printlogo


کد خبر: 166226تاریخ: 1395/7/28 00:00
چهارگوشه

آتش‌بس 8 ساعته در حلب
روسیه اعلام کرده است که پنجشنبه (فردا) آتش‌بس 8 ساعته با اهداف انسانی در حلب برقرار خواهد بود. نمایندگان انگلیس و آمریکا که دولت‌های‌شان، تروریست‌های مسلح از جمله جبهه النصره را تحت عنوان «معارضان میانه‌رو» مورد حمایت پنهان و آشکار قرار می‌دهند، این مدت را کافی نمی‌دانند و خواهان افزایش آن شده‌اند. این در حالی است که نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تأکید کرد که تنها در صورت خروج عناصر جبهه النصره از مناطق شرقی حلب، امکان برقراری آتش‌بس دائم در این شهر فراهم خواهد شد.

بسیج قبایل یمنی برای مقابله با متجاوزان سعودی
قبایل استان صنعا در یک تجمع گسترده برای مقابله با تجاوز وحشیانه دشمن سعودی بسیج شدند. این قبایل روز دوشنبه بار دیگر آمادگی خود را برای همراهی با ارتش و کمیته‌های مردمی در راه دفاع از وطن خود اعلام کردند. بزرگان این قبایل ضمن تمجید از مقاومت قهرمانانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، ادامه نبرد با دشمن متجاوز و دفاع از حیثیت و کرامت خود را خواستار شدند.

کشته و زخمی شدن 3 هزار کودک در جنگ یمن
در حالی‌که منابع رسمی از آغاز آتش‌بس 72 ساعته در یمن از بامداد پنجشنبه خبر می‌دهند ولی جنگنده‌های سعودی همچنان جان کودکان بی‌گناه این کشور را می‌گیرند. در همین راستا  صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) از کشته شدن 1163 کودک و زخمی شدن 1730 کودک دیگر در تجاوز عربستان به یمن خبر داد. سخنگوی یونیسف در یمن، در نشستی خبری  در مقر این سازمان در استان الحدیده گفت: البته برآوردهای یونیسف نشان می‌دهد شمار کودکانی که کشته یا زخمی شده‌اند بسیار بیشتر است.

حکم زندان شیخ سلمان لغو شد
رسانه‌های بحرینی گزارش دادند دادگاهی در این کشور حکم زندان شیخ علی سلمان را افزایش داده است. براین اساس، پرونده دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین بار دیگر به دادگاه استیناف ارجاع داده شده است. شیخ سلمان در جولای 2015 به 4 سال حبس به اتهام تحریک افکار عمومی محکوم شد اما دادگاه تجدیدنظر در ماه مه ‌مدت حبس وی را به بیش از دوبرابر حکم اولیه یعنی 9 سال افزایش داد. این حکم به بهانه لغو تبرئه وی از اتهام تلاش برای تغییر رژیم آل‌خلیفه صادر شد.

دوترته: فقط چین!
رئیس‌جمهور ضدآمریکایی فیلیپین با عنوان کردن اینکه فقط چین می‌تواند به این کشور کمک کند تا یک قدمی بیرون کردن نظامیان آمریکا پیش رفته است. فیلیپین که از حدود 150 سال پیش نخستین پایگاه دریایی استعمار نوین آمریکا در قاره آسیا محسوب می‌شود و به نظر می‌رسید استوارترین متحد نظامی آمریکا در اقیانوس آرام باشد حالا در آستانه سفر رئیس‌جمهورش به پکن چرخشی 180 درجه‌ای به سوی مهم‌ترین رقیب آمریکا در این منطقه انجام می‌دهد. رودریگو دوترته پیش از آغاز سفر 4 روزه خود به چین به خبرگزاری شینهوا گفت: «پدربزرگ من چینی بود. چین فقط می‌تواند به ما کمک کند». رهبر 71 ساله فیلیپین که از دخالت‌های آمریکا در کشورش خسته شده، پیشاپیش برای مقامات چینی پیغام فرستاد: «تمایل داریم بخشی از برنامه‌های بزرگ‌ چین درباره کل آسیا بویژه جنوب شرق آن باشیم». او پیش‌تر تاکید کرده بود از برگزاری رزمایش با روسیه و چین استقبال می‌کند.

هیتلر خانه‌خراب می‌شود
با هدف مقابله با نئونازی‌ها، منزلی که آدولف هیتلر در 1889 در آن به دنیا آمد، تخریب خواهد شد. روزنامه ‌دی‌پرسی اتریش نوشت: پس از آنکه صاحب این منزل از فروش آن خودداری کرد، وزیر کشور اتریش اظهار داشت که کمیته‌ای از کارشناسان بر ضرورت تخریب این ساختمان تاکید کرده‌اند و به جای آن، ساختمان جدیدی با اهداف خیریه و اداری احداث خواهد شد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شده که در طول سال‌های گذشته، کشمکش‌هایی میان دولت اتریش و مالک این ساختمان در جریان بود و مالک آن از فروش ملک خودداری می‌کرد.


Page Generated in 0/0054 sec