود قرار می‌داد حتی اگر زمانی هم پیروز نمی‌شد و برابر یک تیم بزرگ و پرستاره به میدان می‌رفت اما مورینیو حتی برابر لیورپول که مدت‌هاست جامی را به دست نیاورده ترسو ظاهر شد. منچستریونایتد در دیدار برابر لیورپول بازی دفاعی و بسته‌ای را در دستور کار خود قرار داد، این درحالی است که در این تیم مهره‌های هجومی زیادی حضور دارند. شیاطین سرخ گران‌ترین بازیکن جهان را در اختیار دارند. پوگبا در یوونتوس خیره‌کننده بود. او یک‌تنه بار هجومی تیمش را بر دوش می‌کشید اما مورینیو در یونایتد او را در کارهای دفاعی بیشتر به کار می‌گیرد و این باعث شده توانایی او از بین رود. هواداران  منچستریونایتد بدون شک از عملکرد تیم خود راضی نیستند و اگر این بازی‌ها ادامه داشته باشد بزودی صدای اعتراض علیه مورینیو هم بلند خواهد شد.
آقای مورینیو! یونایتد تیم کوچکی است یا لیورپول ترسناک شده است؟
دیدار لیورپول برابر منچستریونایتد یک نکته را بخوبی اثبات کرد و آن اینکه لیورپول یورگن کلوپ، بارسلونای گوآردیولا شده است، چرا که بیشتر تیم‌ها برابر شاگردان یورگن کلوپ به بازی دفاعی و بسته روی می‌آورند این درحالی است که منچستریونایتد بازیکنان به مراتب گران‌تر و بزرگ‌تری در ترکیب خود دارد. نمی‌خواهیم لیورپول را تیمی کوچک جلوه دهیم، بلکه برعکس این تیم از بهترین‌های تاریخ فوتبال انگلیس است اما مدت‌هاست که لیورپول نه در لیگ جزیره و نه در لیگ قهرمانان اروپا در جایگاه تیم بزرگی قرار ندارد. دیدار شب گذشته یک سوال به وجود آورد و آن اینکه آقای مورینیو! منچستریونایتد به تیم کوچکی تبدیل شده است یا لیورپول بسیار ترسناک شده است؟ مورینیو در مسیری گام برمی‌دارد که اصلا به سود منچستریونایتد نیست و چه بسا اتفاقی که فصل قبل در چلسی برای او افتاد در منچستریونایتد هم تکرار شود.


Page Generated in 0/0061 sec