printlogo


کد خبر: 166248تاریخ: 1395/7/29 00:00
رویدادها

علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد:
ما هر روز به مجلس می‌رویم
و می‌آییم!
معاون امور هنری وزیر ارشاد با اشاره به حضورش در مجلس گفت: ما هر روز به مجلس می‌رویم و می‌آییم و درباره تابلوها نیز مطلب خاصی نبوده، دوستان بیشتر می‌خواستند اطلاع پیدا کنند داستان چیست؟ به گزارش فارس، علی مردادخانی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حضورش در مجلس برای پاسخگویی عنوان کرد: چند مورد بوده که درباره‌اش صحبت کردیم اما در مجموع توضیحات ما درباره موقعیت، جایگاه و  تشریح مسائل معاونت هنری بوده است و ما توضیحاتی درباره جایگاه معاونت فرهنگی - هنری و همچنین پرسنلش و فضاهایی که در آن موجود است، صحبت کردیم و اساسا توضیحاتی درباره وظایفش داریم، البته درباره کمبودهای موجود نیز بحث‌هایی مطرح شد که خوشبختانه امسال کمک‌هایی شده و نظر دوستان درباره همکاری بوده است. مرادخانی در ارتباط با بحث‌های مطرح شده و حاشیه‌ساز درباره خروج تابلوها از گنجینه موزه و نمایش آن در آلمان و ایتالیا گفت: درباره تابلوها مطلب خاصی نبود، بیشتر می‌خواستند اطلاع پیدا کنند که داستان چه هست، ما به طور کل درباره همه فضاها صحبت کردیم و  گفتیم مثلا اگر بخواهد چنین اتفاقی بیفتد ظرفیتش چگونه است.

تمدید مهلت ارسال آثار به سومین جایزه بزرگ «مرگ بر آمریکا»
مهلت ارسال آثار به سومین جایزه بزرگ بین‌المللی «مرگ بر آمریکا» تا 13 آبان تمدید شد. به گزارش فارس، مهلت ارسال آثار به سومین جایزه بزرگ بین‌المللی «مرگ بر آمریکا» که تا 30 مهر ماه 1395 اعلام شده بود، تا 13 آبان تمدید شد. براساس این گزارش، سومین جایزه بزرگ بین‌المللی «مرگ بر آمریکا» در 2 بخش اصلی و جانبی برگزار می‌شود که در بخش اصلی عکس، پوستر و کاریکاتور و در بخش جانبی مستند، کلیپ، سرود و ترانه فراخوان داده شده است.

استقبال بازار کتاب
از «بچه‌های عاشورا»
۵۰۰۰ نسخه از کتاب «بچه‌های عاشورا» اثر طاهره ایبد در قالب ششمین پویش کتابخوانی «روشنا» راهی بازار کتاب شد. به‌گزارش فارس، 5 هزار نسخه دیگر از کتاب «بچه‌های عاشورا» اثر طاهره ایبد به عنوان یکی از کتاب‌های پویش «روشنا» وارد بازار کتاب شد. «بچه‌های عاشورا» روایتگر جوانان و نوجوانان قهرمانی است که در کنار امام حسین(ع)، فداکاری‌ها و دلاوری‌های بسیاری انجام داده‌اند. این کتاب عاشورایی برای گروه سنی کودک و نوجوان توسط انتشارات «به نشر» به چاپ رسیده است.

افتتاح «تالار پیروزی» باغ موزه دفاع‌مقدس
ششمین تالار باغ موزه دفاع‌مقدس از مجموعه تالارهای هفتگانه این باغ موزه با عنوان «تالار پیروزی» ظهر چهارشنبه افتتاح شد. به‌گزارش تسنیم، باغ موزه دفاع‌مقدس بنا دارد بخشی از تالارها و فضاهای خود را به گونه‌ای تغییر دهد تا بازدیدکنندگان با بازدید از تالارها و فضاهای باغ موزه فضای جنگ را بخوبی درک کند. از آنجایی که مفهوم پیروزی در جریان بازدید از تالار پیروزی در ذهن بازدیدکنندگان تعریف نمی‌شد، مجموعه باغ موزه دفاع‌مقدس بر آن شد تا محتوای جدیدی را برای این تالار پیش‌بینی کند و این فضا با محتوای جدید ایجاد و با افتتاح این تالار که کار ساخت آن یک‌سال به طول انجامید، بازدیدکنندگان فضای تاکتیکی جنگ را در ششمین تالار از تالارهای هفتگانه باغ موزه دفاع‌مقدس مشاهده می‌کنند.

نگارش زندگینامه «مسیح کردستان»
چاپ جدید کتاب «محمد، مسیح کردستان»، نوشته نصرت‌الله محمودزاده از سوی انتشارات روایت فتح به چاپ می‌رسد. به گزارش تسنیم، کتاب «مسیح کردستان» که سال‌ها پیش توسط این نویسنده به چاپ رسیده بود، پس از گذشت 17 سال و طی تحقیقات بیشتر و کامل‌تر میدانی و کتابخانه‌ای توسط نویسنده به صورت کامل در قالب کتابی جدید با عنوان «محمد، مسیح کردستان»  به زندگی شهید بروجردی می‌پردازد. فرماندهان شهیدی چون صیاد شیرازی، متوسلیان، همت، ناصر کاظمی و کاوه برخی از چهره‌های شاخصی هستند که از آنها در کتاب «محمد، مسیح کردستان» سخن رفته است.
 


Page Generated in 0/0057 sec